Incidental teaching techniques

Moderators: camel, moderators

Incidental teaching techniques

Postby Alexandra Comarniceanu » Wed Sep 26, 2012 9:43 pm

Iata cateva exemple de invatare incidentala:

http://www.lovaas.com/meetingpoint-2007 ... cle-02.php
Alexandra Comarniceanu
 
Posts: 5
Joined: Thu Jun 14, 2012 10:45 am

Re: Incidental teaching techniques

Postby camel » Thu Feb 25, 2016 12:03 am

Metoda de învăţare incidentală apare atunci când mediul natural este aranjat astfel încât să atragă copiii către materialele și activităţile preferate de ei iar un profesor este desemnat pentru a oferi atenţie, laude și instrucţii în momentul în care elevul iniţiază interacţiunea. Această interacţiune necesită a fi corelată cu un topic care reprezintă interes imediat (Hart and Risley, 1982, p. 389).

CARACTERISTICI ALE METODEI DE ÎNVĂŢARE INCIDENTALĂ

Procesul de învăţare este iniţiat de copil

Activitatea este aleasă de copil (motivaţie)
Activitatea se desfăşoară într-un mediu mai firesc, în prezenţa distractorilor
Materialele folosite sunt alese de copil dintr-un mediu firesc

Sunt acceptate şi aproximări ale răspunsurilor
....................................................

Predarea intensivă, în cadrul sedinţelor de terapie ABA (Applied Behavior Analysis) se face folosind metoda de învăţare Discrete Trial Teaching (DTT). DTT este o metodă de învăţare specifică ce are scopul de a maximiza procesul de predare. Metoda de învăţare DTT este o tehnică folosită pentru a dezvolta o multitudine de abilităţi, cum ar fi: abilităţi cognitive, de comunicare, joc, abilităţi academice, abilităţi sociale, abilităţi de autoservire.

Această metodă de învăţare presupune:

Împărţirea abilităţilor complexe în paşi mici,
Fiecare pas este predat intens până când este masterat şi abia apoi se poate trece la următoarea componentă din lanţul de paşi,
Oferirea de oportunităţi repetitive de învăţare,
Răspunsul corect este promptat şi într-un timp scurt se urmăreşte reducerea acestuia ,
Întodeauna se foloseşte principiul recompensei.

Caracteristicile metodei de predare DTT:

Rapid – dacă abilităţile copilului permit acest ritm

Repetitiv

Motivant – copilul este motivat să răspundă independent

Necesită implicarea activă a copilului

Răspunsurile target sunt bine definite

Procesul de învăţare este iniţiat de terapeut

Activitatea este aleasă de terapeut

Activitatea se desfăşoară într-un mediu organizat

Materialele folosite sunt de obicei alese de terapeut

Răspunsurile aşteptate sunt specifice

http://senzokids.ro/5-predare-in-mediul-natural/
http://senzokids.ro/4-predare-intensiva/
camel
 
Posts: 608
Joined: Sat Jun 28, 2008 1:21 pm
Location: oradea


Return to ABA APLICATA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest