www.abatoolkit.com

Moderators: camel, moderators

www.abatoolkit.com

Postby dora » Fri Apr 12, 2019 7:15 am

www.abatoolkit.com

https://www.facebook.com/coaching.autis ... =3&theater


Prezentarea platformei online pentru monitorizarea interventiei ABA asupra copiilor cu TSA a fost facuta de Alina Bobarnac la conferinta internationala ABA de la Chisinau. Si a fost “WOW”. Comunitatea analistilor comportamentali prezenti, din Rusia, Romania, Moldova, Italia, UK, Cehia, a fost: “in sfarsit o unealta profesionista, la un cost decent”. Toti profesionistii stiu cat de greu e sa monitorizeze interventia ABA si sa o faca cat mai eficienta cu putinta, facand slalom printre foile din dosarul copilului, construind grafice si incercand sa ia in considerare toti factorii atunci cand fac o analiza functionala a unui comportament. Mai mult decat atat, bataia de cap legata de modelarea terapeutilor, overlaping, eficientizarea unuia din programe sau a ratei de invatare. Toate, probleme care uneori fac ca interventia ABA sa para ca se apropie de managementul unei intreprinderi decat de terapia din jurul copilului. www.abatoolkit.com raspunde tuturor acestor probleme, automatizand cea mai mare parte a lor. Hai sa luam cateva din ele, pe rand.

Atunci cand se incerca monitorizarea unui comportament problema (ex.: stereotipie sau autostimulare) sau a unei interventii punctuale (ex.: trainingul de toaleta), dincolo de efortul de a colecta date, aparea (intodeauna) problema de a centraliza toate datele adunate. Pana la urma coordonatorul/analistul comportamental devenea un soi de scrib care in loc sa aiba informatiile si sa incerce sa eficientizeze interventia, aduna si centraliza date. Acum centralizarea o face platforma, automat! Coordonatorul are deja datele introduse si castiga timp si claritate in decizii!

Rata de achizitie. O alta problema cu care s-a confruntat orice coordonator e lipsa de informatie “up to date” a ceea ce invata copilul. Pur si simplu, ca sa stii ceea ce a invatat copilul in ultimele zile, sa vezi de ce nu a invatat, sa cizelezi abordarea intr-un program sau altul, trebuia sa iei la puricat paginile din dosar, program cu program, item cu item. Platforma poate fi setata sa faca asta pentru tine. Oricand copilul nu invata un item dintr-un program timp de 1 sau 2 sau 3 sau 10 zile, platforma te “alarmeaza” ca un program nu merge. In felul asta castigi timp. In loc sa stai luni de zile pe un program care nu functioneaza, poti alege sa-l cizelezi sau pur simplu sa-l scoti si sa castigi timp introducand un altul.

Feedback video. Probabil una din cele mai importante “abilitati” ale platformei e circulatia informatiei si posibilitatea de raspuns rapid al echipei. Terapeutii sau parintii pot sa incarce video, fie din sesiunea cu copilul, fie un comportament problema iar coordonatorul poate face comentarii punctuale, la secunda, cu markere, direct pe filmulet. Feedback ul e ... direct si rapid si la obiect. Si toata echipa e constienta de asta. Rezulta ca terapeutii pot deveni mai buni, mai repede, ca nu insista intr-o greseala si ca fiecare program se poate cizela infinit mai repede. Tot asa cum inseamna ca si parintii vor putea avea raspuns de la coordonator pe comportamentul problema si eventuale interventii, tot asa, extrem de rapid.

Iar povestea continua. Foarte curand vor aparea module noi (exemplu: modul supervizare in timp real), traduceri in cateva limbi si biblioteci de sute de protocoale care sa ajute echipele sa devina mai eficiente.

Multumim Neil Martin BCBA-D, multumim Alexandru Tarasov BCBA, multumim Ekaterina Zhestkova BCBA, multumim Lorenzo Todone BCBA pentru feedback si ajutorul pentru a deveni mai buni! Multumim Aliona Dumitras si echipa SOS Autism Moldova pentru ajutorul dat si pentru suportul de a crea o unealta de care sa beneficieze toate echipele ABA de pe toate meridianele lumii.

E free pentru urmatoarele 30 zile! Incercati-o!
dora
 
Posts: 3775
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Re: www.abatoolkit.com

Postby dora » Fri Apr 12, 2019 7:19 am

Atunci cand se ia decizia de a implementa o interventia ABA la un copil mic cu TSA, ultimul lucru care ma intereseaza este diagnosticul exact al copilului. ABA nu functioneaza in baza unui diagnostic ci a evaluarii de abilitati a copilului din fata ta. De aia se si numeste PIP (plan de interventie personalizat). Se foloseste una din evaluarile de abilitati care sunt in golden standard: ABLLS sau VB-Map sau Caroline. Pe platforma am introdus ABLLS-R. Iar asta ajuta orice profesionist sa devina mai rapid si mai exact in a avea o imagine de ansamblu asupra abilitatilor in deficit a copilului. Si a avea la indemana raportul de evaluare.

Cum se face evaluarea ABLLS-R pe platforma abatoolkit.com?

- criteriile obtinute in urma evaluarii se introduc in manual
- pentru utilizarea si emiterea rapoartelor de evaluare aveti nevoie de The Assesment of Basic Language and Learning Skills - James W. Partington, PHD. In platforma nu sunt introduse criteriile din protocolul ABLLS-R
- 190 de abilitati sunt insotite de video pentru a testa fidelitatea testarii
- Evaluatorul poate alege abilitatile prezente la o anumita varsta (ex 2, 3, 4, 5, 6 ani). Mai mult decat atat, evaluatorul are la dispozitie doua optiuni pentru monitorizarea/organizarea evaluarii.
- Tipuri de rapoarte care se pot scoate:
* Raport de evaluare - bazat pe datele publicate de James W. Partington PHD
* Grafic al abilitatilor copilului
* Raport al itemilor (se pot alege itemi testati sau se pot folosi cei deja prezenti in platforma)

https://www.youtube.com/watch?v=6o85nXB ... 2GDsMdebW8
dora
 
Posts: 3775
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to ABA APLICATA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron