Centrul AITA, Bucuresti

Moderators: camel, moderators

Centrul AITA, Bucuresti

Postby dora » Mon Oct 05, 2009 2:18 pm

AITA, centru pentru terapie in autism

3 octombrie, 2009 de Daniela Martinescu
AITA are un nou sediu in care s-a mutat si functioneaza din septembrie 2009. Ideea dezvoltarii acestui centru s-a nascut din dorinta de a promova interventia timpurie in tulburarile de dezvoltare. Centrul ofera urmatoarele tipuri de servicii:

- Evaluare,

- Interventie (terapie comportamentala aplicata, logopedie, terapie individuala dar si in grupuri de cate 2, 3 copii),

- Informarea si consilierea familiei,

- Cursuri de informare si worshopuri adresate deopotriva parintilor si specielistilor in domeniu,

- Monitorizarea interventiilor home-based



Copiii vor beneficia aici de programe de terapie comportamentala aplicata ABA (Applied Behavior Analysis) si PECS (Picture Exchange Communication System), metode de terapie care au obiective mari pe care insa le impart in sarcini mici, astfel incat fiecare mica victorie sa fie recompensata si sarbatorita in mod special. Fiecare copil beneficiaza de propriul sau program pe care il parcurge in propriul sau ritm.

Evaluarile initiale, periodicefinale sunt analizate in echipa (parinti, terapeuti, coordonator) iar obiectivele se stabilesc totdeauna in functie de necesitatile copilului. Aceste obiective se refera atat la abilitati ce trebuie construite (imitare, comunicare si limbaj, autoservire – masa, toaleta, spalat, imbracat; socializare si joc, etc), cat si la comportamente ce trebuie inlaturate / inlocuite (autostimulari, comportamente neadecvate, de protest, etc).

Modalitatea de lucru este individuala, dar si in grupuri de cate 2, 3 copii.

Ii asteptam la Centru si pe copiii care lucreaza acasa pentru a lucra in grup cu alti copii programele de joc si socializare. Copiii care fac terapie acasa nu au parteneri de joaca copii, si de obicei invata sa se joace doar cu adultii. Noi le propunem grupuri mici in care sa-si exerseze aceste abilitati de joc si socializare: take turs, competitii, jocuri cu mingea, cu masini, de construit, domino, nu te supara frate, ursul doarme, sa faca schimb de obiecte/jucarii, sa raspunda si sa initieze comunicare, sa imite sau sa initieze jocuri cu alti copii.

Gradinita este un mediu foarte complicat pentru un copil care a avut in jurul lui doar adulti. Sunt multi copii intr-o grupa de gradinita, adesea nivelul lor il depaseste pe cel al copilului cu autism, educatorii nu pot acorda atentie speciala unui copil cu autism pentru ca nu au timp si uneori pregatire iar relatiile sociale se leaga foarte greu.


Misiunea noastra este aceea de a-i face pe copii sa-si dezvolte potentialul la cel mai inalt nivel construind special pentru ei programe personalizate.

www.autism-aita.ro
http://autismro.wordpress.com/
Last edited by dora on Sun Jan 17, 2010 1:18 pm, edited 2 times in total.
dora
 
Posts: 3519
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Thu Oct 15, 2009 12:01 pm

ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM

CONTACT
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM

Str. Diditel, nr 11, sector 4 Bucuresti (Zona Tineretului)


asociatia.aita@yahoo.com, contact@autism-aita.ro

Tel: 0753 055852, 0213351536

Program: luni – vineri, intre 9.00 – 18.00

http://autism-aita.ro/?page_id=1343
Last edited by dora on Sun Nov 20, 2011 4:01 pm, edited 1 time in total.
dora
 
Posts: 3519
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby atia » Fri Mar 05, 2010 1:53 pm

AITA ofera servicii de terapie copiilor diagnosticati cu:
- tulburari pervazive de dezvoltare,
- tulburari de comunicare si limbaj,
- tulburari de comportament
- intarziere in dezvoltarea psihica, tulburari de invatare.

Evaluarea psihologica se desfasoara in 2 sedinte si consta in discutii cu familia, observatia copilului, aplicarea de probe si teste copilului.
Pe baza rezultatelor evaluarii, fiecarui copil i se alcatuieste un program de interventie individualizat care poate include:
Terapia logopedica, care se desfasoara in sedinte individuale.
Terapia comportamentala ABA, care se desfasoara in sedinte individuale.

AITA ofera copiilor programe de terapie in grupuri de cate 3 - 5 parteneri de joaca (fiecare avand cate un terapeut-umbra) in care sa-si exerseze abilitatile de joc si socializare: take turs, jocuri simbolice, competitii, jocuri cu mingea, cu masini, de construit, domino, nu te supara frate, sa participe la activitati care implica cantece cu miscari de genul: Ursul doarme, Podul de piatra, sa faca schimb de obiecte/jucarii, sa raspunda si sa initieze comunicare, sa imite sau sa initieze jocuri cu alti copii.
Grupurile sunt alcatuite in functie de varsta copiilor dar si de abilitati, dureaza 2 ore, iar obiectivele urmarite se refera la:
- exersarea salutului (la venire, la plecare), cum sa facem cunostita, cum sa cerem si cum multumim copiilor si adultilor din grup,
- exersarea deprinderilor de autonomie personala: spalatul pe maini, stersul mainilor, gurii, nasului, mancat (gustare), baut cu cana.
- imbunatatirea imitatiei,
- imbunatatirea cooperari in realizarea unor activitati colective,
- dezvoltarea abilitatilor de joc (initiere si imitare in joc),
- dezvoltarea comunicarii (initiere si raspuns in comunicarea cu ceilalti copii),
- dezvoltarea abilitatilor motorii fine si grosiere in joc (constructii lego, taiat, lipit, insirat margele, cusut, pictat, colorat, puzzle), sarit (trambulina), urcat, coborat scari (topogan).
- respectarea randului si a regulilor jocului,
- participarea la activitati de genul „Circle time” in care se generalizeaza abilitatile invatate in programele de terapie individuale.
- ascultarea unei povesti scurte,
- participarea la jocuri de rol, de-a doctorul, vanzatorul, conductorul de tren, etc
- modificare comportamentala acolo unde comportamentele neadecvate o cer.


ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Str. Titus, nr. 6, sector 4, Bucuresti
asociatia.aita@yahoo.com
www.autism-aita.ro
atia
 
Posts: 5
Joined: Mon Feb 15, 2010 6:44 pm

Postby dora » Sun Nov 20, 2011 4:02 pm

REPORTAJ

Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii printre copiii cu autism
Sâmbătă 19 Noiembrie 2011 - 05:30 364 afişări


Autismul este printre noi si nu poate fi ignorat

Adina Blaj

Temperatura scăzuse pentru prima dată, ziua, sub 10 grade. Aerul răcoros de început de noiembrie îmi brăzdau obrajii. Aveau nevoie. Erau prea îmbujoraţi de la o serie de excerciţii de recuperare şi de la graba de a nu întârzia la întâlnirea cu cei mici. Mă programasem la o vizită cu „o altă lume".


„O casă albă, cu etaj, cum veniţi de la staţia de metrou Tineretului, prima la dreapta si apoi prima la stânga şi iar la stânga. Şi daţi de noi, pe strada Diditel, nr. 11", îmi spusese printr-un email „o voce" hotărâtă. Iar paşii mei au urmat întocmai nu doar traseul, ci şi tonul.

Astfel pe 11.11, ora 11 si un pic (îmi place să cred ca a fost şi 11 minute), am intrat într-o altă lume ce a coincis cu un mic sfârşit al unei părţi din mine. Lumea copiilor de care se ocupă AITA (Asociaţia pentru Intervenţie Terapeutică în Autism).

Aerul cald, oameni zâmbitori şi deschişi, o mulţime de jucării, unele aranjate frumos în etajere, altele aruncate ca după o joacă zdravănă mi-au amintit de toate grădiniţele pe unde am călcat, profesând într-un fel sau altul. Nicio deosebire. Magia, inocenţa pluteau în aer.

Autismul nu se ia!!!
„Nu ştiu cât de mult ştiţi despre autism şi despre copiii care au autism”, m-a pus în gardă Mihai Martinescu (Project Manager AITA), de la primele cuvinte schimbate, trezindu-mă un pic la realitate.

„Mulţi au avut un şoc, mai mic sau mai mare, la întâlnirea cu copiii noştri. E greu pentru un părinte să vadă că al său copil nu spune mama, nu o ia de mână.... Un copil cu autism nu se remarcă prin faptul că nu ştie culorile sau pentru că nu spune poezii. El se remarcă prin faptul că stă singur şi nu e atras de copii sau de jucării. Ţipă, muşcă, nu vorbeşte, nu răspunde la cerinţe”, mă pregăteşte pentru o altă faţă a lumii pe care sunt gata să o aflu mai bine, Daniela Martinescu, psiholog şi totodată preşedintele AITA.




Asociaţia pe care cei doi o conduc a demarat o campanie de conştientizare despre aceşti micuţi cu autism. Despre ce înseamnă autism şi cum se poate remedia. „Ceea ce vrem noi să facem, să spunem şi să transmitem tuturor este că un copil cu autism are nevoie de terapie pentru ca autismul să nu transforme viaţa lui şi a familiei lui într-o tragedie. Învăţând prin terapie să comunice şi să se joace, să se poarte adecvat, copilul cu autism are şanse să devină independent în mediul în care trăieşte. Autismul nu se ia şi nu se tratează 100%, dar se poate îndrepta dacă părinţii apelează la specialişti şi dacă respectă un anumit program.

Am avut mirarea să întâlnim oameni cu carte, directori de grădiniţe care au refuzat copiii aceştia de teamă să nu ia şi alţi copii autism. Haideţi să spunem tuturor că autismul nu se transmite!”, adaugă Daniela Martinescu, apăsând pe fiecare cuvânt al ultimei propoziţii. Cuvintele lor, ochii lor, un pumn strâns, mişcat ferm în aer îmi smulg o promisiune tacită.


O fărâmă de bomboană = un răspuns corect

Venisem cu lecţiile deja făcute. Ştiam de autism. Involuntar. Dănuţ, unul dintre cei ma frumoşi copii pe care i-am întâlnit, în vârstă de 5 ani, şi mama lui, Oana, o bună prietenă de-a mea, mă pusese la punct cu ce aveam să descopăr în „vila albă cu etaj de la Tineretului”.

Urc la etaj unde sunt clasele. Fiecare copil are clasa lui şi educatorul lui. „Clasele le mai schimbă ca să se înveţe şi cu alte spaţii”, mă lămureşte Dana. Sunt vitează. Sunt pregătită să mă întâlnesc cu nişte „copiii mai speciali” (aici, ei îmi dau voie să folosesc acest comparativ). Uşa se deschide larg şi în faţa ochilor îmi apare o fetiţă şatenă şi jucăuşă, care se repede să mă îmbrăţişeze. Picioarele mi se-nmoaie. Învaţă repede cum mă cheamă. Nu-mi rosteşte numele, însă mă arată cu degetul dacă o întrebi de mine. Uneori chiar „rupe” şi câteva cuvinte. Iar, în rest, îi place să taie, să lipească, să deseneze. „A făcut progrese foarte mari în ultimele luni”, îmi spune Daniela.

În timp ce ne jucăm cu balonul, din clasa vecină se aude: „Bravo! A făcut pipi la oliţă! Bravo!”. E vorba despre un băieţel de nici 3 ani tare energic. Sare în braţe la mine de cum mă vede. Ne jucăm cu maşina „vrum-vrum”, cu cercul, facem formaţie cu instrumentele din dotare: nişte tamburine, un fluier, un minipian... Cooperează!




Fiecare are jetoane cu fotografii prin care comunică: oliţa, jucării de tot felul, animale si multe altele. Sunt cerinţele lor. Aleg ce vor să facă în acea oră împreună cu educatoarea. Pentru fiecare răspuns corect la oră, primesc o fărâmă de bomboană.

O cavalcadă de emoţii mă furnică pe şira spinării. “Nu ne dorim să avem savanţi autişti, mai degrabă ne dorim copii care prin terapie să arate şi să se poarte din ce în ce mai puţin autist”, spune Daniela Martinescu.

Îmi dau seama că multe dintre simptomele enumerate mai sus au fost „vindecate” parţial. La AITA, copiii se joacă cu tine şi răspund la cerinţe. Un pas important a fost făcut! Alţi paşi aşteaptă răbdători în spatele uşilor albe din clasele mici de pe strada Diditel. Un simplu gest, îi poate ajuta ca în viitor să alerge liberi. Vizitaţi-i!

La „grădiniţa” specială AITA (i se spune Centru, dar mie mi îmi place mai mult grădiniţă) sunt 14 copii, împărţiţi în grupe de dimineaţă şi după-amiază, de care se ocupă 8 terapeuţi, doi logopezi şi psihologi.

http://www.click.ro/lifestyle/familie/R ... 71126.html
dora
 
Posts: 3519
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Re: RESPIRO

Postby AndreeaM » Wed Mar 27, 2013 3:50 pm

Proiectul “Servicii pentru familiile care sufera de autism” continua sa se desfasoare la AITA si sa isi atinga obiectivele. Acest proiect este realizat de Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) si are ca partener Raiffeisen Comunitati.
Grupul tinta caruia se adreseaza proiectul este constituit din parintii copiilor cu TSA (tulburare de spectru autist). Acestia pot beneficia saptamanal de 4 ore de respiro in care isi aduc copii la un grup de socializare oferit gratuit de AITA. De asemenea, o data pe luna, parintii participa la un grup de intalnire si dezvoltare personala. Scopul este ca parintii sa beneficieze de timp pentru sine, sa isi gaseasca resursele pentru a sustine dezvoltarea copiilor si sa acorde atentie relatiilor familiale si de prietenie.
Parintii copiilor cu autism au nevoie la randul lor de suport, intrucat trec prin starile psihologice specifice unei traume, iar relatia de cuplu are tendinta de a se deteriora. Acordand atentie exclusiv copilului, parintii ajung uneori la epuizare. Ideea proiectului a pornit de la aceste nevoi reale.
Pana in prezent, peste 60 de parinti au beneficiat de momentele de respiro si peste 30 de copii au participat la grupul de socializare. Feedback-urile din partea parintilor sunt pozitive, ei afirma ca au putut sa se revada cu prieteni pe care nu ii mai vazusera de mult, au reusit sa acorde mai mult timp relatiei de cuplu si sunt linistiti sa stie ca in timp ce ei se bucura de respiro, copiii se afla intr-un mediu sigur unde isi imbunatatesc abilitatile de socializare si comunicare.
Pentru mai multe detalii despre autism si despre proiectele noastre va rugam sa vizitati site-ul nostru: www.autism-aita.ro
AndreeaM
 
Posts: 17
Joined: Mon Apr 30, 2012 10:50 am


Return to CENTRE ABA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests