"Casa Faenza" Timisoara - Prezentare

Moderators: camel, moderators

"Casa Faenza" Timisoara - Prezentare

Postby jumbo » Wed May 19, 2004 10:34 am

ASOCIATIA “CASA FAENZA”-TIMISOARA

CENTRU COMUNITAR PENTRU COPII AUTISTI
Str. Aleea Sanatatii nr.15, cod 300742
Tel : 0356/101410
Fax: 0356/101409
e-mail : casafaenzatimisoara@yahoo.com




Persoane de contact :

Adrian Orza – presedinte asociatie
Ioana Gutia – director executiv
Marinela Antal – psiholog/ supervizor echipa
Cristina Piscuc – asistent social

Ceilalti membrii ai echipei:

Otilia Paduraru – medic pedopsihiatru

Andreea Dogea – kinetoterapeut

Diana Dismacsek – pedagog de recuperare
Ileana Klepa - pedagog de recuperare
Daciana Barbuti - pedagog de recuperare
Mihaela Giurgiu - pedagog de recuperare
Mihaela Puta - pedagog de recuperare
Cristina Muntean- pedagog de recuperare

Nicolae Iordache – logoped

Anamaria Gutiu –consilier juridic



« A fi autist este un mod de a fi. Chiar daca nu este modul « normal » de a fi, viata unei persoane autiste poate fi la fel de implinita si fericita ca a oricarui »
Angel Riviere


ISTORIC (2001-2004)

ASOCIATIA “CASA FAENZA” in cadrul careia functioneaza Centrul Comunitar pentru Copii Autisti Timisoara este o organizatie neguvernamentala de protectie speciala a copiilor cu sindrom autist, fara scop patrimonial.
In august 2001, in Timisoara s-a infiintat, prin colaborarea dintre primariile oraselor infratite Timisoara si Faenza - Italia, Centrul Comunitar pentru Copii Autisti, unic in tara prin structura si conceptie, ce functioneaza in cadrul Asociatiei „Casa Faenza”.
Prin infiintarea Centrului Comunitar pentru Copii Autisti “Casa Faenza”, Timisoara a devenit primul oras din tara in care sanatatea mintala a copiilor comunitatii devenea responsabilitatea comunitatii insasi. Primaria Timisoara se implica astfel, pentru prima data, in crearea unei structuri unice, cu un personal calificat care urma sa ofere servicii de un inalt profesionalism copiilor autisti, copii care erau membrii ai comunitatii timisorene. Implicare unui partener strain, Primaria Faenza, creea primisele unui centru care sa permita atat evaluarea, asistarea si abilitarea copilului autist cat si cercetari in domeniul autismului.
SCOPUL ASOCIATIEI, stabilit pe baza evaluarii nevoilor comunitatii, este de a imbunatatii conditiile de viata si adaptabilitate sociala a copiilor cu copiilor cu tulburare din spectrul autist din Municipiul Timisoara, cu varsta cuprinsa intre 3-15 ani, prin abilitarea si integrarea sociala a copiilor cu sindrom autist, accentuandu-se importanta interventiei precoce.

Daca in anul 2001 initiatorii asociatiei isi propuneau sa creasca calitatea vietii copiilor autisti (din Timisoara) si famiilor acestora, la inceputul anului 2003 la acest scop s-a adaugat unul considerat in prezent primordial si anume acela al integrarii copilului in propria familie (acolo unde este cazul), in scoala si in comunitate.
Si pentru ca Centrul nostru este si un centru ce ofera servicii sociale, se intervine simultan pe ambele planuri:
 cel al abilitarii copilului autist si
 cel psiho-social cat si comunitar.
S-a utilizat aceasta abordare ca urmare a intelegerii faptului ca functionalitatea /disfunctionalitatea familiei reprezinta punctul de plecare si de intoarcere al reusitei noastre.

Centrul Comunitar pentru Copii Autisti „Casa Faenza” functioneaza ca un centru de zi, respectand programul de viata al familiei si copilului.

BENEFICIARII CENTRULUI SUNT:
- 15 copii cu sindrom autist cu varsta cuprinsa intre 3-15 ani, care provin din familii timisorene ;
- familiile acestor copii.
La acestia se adauga familiile cu micutii autisti proveniti din diverse colturi ale tarii pentru evaluare si stabilirea unui program de interventie individualizat.

S-a stabilit ca numarul de copiii cu sindrom autist ce vor fi asistati in Centrul Casa Faenza sa fie de 15, cu varste cuprinse intre 3-15 ani. Motivatia care a condus la alegerea acestui numar de copii beneficiari are la baza atat faptul ca spatiul si incaperile de la nivelul centrului sunt reduse cat si dificultatea lucrului cu aceasta categorie de copii.
Activitatile recuperatorii sunt de durata, necesitand abilitati specifice ale personalului angajat, ce functioneaza intr-o echipa interdisciplinara de lucru. Asistenta de specialitate a acestei categorii de copii prevede programe de abilitare individualizate ce vor contine metode specifice si de actualitate in domeniul autismului infantil.
Cei 15 copii autisti ce sunt asistati sunt repartizati in 3 grupe a cate 5 copii, in functie de varsta cronologica, gradul de afectare psiho-motrica, abilitatile prezentate de copil la data venirii in centru.
Perioada de asistare a unui copil este de 1 an, cu posibilitate de prelungire in functie de evolutia acestuia si de posibilitatile de integrare in alte centre.

ECHIPA CENTRULUI « CASA FAENZA « este o echipa multidisciplinara formata din: asistent social, psiholog, pedopsihiatru, kinetoterapeut, pedagogi de recuperare, logoped.



ACTIVITATILE DE SPECIALITATE OFERITE DE CATRE ASOCIATIA „CASA FAENZA”:

• „Screening” pentru populatia municipiului Timisoara, prin implicarea medicilor de familie – in vederea identificarii precoce a elementelor de autism – M-CHAT (Baron – Cohen);

• Observare clinica si diagnostic pentru tulburari pervazive de dezvoltare – prin colaborarea cu Clinica de Neurologie si Psihiatrie pentru Copil si Adolescent Timişoara (sunt utilizate ICD-10, DSM-4, ADI-R, ADOS-G);

• Evaluarea comportamentala si a abilitatilor in centrul nostru, de catre echipa multidisciplinara: psihohog, pedopsihiatru, logoped, pedagogi de recuperare, kinetoterapeut, asistent social.

• Programe individualizate de stimulare psiho-senzorio-motrica – in functie de simptome, varsta, IQ, analiza functionala a comportamentului, abilitatile, limbajului verbal si non-verbal al copilului, dificultatile sociale, comportamentele stereotipe, implicarea parintilor ca si co-terapeuti.


EVALUAREA COPIILOR


Evaluare primara
Perioada de evaluare primara este de o saptamana. Dupa aceasta saptamana, se stabileste daca copilul va fi integrat in centru sau va fi referit altor centre. O evaluare primara se face tuturor celor care ne solicita si care respecta urmatoarele conditii:
• Copilul are varsta cuprinsa intre 2 si 15 ani;
• Copilul are diagnosticul de autism sau alt diagnostic din categoria “tulburari pervazive de dezvoltare” sau “Retard mental cu elemente autiste”;
• Exista locuri dIsponibile in centru.
Pentru o evaluare primara este nevoie de programare. In cazul in care, copilul nu este integrat in centru, in urma evaluarii, parintii primesc un program de activitati pentru acasa.
Reevaluarea copiilor neintegrati in centrul nostru se face din 6 in 6 luni.

Evaluare secundara
Evaluarea secundara (detaliata) se refera doar la copii integrati in centru. Perioada de evaluare este de o luna. Dupa aceasta luna, se face un program de interventie personalizat (PIP). La stabilirea PIP-ului participa intreaga echipa care lucreaza cu copilul.

Reevaluari
Reevaluarile sunt pentru copiii integrati in centru si pentru cei care au parasit centrul si acum sunt in familie. Se fac din patru in patru luni pentru a monitoriza achizitiile copilului. In urma reevaluarii, se stabileste daca se schimba sau nu PIP-ul pentru fiecare copil.


Scale/ teste de evaluare

1. PEP-R (Psychoeducational Profile Revised)

In cursul anului 2003 asociatia a achizitionat testul PEP-R: Psychoeducational Profile
Revised (Profilul psihoeducational).
Testul cuprinde 2 scale: o scala de dezvoltare si o scala comportamantala.
Scala de dezvoltare cuprinde:
 evaluare globala
 imitatie
 perceptie
 motricitate fina
 coordonare ochi- mana
 cognitiv performanta ,
 cognitiv verbal.
Scala comportamentala cuprinde evaluarea urmatoarelor comportamente:
 relationare si afect;
 joc si interes pentru materiale;
 raspunsuri senzoriale;
 limbaj.
Manualele PEP-R cuprind modalitatile de aplicare, testul si activitatile recomandate pe fiecare arie pentru imbunatatirea performantelor. Este un test specific pentru copiii cu tulburari din spectrul autism. Specificitatea testului se refera la faptul ca abilitatile nu sunt testate prin intermediul limbajului expresiv care de obicei la copilul autist este mai putin dezvoltat, ci cerintele sunt formulate prin intermediul limbajului nonverbal. Dupa aplicarea testului se face un profil psihoeducational care cuprinde nivelul de dezvoltare pe fiecare arie.
Testul este folosit cu succes in toata lumea, iar avantajul principal consta in activitatile de stimulare care sunt recomandate in functie de profilul fiecarui copil.

2. M-Chat.


3. A Checklist of Behaviors and Skills for Children Showing Autistic Features , de Maureen Aarons si Tessa Gittens.


4. PDDST- Pervasive Developmental Disorders Screening Test.

5. Child Autism Rating Scale, de Eric Schopler, Robert J. Reichler, Barbara Rochen Renner .




Activitatea de abilitare a copiilor autisti

Principalele caracteristici ale activitatilor de abilitare:
• Rutina;
• Perseverenta;
• Constanta.
Caracteristicele activitatilor de abilitare sunt date de nevoile de baza ale copiiilor autisti:
Predictibilitate ;
Rutina.
Ariile activitatilor de abilitare :
• Perceptie ;
• Motricitate fina ;
• Coordonare ochi-mana ;
• Imitatie ;
• Cognitiv verbal ;
• Cognitiv performanta ;
• Autonomie personala ;
• Relatii interpersonale ;
• Temeri;
• Hipersensibilitate si alte comportamente specific autismului.



1. Metodele comportamentale
Terapia comportamentala are la baza structura: antecedente- comportament- consecinte. Pentru a modifica comportamentul trebuie sa se vizeze controlul antecedentelor sau a consecintelor.
Metodele de control a antecedentelor sau a consecintelor comportamentului preluate din terapia comportamentala se refera la:
• Controlul antecedentelor : condiţii care preced comportamentul, a căror manipulare duce la declanşarea comportamentului
• Modificarea consecinţelor: răspunsuri care urmează un comportament, a căror alterare duce la creşterea (sau descreşterea) unui comportament.
2. Structurarea mediului; Orarul pe baza pictogramelor
Pentru a învăţa mai uşor, copilul trebuie să asocieze acţiunea cu locul : pentru a se orienta in spatiu, pentru a învăţa denumirile obiectelor uzuale.
Spaţiul personal al copilului este recomandabil să conţină : spatiu pentru somn, spatiu pentru haine, spatiu pentru materiale/ jucarii, spaţiu de lucru, pentru relaxare.

Principii de organizarea orarului:

Orarul trebuie prezentat copilului înaintea începerii programului; afişat la vedere;

Materialul folosit pentru simboluri trebuie să fie adaptat copilului: imagini, culori, numere, obiecte;

Fiecare simbol de pe orar trebuie să fie pus şi pe cutia în care se află materialele pentru aceea activitate sau în faţa copilului.

Orarul nu este o metoda care se aplica la toti copii, ci exista anumite conditii. Aceste conditii se refera la existenta anumitor achizitii cognitive:
• corespondenta imagine- obiect;
• distingerea obiectului de fundal;
• categorii de obiecte.


Modul de combinare a celor doua metode
• Metodele comportamentale au drept obiectiv întărirea sau restrângerea unui comportament
• Orarul pe baza pictogramelor are drept obiective organizarea activităţilor şi a mediului într-o formă clară şi predictibilă pentru copil.
Cele două metode se completează: metodele comportamentale dau direcţia; PEP-R (Psychoeducational Profile) dă conţinutul activităţii; orarul cu pictograme dă modul de organizare a activitatii si spatiului.

Structurarea mediului este o modalitate de control a antecedentelor.



Grupurile educationale pentru parintii copiilor autisti

Sunt sustinute de pedagogii de recuperare. Au o frecventa de un grup pe luna, au o tematica prestabilita din care amintim: autism- simptome; prognostic; comunicarea; formarea conceptelor cognitive;autonomie personala; temeri. Tematica este stabilita in functie de nevoile parintilor (chestionare).

Metodele de sustinere a grupurilor educationale sunt:
• Prelegere;
• Joc de rol;
• Brainstorming;
• Panel;
• Prezentari video si discutii.


Grupurile de suport pentru parintii copiilor autisti

Sunt sustinute de psihologul centrului, cu o frecventa de un grup pe luna.

Principalele obiective ale grupurilor de suport:
• Constatarea ca experienta personala nu este unica;
• Explorarea continuturilor afective;
• Posibilitatea de abordare a unor roluri prin care se descopera valente personale noi;
• Posibilitatea de a adopta o pozitie fata de continuturile afective existente.


Consilierea parentala

Se fac la cererea parintilor si au drept obiective: dezvoltarea optima a resurselor personale, acceptarea emotionala, facilitarea autocunoasterii.


In literatura de specialitate (Rutter 1970; Freeman 1991) se precizeaza ca aproximativ un procent de 10 – 20% din copiii cu sindrom autist incep a se ameliora la 4 – 6 ani, fiind capabili a urma o scoala obisnuita si a-si gasi de lucru. Alti 10 – 20% pot locui in familie, dar trebuie sa urmeze o scoala speciala sau un centru de abilitare si nu pot munci. Restul de cel putin 60% se amelioreaza foarte putin si nu sunt capabili sa duca o viata independenta, cei mai multi necesitand ingrijire/asistare de lunga durata intr-o institutie de specialitate. Conform acestor date statistice, rezulta ca un procent de aproximativ 20 – 40% din copii/adolescentii cu sindrom autist au sanse reale de a fi integrati la nivel social.
In raport cu problematica mentionata mai sus, specialistii Centrului « Casa Faenza » au considerat ca printr-o asistenta specializata, desfasurata la nivelul unui Centru Comunitar, se pot dezvolta activitati de abilitare in sprijinul posibilitatilor de integrare sociala a copiilor cu sindrom autist, inlaturandu-se astfel, consecintele institutionalizarii sau cele ale instituirii unui tratament in principal medicamentos.

In perioada august 2001 – aprilie 2004 au fost evaluati si s-au oferit servicii unui numar de 63 de copii. Unii dintre acestia s-au dovedit a nu fi copii autisti. Cei mai multi dintre ei au prezentat diagnosticele : autism sever, elemente autiste si retard mental ; tulburare Asperger ; autism infantil cu retard mental mediu ; pseudoautism.

Exista un program zilnic al Centrului (orele 7-15) in care sunt incluse activitatile de abilitare cu copiii, servirea unui mic dejun si a unei mese de pranz, program de odihna pentru copiii a caror bioritm o permite, activitati recreative, transportul copiilor de la domiciliu si invers cu microbuzul din dotare.

SERVICIILE OFERITE COPIILOR SUNT:

• Evaluare de specialitate realizata de catre o echipa multidisciplinara;
• Programe individualizate de interventie, adaptate nevoilor si posibilitatilor copilului autist ; programele sunt stabilite de catre echipa multidisciplinara dupa o perioada de cel putin o saptamana de evaluare si observare a copilului ;
• Stimulare psiho-senzorio-motorie a copilului ;
• Ergoterapie;
• Meloterapie;
• Kinetoterapie;
• Logopedie;
• Socializare;
• Hidroterapie;
• Farmacoterapie;
• Activitati sportive si recreative;
• Servirea zilnica a micului dejun si a pranzului.
• Transport de la domiciliu la centru si de la centru la domiciliu.

Prin activitatile desfasurate in cele 3 grupe de copii, existente la nivelul centrului, se urmareste dezvoltarea la copilul autist a :
- autonomiei personale,
- autonomiei sociale,
- limbajului,
- psihomotricitatii,
- cognitiei,
- socializarea.
La incheierea programului unui copil echipa multidisciplinara formeaza un protocol de evaluare si recomandari privind continuarea activitatii la domiciliul copilului.

SERVICII OFERITE PARINTILOR COPIILOR AUTISTI :

• Grupuri educationale si de suport;
• Consiliere parentala ;
• Includerea parintilor in procesul terapeutic ;
• Formarea/intarirea retelei de suport social pentru familii;
• Posibilitatea inscrierii intr-o asociatie a parintilor copiilor cu sindrom autist – Asociatia Anca ;

PENTRU PERSONALUL CENTRULUI SE OFERA:
• Cresterea competentei profesionale a specialistilor prin participarea la cursuri de perfectionare.
• Schimburi de experienta intre diverse institutii din tara si strainatate.

COLABORAREA CU INSTITUTII GUVERNAMENTALE SI NONGUVERNAMENTALE

Asociatia colaboreaza cu institutiile de specialitate atat locale cat si din tara.

Centrul colaboreaza cu majoritatea intitutiilor de profil implicate in imbunatatirea conditiilor de viata si adaptabilitate sociala a copiilor cu sindrom autist.


Training(formare)

Se recunoaste in literatura de specialitate ca familia care are un copil autist este suprasolicitata si supraincarcata, aparand adesea starea de « burnout ». Adesea parintii divorteaza sau sunt deja parinti unici. In afara scopului primar al ajutorarii copiilor cu sindrom autist, Centrul Comunitar de zi « Casa Faenza » vine in sprijinul direct al familiilor prin doua componente: “descarcarea” familiei prin oferirea programelor zilnice si “profesionalizarea” familiilor, care sunt informate si instruite in desfasurarea principalelor tehnici de lucru cu copilul/adolescentul autist. Astfel sunt oferite parintilor, grupuri educationale si de suport, in fiecare luna.
In cadrul programelor de promovare a includerii copiilor autisti in invatamant, specialistii centrului au asigurat un training al invatatorilor din scoala unde urma sa fie acceptati copiii.

Informare si mediatizare
Activitati de sensibilizare a comunitatii : organizarea seminarii si mese rotunde, de campanii de mediatizare si sensibilizare, publicarea unei reviste trimestriale intitulata « Casa Faenza »- revista copilului autist ; editarea de ghiduri, brosuri, pliante si afise, cat si participarea la diverse emisiuni TV.

Monitorizarea copiilor integrati in scolile de masa
Pentru copiii care au parasit Centrul si au fost integrati in scolile de masa, cat si pentru cei care frecventeaza pentru 2-3 zile scoala de masa in paralel cu frecventarea Centrului nostru, asistentul social monitorizeaza relatia copil-scoala, familie –scoala si familie-comunitate.

Monitorizarea copiilor care si-au incheiat programul de abilitare si raman la domiciliu
In ultimul an echipa centrului Casa Faenza a dezvoltat un program de monitorizare a copiilor care si-au incheiat programul de abilitare in cenru si au ramas la domiciliu.

Entertaiment
Noi organizam aniversari ale copiilor, celebram sarbatorile crestine si tot ce ar putea insemna o zi speciala pentru copii si parintii lor.

Interventie precoce
Activitatea asociatiei in ultimul an s-a orientat in mod deosebit catre comunitate, si una din cele mai importante actiuni a fost cea de implicare a medicilor de familie intr-un program de interventie precoce asupra copiilor cu tulburari pervasive de dezvoltare.
Deoarece medicul de familie este principalul factor de mentinere a sanatatii publice, cu ajutorul Directiei de Sanatate Publica a Judetului Timis si a echipelor de voluntari (studenti la facultatile de medicina, asistenta sociala si psihologie, din Timisoara), Centrul “Casa Faenza” a dezvoltat un program de contactare a medicilor de familie in scopul informarii acestora asupra problematicii copilului autist si familiei in care traieste un astfel de copil, precum si asupra necesitatii recunoasterii cat mai devreme a primelor simptome ale unei tulburari pervasive de dezvoltare, prin care se acorda astfel o sansa suplimentara acestor copii. In acest sens s-au desfasurat doua campanii de contactare si distribuire a materialelor informative.

Formarea continua a specialistilor
Prin participarea la seminarii, conferinte si asigurarea de traininguri, echipa centrului « Casa Faenza » beneficiaza de noi informatii si de pregatire continua.
Un rol important il are psihologul centrului care asigura supervizarea formala a fiecarui specialist din Centrul Comunitar pentru Copii Autisti « Casa Faenza. »

Scriere si implementare de noi proiecte
A fost derulat in perioada septembrie 2002 - septembrie 2003 un proiect intitulat „PARTENERI PENTRU PROGRES” finantat de Uniunea Europeana. Incepand cu la decembrie 2003 derulam un noi proiect –finantat de catre Ambasada Regatului Tarilor de jos. Urmeaza sa se dezvolte noi proiecte care sa permita diversificarea serviciilor oferite de catre Centrul nostru.

Formare si supervizare voluntari

Centrul nostru accepta si promoveaza ideea de voluntariat. Sunt implicati ca si voluntari peste 12 persoane care provin atat din randul studentilor la Facultatile de Asistenta Sociala, Medicina, Psihologie, cat si alti membrii ai comunitatii timisorene.

ASOCIATIA „CASA FAENZA” ARE CA OBIECTIVE:
- Cresterea implicarii institutiilor de la nivel local ce ofera asistenta sociala si medicala copiilor cu handicap in intelegerea situatiei si imbunatatirea serviciilor oferite copiilor cu sindrom autist din orasul Timisoara; cresterea implicarii acestora privind imbunatatirea calitatii vietii si adaptabilitatii sociale ale copiilor autisti.
- Specializarea unei echipe interdisciplinare de profesionisti care lucreaza cu copii autisti, care utilizeaza noile metode de educatie, terapii si instrumente de evaluare pentru copilul autist.
- Cresterea numarului de copii autisti din orasul Timisoara care vor beneficia de servicii de specialitate prin derularea unor programe de terapie cu metodologii specifice si de actualitate.
- Cresterea numarului de familii (ce au copii autisti) care vor avea mai multe cunostinte si aptitudini in ceea ce priveste ingrijirea si asistarea acestei categorii de copii.
- Sensibilizarea populatiei privind problematica copiilor autisti si informarea acesteia privind existenta centrului si a serviciilor oferite.
- Dezvoltarea programelor de interventie precoce.
- Aplicarea si generalizarea invatamantului incluziv.
- Crearea unei structuri adecvate de training si terapie pentru copilul autist;
- Dezvoltarea unor grupuri educationale si de suport, pentru parinti, de inalt profesionalism;
- Informarea si formarea educatorilor si invatatorilor din invatamantul de masa;
- Informarea si sensibilizare lumii medicale in vederea schimbarii mentalitatii lor cu privire la copil autist si nevoile lui speciale;
- Sensibilizarea si informarea comunitatii cu ajutorul mass-mediei;
- Promovarea drepturilor copilului/persoanei autiste la sanatate, educatie, munca si viata, cat si a familiei acestuia/acesteia, printr-un cadru legal cat mai flexibil.
- Promovarea cercetarii in domeniul autismului si a metodelor bazate pe educatie pentru copiii autisti.
- Imbunatatirea imaginii sociale a copilului autist.
Nascut: Ianuarie 1998.
Diagnostic: note autiste, hiperkinezie.
jumbo
 
Posts: 350
Joined: Wed Jan 07, 2004 1:19 pm
Location: Bucuresti

Prezentare

Postby jumbo » Wed May 19, 2004 10:58 am

Materialul de mai sus a fost trimis de Ioana Gutia director executiv al asociatiei "Casa Faenza" Timisoara.
Dominique are dreptate, poate ca prezentarea si pozele ar trebui sa isi gaseasca locul in pagina principala a site-ului. Pana atunci m-am gandit ca ar fi util si pe forum.
Ideea cu interviul este deasemenea buna si va propun sa deschidem un topic cu intrebari pe care membrii inscrisi pe site sa le puna asociatiei "Casa Faenza" dar si altor asociatii / institutii.
Intrebarile vor fi trimise pe diverse cai (net, e-mail, scrisori) iar impreuna cu raspunsurile vor constitui baza unui interviu publicabil pe site si in revista.
Propunerea si metodele de culegere a informatiilor are la baza constatarea mea privind familiarizarea institutiilor / asociatiilor cu acest tip de informare site / forum, destul de nou si insuficient exploatat.
Nascut: Ianuarie 1998.
Diagnostic: note autiste, hiperkinezie.
jumbo
 
Posts: 350
Joined: Wed Jan 07, 2004 1:19 pm
Location: Bucuresti

Postby dora » Wed May 04, 2005 10:16 am

PROGRAMUL LA DOMICILIU
(Versiunea Acrobat Reader (.pdf) a programului.)

SERVICII PENTRU COPILUL CU AUTISM (12-18 ani)

Rezumatul proiectului « ALATURI DE COPIII NOSTRI »

Proiectul presupune dezvoltarea reţelei de servicii specializate oferite de catre Asociatia “Casa Faenza” din Timisoara. Interventia terapeutica asupra copiilor - 24 de copii, care nu beneficiaza, in prezent de servicii de specialitate - devine mai eficienta si mai putin costisitoare in momentul implicarii familiei ca si co-terapeuti si a cadrului familial ca mediu de abilitare al copilului autist. Astfel se creeaza serviciile de stimulare psiho-senzorio-motrica la domiciliul copilului autist. Deasemenea, pentru copiii beneficiari se organizeaza complementar si activitati in Centrul Comunitar pentru copii autisti Timisoara – program de dupa-amiaza (joi si vineri). Aici ei au acces la sala de kinetoterapie, grupele educationale(cu toate dotarile existente), sala de mese, bucataria si spatiul de joaca existente in centru.

Oferirea de training parintilor si participarea la grupurile de suport si educationale

va asigura parintilor un nivel de informare specializat si profesionist.

Echipa este formata din :


1 Psiholog
1 Kinetoterapeut
2 Pedagogi de recuperare
1 Asistent social

Beneficiari la data de 14 septembrie : 14 copii

Perioada de implementare : iunie –noiembrie 2004.

Scopul proiectului:

Cresterea gradului de adaptabilitate sociala si a calitatii vietii copilului cu tulburare din spectrul autist si a familiei acestuia, prin dezvoltarea de servicii la domiciliu.

Serviciile specializate oferite la domiciliul copilului reprezinta pentru:

copilul cu tulburare din spectrul autist posibilitatea de a-si mentine achizitiile si de a invata noi comportamente acceptate social, care sa il ajute in procesul de independenta sociala;
parintii care au in ingrijire un copil autist - modalitatea prin care ei invata sa faca fata comportamentului copilului si il ajuta in procesul de abilitare pe acesta; este mijlocul prin care parintii relationeaza si cu alte persoane specializate care le ofera ajutorul adecvat nevoilor lor;

Astfel:

Psihopedagogul intocmeste impreuna cu echipa pluridisciplinara programul de interventie personalizat (PIP), evalueaza si urmareste dezvoltarea copilului autist. De asemenea desfasoara alaturi de copil activitati de motricitate fina, activitati ludice, grafomotricitate, socializare stradala, autonomie personala, concepte cognitive (spatialitate, temporalitate, lateralitate, forma, culoare, marime, consistenta) si interactiune sociala. Ofera informatii si modalitati de abordare a copilului pentru familia acestuia, pe care o si acompaniaza in procesul de abilitare al copilului.

Fiecãrui copil autist i se stabileste la începutul proiectului un program de kinetoterapie. Acest program este conceput si îi sunt stabilite obiectivele în functie de evaluarea kinetoterapeutica, evaluare care reflecta gradul de achizitii pe care le are copilul la un moment dat.

Asistentul social reprezinta punctul de legatura dintre specialistii care ofera serviciile la domiciliu si familie. Evaluarea sociala a familiei, gradul de satisfacere al calitatii vietii familiei si de acceptare al copilului in familie sunt intocmite, atat la inceputul cat si la sfarsitul proiectului de catre asistentul social.

STRUCTURAREA SERVICIULUI:

Saptamanal supervizarea pedagogilor si kinetoterapeutului de catre psiholog. (luni dupa-amiaza).
Deplasarea la domiciliu fiecarui copil a pedagogilor de recuperare si a kinetoterapeutului. Timp de lucru 1 h si 30 min/ 1 copil/1 saptamana/1 pedagog si 1 h si 30 min/ 1 copil/1 saptamana/ 1 kinetoterapeut. Zilele: luni, marti, miercuri.
Saptamanal:Joi si vineri: program de dupa- amiaza in Centrul Casa Faenza pentru toti copiii beneficiari.
Program de socializare:
cumparaturi la supermarket,
plimbari in diverse parcuri din Timisoara,
utilizarea mijloacelor de transport in comun;
excursii in afara orasului: Buzias;
mers la Mc Donald’s.
Training pentru parinti: lunar, 2 grupuri educationale.

http://www.primariatm.ro/primaria/index.php?veziCat=544
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

noutati Casa Faenza Timisoara

Postby MonaHrincescu » Thu Jan 19, 2006 12:33 pm

Buna,
am mai scris si la Institutii - lista, dar apoi am vazut ca exista deja un topic aici despre Casa Faenza, postat de jumbo. Motivul pt care va scriu aici este de a va anunta ca s-a schimbat nr de tel al Asociatiei Casa Faenza din Timisoara, si poate sunt oameni care au nevoie de el... deci:

Asociatia Casa Faenza - centrul comunitar pt copii autisti Timisoara
Str. Aleea Sanatatii nr.15, cod 300742
Tel : 0356/101410
Fax: 0356/101409
e-mail : casafaenzatimisoara@yahoo.com


numai bine
Mona Hrincescu
MonaHrincescu
 
Posts: 6
Joined: Wed Jan 18, 2006 2:58 pm
Location: Timisoara

casa faenza-program domiciliu

Postby monkey » Mon May 22, 2006 7:23 pm

Stie cineva daca programul de domiciliu se desfasoara inca?

Multumesc
monkey
 
Posts: 4
Joined: Sun Oct 02, 2005 12:24 am
Location: romania

programul l-a domiciliu

Postby MonaHrincescu » Tue May 23, 2006 9:33 am

Din cate stiu eu, mai exista si programul la domiciliu, dar poti suna la nr de tel pe care l-am dat mai sus (0356-101410) si sa intrebi , cu siguranta iti vor spune mai multe
Multa sanatate!
Mona
MonaHrincescu
 
Posts: 6
Joined: Wed Jan 18, 2006 2:58 pm
Location: Timisoara

Postby dora » Mon May 29, 2006 8:30 am

Suspiciuni de frauda la Casa Faenza

Centrul Comunitar pentru Copii Autisti “Casa Faenza” a organizat recent un concurs pentru angajarea unui pedagog de recuperare. Cu proceduri cel putin bizare, cu un presedinte de comisie prezent, si totusi absent, competitia a reusit sa starneasca iritarea parintilor cu copii autisti, care au constatat ca un specialist e respins pe motiv de antipatie directoriala.
Iritare de viceprimar
Totul a inceput din luna martie, cand Casa Faenza, un ONG finantat din bani publici, a anuntat organizarea unui concurs pentru un post vacant. Anca Barbuti, una dintre candidate, si singura la inceput, si-a depus dosarul si a asteptat ziua confruntarii. Prima surpriza! Concursul a fost amanat pe motiv ca nu sunt inscrisi in competitie mai multi candidati, iar asta s-a intamplat nu o data, ci de trei ori. Directorul interimar al Casei Faenza, Cristina Piscuc, justifica amanarea suspecta printr-o dispozitie proprie, pe care, sustine ea, statutul organizatiei ii permitea sa o emita. Era primul indiciu ca lucrurile nu merg cum trebuie. Intr-un final, s-au mai inscris doi candidati, unul a renuntat inainte de concurs, si astfel au ramas doi. La prima proba scrisa, cea mai importanta, Anca Barbuti a luat o nota peste noua, iar contracandidatul ei a inregistrat un punctaj mai modest: peste sapte. Au urmat alte doua confruntari, unde avantajul s-a mentinut. Cu toate acestea, spun surse credibile din interiorul institutiei, directoarea Cristina Piscuc nu era multumita de cum decurge concursul. Isi exprimase fata de cativa membri din comisia de examinare nemultumirea vizavi de Anca Barbuti, pe care nu o dorea in echipa, din considerente de antipatie. E important de spus ca Anca Barbuti mai lucrase anterior in Casa Faenza, de unde plecase pentru un post mai bun in Bucuresti. Asadar o cunostea pe actuala directoare interimara.
Odata probele de concurs epuizate, comisia de examinare a mai anuntat inca una, fara ca in prealabil sa faca acest lucru public printr-un anunt oficial, asa cum cere legea. Celor doi candidati li s-a cerut, dupa modelul Big Brother (fiind in permanenta filmati), sa dezvolte in 20 de minute o relatie cu un copil autist. Respectand cronologia faptelor, vineri, directoarea Cristina Piscuc i-a chemat pe cei doi candidati in biroul sau si a anuntat castigatorul si invinsul. Anca Barbuti fusese respinsa. Desi aceasta i-a cerut un act oficial, pe care sa il poata contesta chiar si in justitie, Cristina Piscuc a refuzat sa elibereze un asemenea document, intrucat nu putea fi semnat de presedintele comisiei, viceprimarul Adrian Orza, care, potrivit declaratiei directoarei de la Faenza, era la curent cu tot ce se intamplase in concurs. Dimpotriva, dintr-o convorbire taioasa, avuta ieri cu edilul, acesta a declarat ca nu stie detalii despre concurs, ca nu a fost acolo, ba chiar s-a enervat cand jurnalistul “a incercat sa il puna in tema”, si a afirmat ca are nevoie de timp pentru a se informa.
Directoare contra parinti
Contradictiile nu se opresc aici. Intr-un punct al conversatiei, dupa mai multe refuzuri de a raspunde la anumite intrebari (pe motiv ca “va fi trimis maine (azi – n.r.) un comunicat oficial intregii prese”), directoarea Cristina Piscuc a comis o eroare: a marturisit ca o putea elimina de la inceput din concurs pe Anca Barbuti, intrucat avea din trecut anumite mustrari date la Casa Faenza. Asadar, de la inceputul competitiei stia ca nu il vrea in institutie pe unul dintre candidati. Pe cale de consecinta, se poate concluziona ca intreaga competitie a fost o sarada, iar supunerea la probe a unei persoane a fost inutila. Curios, imaginea sa proasta despre calitatea profesionala a pedagogului de recuperare Anca Barbuti vine in contradictie flagranta cu parerile parintilor de copii autisti, care s-au exprimat public in favoarea candidatului respins. In opinia lor, relatia dintre Anca Barbuti si copiii autisti a fost intotdeauna mai mult decat perfecta, iar mustrarile date de Casa Faenza in trecut le-au catalogat drept ilare. Motivul pentru care nu le-au contestat atunci era ca ele nu provocasera repercusiuni de nici un fel asupra pedagogului de recuperare.
Concursul a fost anulat
Cum asupra corectitudinii concursului planau deja mai multe indoieli, am cautat sa obtinem un punct de vedere si de la viceprimarul Adrian Orza, cel care este presedintele Casei Faenza si, in acelasi timp, fusese, pe hartie, presedintele comisiei de examinare. Dupa incercari succesive de a stabili un limbaj comun cu edilul Timisoarei, acesta s-a remarcat printr-o atitudine ostila, greu de explicat. “Da, ce, imi faceti mie dumneavoastra programul?”, a rabufnit viceprimarul la o sugestie a jurnalistului, care incerca sa afle daca o anumita ora e potrivita pentru a-l resuna pe oficial. Asta dupa ce, in prealabil, edilul raspundea invariabil la solicitarea jurnalistului de a primi raspunsuri, prin replica: “Sunati mai tarziu, ca trebuie sa ma informez”. In cele din urma, fara sa raspunda la salut, a inchis sec telefonul. Acelasi oficial a sunat mai tarziu pentru a anunta ca s-a hotarat sa anuleze concursul si sa ceara reorganizarea lui.
Cosmin LUNGU

ziua de vest, 16 mai 2006




Drept la replica.
Referitor la articolul aparut in Ziua de Vest din data de 16 mai 2006, intitulat “Suspiciuni de frauda la Casa Faenza”, dorim sa prezentam punctul de vedere al Asociatiei “Casa Faenza”– Centrul Comunitar pentru Copii Autisti asupra situatiei descrise in articol, in concordanta cu faptele petrecute si cu realitatea.
In data de 3 mai 2006 a fost organizat la asociatia noastra concursul pentru ocuparea postului de pedagog de recuperare pe serviciul de zi, pe o perioada determinata de 2 ani. Ca urmare a anuntului public s-au inscris numai 2 candidati, iar in baza deciziei nr. 68 din 27.04.2006, s-a hotarat reprogramarea concursului, pentru a se putea asigura calitatea serviciilor oferite copiilor autisti din comunitatea noastra.
In data de 10 mai 2006 a avut loc desfasurarea concursului, la care initial s-au inscris trei candidati si s-au prezentat numai doi, domnisoara Anca Barbuti fiind unul dintre acestia. Examinarea candidatilor a constat initial intr-o proba scrisa si un interviu. Deoarece ambii candidati au obtinut note mari la probele concursului, comisia de examinare a decis evaluarea abilitatilor practice ale candidatilor printr-o proba de interactiune libera cu copilul autist.
Ambii concurenti fiind declarati admisi la proba practica, am luat in considerare, ca ultim criteriu de departajare, analiza dosarelor celor doi concurenti. Mentionam ca d-ra Barbuti a mai fost angajata a Asociatiei Casa Faenza in perioada 01.08.2001 - 14.09.2003, pe postul de pedagog de recuperare. Din pacate, in aceasta perioada, d-ra Barbuti a incalcat in mod repetat normele profesionale, primind sanctiuni si mustrari atat din partea conducerii institutiei, cat si a coordonatorului echipei de pedagogi. Acestea vizau repetate situatii de abuz fizic si verbal fata de copii, nesupravegherea copiilor, intarzieri repetate si parasirea nejustificata a institutiei in timpul serviciului. Faptele imputate sunt inregistrate in referatul cu nr. 144/14.11.2002 si in mustrarea scrisa cu nr. 118/07.04.2003.
Prin urmare, ambilor candidati le-au fost solicitate recomandari de la ultimul loc de munca. Acestea s-au dovedit excelente in cazul unuia dintre candidati, iar in cazul d-rei Barbuti au confirmat repetarea faptelor de incalcare a deontologiei profesionale si a angajamentelor consimtite impreuna cu parintii copiilor cu deficiente.
Luand in considerare, pe langa cunostintele teoretice din concurs, si dosarele candidatilor si in special recomandarile de la locurile de munca anterioare, comisia de examinare a decis ocuparea postului de catre contracandidatul d-rei Barbuti. Acesteia din urma i s-a propus participarea la un nou concurs, pentru postul de pedagog de recuperare pe serviciul la domiciliu. Acest post necesita prezenta permanenta a parintilor, instruiti ca si co-terapeuti, situatie in care cunostintele profesionale ale d-rei Barbuti ar fi putut fi utilizate corespunzator, iar potentialele situatii de abuz sau neglijare ar fi fost excluse.
In aceasta situatie, d-ra Anca Barbuti a depus o contestatie scrisa. Cum la data depunerii contestatiei nu exista o comisie speciala de solutionare a contestatiilor, in baza deciziei nr. 85/15.05.2006, a fost declarata nulitatea concursului, acesta urmand sa fie reorganizat la o data anuntata ulterior.
Referitor la articolul in cauza, dorim sa aducem urmatoarele clarificari:
- Concursul a fost reprogramat o singura data din cauza numarului insuficient de candidati (si nu de trei ori), respectand decizia 68/27.04.2006;
- Cristina Piscuc este din 1 martie 2006 directoarea Casei Faenza si nu directoare interimara;
- Testul practic se desfasoara sub supraveghere video datorita distractibilitatii crescute a copilului autist, ceea ce exclude prezenta in incapere a comisiei de concurs. Analogia facuta de autor intre testul practic si emisiunea “Big Brother” este total neavizata;
- Relatia „mai mult decat perfecta” intre pedagogul Anca Barbuti si copiii din centru este discutabila, mai ales avand in vedere mustrarile repetate;
- Iar caracterul ilar al mustrarilor primite de Anca Barbuti pentru abuzul fizic si verbal al copiilor ii este rezervat numai autorului acestui articol...
Dorim, de asemenea, sa semnalam abordarea partinitoare si unilterala a autorului acestui articol. Avand ca principala sursa de informare punctul de vedere al d-rei Barbuti, acesta a prezentat faptele descrise in mod denaturat si cu serioase lacune de documentare. La aceasta se adauga stilul senzationalist, denigrator, precum si atribuirea unor declaratii vagi, dar cu impact negativ, unor surse care nu sunt nicaieri citate, ci numai presupuse.
Toate aceste abateri de la normele elementare de deontologie jurnalistica din partea jurnalistului Cosmin Lungu aduc serioase prejudicii de imagine institutiei noastre, facand nota discordanta cu buna relatie pe care o are Asociatia Casa Faenza cu presa locala.
Tocmai pentru a ameliora si consolida aceasta relatie, ne luam libertatea de a-i trimite cu regularitate d-lui Cosmin Lungu materiale de informare despre activitatea asociatiei noastre, rezultatele obtinute, problematica copilului autist s.a.m.d., impreuna cu invitatia speciala de a participa la evenimentele organizate de institutia noastra.
Dorim in final sa multumim cotidianului Ziua de Vest pentru oportunitatea oferita de a aduce clarificarile necesare si speram ca serviciile oferite copilului autist vor beneficia pe viitor de o corecta prezentare si de o binemeritata sustinere in comunitate.
Cristina Piscuc – Director ...


http://www.timisoaraonline.net/timisoar ... 6970f0c357
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Casa Faenza

Postby Anca Barbuti » Tue May 30, 2006 11:35 am

Buna ziua !

Ma bucur ca am sansa de a face unele corectari cu privire la cele scrise in "Dreptul la replica" al Cristinei Piscuc.

Dintr-o simpla dorinta de a beneficia de un tratament corect si obiectiv, se pare ca s-a ajuns la un mic circ. Toate acestea sunt, bineinteles, doar manevre de a ma discredita. Nemultumirile mele sunt legate de faptele Directoarei Cristina Piscuc, nu de Casa Faenza, centrul pe care il reprezinta prin functia pe care o detine. Voi incerca sa raspund, nu cu aceeasi moneda, ci prin relatarea reala a celor intamplate. Fiecare e liber sa traga ce concluzie vrea. Am ceva de spus, iar cei interesati de subiect poate vor avea nervi sa citeasca toate comentariile.

Inainte de toate, cred ca ar fi corect ca cei care vorbesc sau scriu, sa o faca in cunostiinta de cauza; nu poti sa spui ceva despre un om pe care nici macar nu il cunosti, nu l-ai vazut, dar poate ti-a spus cineva ceva despre el. Inainte de a transmite, intr-o forma sau alta anumite mesaje, e bine sa te informezi, iar cei care au ceva de spus, sa aiba curajul sa o faca prin propria persoana. Din pacate, in Romania anului 2006 sunt incalcate grosolan drepturile omului tocmai de catre cei care ar trebui sa le respecte mai mult. Ne e frica sa luptam pentru drepturile noastre, impotriva discriminarii sau a unor tratamente umilitoare. Ne e frica sa spunem adevarul sau sa luptam pentru convingerile noastre doar pentru ca "seful" poate trece peste toti, sau pentru ca ne putem pierde "jobul". Sau poate ca am invatat ca oricata dreptate am avea, nu rezolvam nimic. Tacem, plecam capul, ne transformam in meduze...sa poate nu.

Am convingerea ca cei implicati au curajul sa recunoasca ce s-a intamplat de fapt. Comentariile si parerile mele sunt rezultate din discutiile pe care le-am avut cu membrii comisiei de examinare, cu colegii, cu unii parinti si cu presedintele asociatiei. Comentariile din urmatorul mesaj sunt pe marginea articolului scris de Piscuc Cristina in Ziua de Vest, "Drept la replica".


Anca Barbuti
Anca Barbuti
 
Posts: 2
Joined: Tue May 30, 2006 11:28 am
Location: Timisoara

Casa Faenza

Postby Anca Barbuti » Tue May 30, 2006 12:02 pm

Vis-a vis de dorinta de a se asigura "calitatea serviciilor oferite copiilor autisti din comunitatea noastra", ma intreb de ce concursul nu s-a organizat imediat ce, conform legii a fost posibil, si anume la sfarsitul lunii martie? Care a fost "calitatea serviciilor" oferite tinand cont ca activitatile unei grupe de copii (4-5 copii) erau desfasurate de un singur pedagog, in loc de doi, asa cum prevede structura centrului? De ce s-a amanat organizarea acestui concurs timp de aproape 2 luni?Unii fac mari eforturi pentru a asigura cel putin doi tutori pentru un copil, in timp ce unii raman pasivi la eforturile unui pedagog de a lucra cu 4 sau 5 copii.

"Ambii candidati au obtinut note mari la probele concursului"- fals: eu am obtinut nota 9.50, pe cand contracandidatul meu a obtinut nota 7.

Desi aducerea unei probe suplimentare fara ca aceasta sa fi fost mentionata inaintea concursului este considerata, in opinia juristilor cu care m-am consultat, abuz in functie, am sustinut si aceasta proba. Dupa mai putin de 10 minute, copilul i-a deschis usa contracandidatului meu, refuzand, probabil, colaborarea cu el. Dupa aproape 20 de minute de interactiune, copilul "autist ca la carte" m-a luat in brate si m-a pupat, din propria lui initiativa. Proba practica a fost filmata de psihologul centrului, care era si membru al comisiei de examinare. Imediat ce s-a incheiat filmarea, acesta m-a felicitat de cateva ori pentru modul in care am interactionat cu copilul si mi-a spus ca este o diferenta enorma intre mine si celalalt candidat, ca este clar ca eu sunt cea mai buna, ca stiu sa lucrez cu acesti copii.


"...d-ra Barbuti a incalcat in mod repetat normele profesionale, primind sanctiuni si mustrari atat din partea conducerii institutiei, cat si a coordonatorului echipei de pedagogi. Acestea vizau repetate situatii de abuz fizic si verbal fata de copii, nesupravegherea copiilor, intarzieri repetate si parasirea nejustificata a institutiei in timpul serviciului. Faptele imputate sunt inregistrate in referatul cu nr. 144/14,11,2002 si in mustrarea scrisa cu nr. 118/07,04,2003" ("Drept la replica")
In mai bine de doi ani de activitate am primit DOUA mustrari:
- una din partea CONDUCERII, pentru parasirea institutiei, fara a o anunta pe directoarea de atunci, cu toate ca imi anuntasem colegii ca sunt cu copiii la magazin, intr-o activitate de socializare
- si un referat facut de o COLEGA, in opinia careia o atitudine ferma fata de copii insemna "abuz" sub toate formele. Acel referat a fost facut de o colega suparata pe viata, pentru care copiii cu sindrom Asperger erau de fapt "copii cu aisberg", care nu se putea lauda cu prea multe realizari sau cu bune abilitati de lucru, spre deosebire de mine si alti colegi, cu care eu (si majoritatea colegilor) am avut numeroase discutii in contradictoriu privind metodele de abordare si de lucru cu copiii, care este prietena cu actuala directoare inca din perioada in care aceasta din urma lucra ca si lucrator social in cadrul centrului si care dimineata facea yoga in grupa, imbracati destul de sumar desi erau copii in grupa si care, tot impreuna cu colegul de grupa mai si adormeau in timpul activitatilor de "relaxare" a copiilor desfasurate cu usa incuiata. Pentru toate acestea eu nu am facut nici un referat si nici macar nu am parat, desi aveam dovezi clare, atat eu, cat si colegii. Tot ce am considerat ca e mai bine sa fac, a fost sa lucrez in timpul singurei luni de concediu pe care il aveam in vara, fara a accepta bani din partea parintilor, cu un copil al carei persoana de referinta fusese acea colega, copil al carei potential putea fi folosit mai bine in cadrul unor activitati mai bine structurate decat cele de "relaxare" sau "socializare". Acel referat a fost facut la o data in care eu nici macar nu eram in centru, ci la o conferinta in Bucuresti (trimisa fiind de conducerea Casei Faenza) si intr-o atmosfera extrem de tensionata datorata plecarii directoarei de atunci, pe care, cei mai sus amintiti colegi au incercat sa o denigreze in loc sa ii multumeasca (fusese totusi un director care s-a implicat foarte mult pentru copiii cu care lucram si cel mai bun director, in opinia mea, pe care l-a cunoscut Casa Faenza) si au prezentat o lista facuta de ei cu "abaterile" fiecarui coleg. Prin urmare, am dat o nota explicativa, care, ciudat, disparuse din dosarul meu, impreuna cu rezultatul analizei, desi mustarea a ramas. In urma acelui referat nu am fost nici macar avertizata verbal privind vreun abuz asupra copiilor, sanctionata nici atat.

Nu am lasat niciodata copiii nesupravegheati. Din partea coordonatorului echipei de pedagogi nu am primit nici macar un avertisment, din contra, doar laude; prin urmare, daca a incalca "in mod repetat normele profesionale" inseamna a avea rezultate bune cu copiii, a fi apreciat de parinti, a te implica in toate activitatile unui centru si a-i pune in umbra pe cei pentru care munca cu un copil cu autism este doar un job, unde timpul trece, leafa merge...

In ce priveste intarzierile, este adevarat. Nu cred ca sunt atat de importante 10 sau 15 minute in conditiile in care programul incepe la ora 7 dimineata, copiii ajung dupa ora 8, iar eu mai faceam si ore suplimentare, in centru sau umbland dupa sponsorizari sau pierdeam noptile ramanand in centru pentru a scrie proiecte pentru Casa Faenza.

Recomandarea de la ultimul loc de munca a fost foarte buna. Desi celor din comisie li s-a spus ca recomandarea a fost facuta de mine, cu toate ca avea semnaturi, antet si stampile de la centrul din Bucuresti, incalcand normele cuprinse in Codul Muncii, directoarea Cristina Piscuc a inceput sa "verifice" activitatea mea la locurile de munca anterioare. Aceasta "verificare" a fost facuta sub forma unei discreditari, mai exact, dupa ce mi-a facut o prezentare negativa privind activitatea mea la Faenza, a mai si intrebat apoi daca cel care mi-a scris recomandarea si-o sustine. Spre dezamagirea ei, a primit cuvinte de lauda in privinta mea.

Daca o comisie de examinare este formata doar din directorul institutiei, atunci da, se poate spune ca comisia a hotarat admiterea celuilalt candidat.

Directoarea Cristina Piscuc mi-a spus ca imi ofera postul de coordonator al proiectului de servicii la domiciliu, incepand cu toamna acestui an, in nici un caz nu mi-a spus ca pot participa la un concurs pentru un post de pedagog pe acest proiect (care fusese scris chiar de mine in perioada in care lucram la Faenza, pe care l-am lasat acolo cand am plecat si asupra caruia nu am avut nici o pretentie financiara; la fel s-a intamplat si cu un alt proiect pe care l-au implementat tot dupa plecarea mea.Spre dezamagirea mea, in urma unor discutii recente pe care le-am avut cu unii parinti, am aflat ca unii beneficiari ai acestui proiect sunt doar pe lista).

Am refuzat "oferta" directoarei Cristina Piscuc si mi-am exprimat intentia de a depune o contestatie privind rezultatul final al concursului. Mi-a spus atunci ca acea contestatie o pot depune la ea sau la presedintele comisiei, care este si presedintele asociatiei si ca ar fi bine sa stiu ca acesta din urma a facut parte din comisia de examinare si ca nu a fost de acord cu activitatea mea anterioara la Casa Faenza. Nu m-am lasat intimidata si am cerut un raspuns in scris privind rezultatele concursului si motivatia comisiei. Am fost refuzata sub pretextul ca presedintele nu este in tara, apoi ca nu raspunde la telefon. Cand acesta a aflat insa ce s-a intamplat si dupa ce a analizat dosarele candidatilor, impreuna cu reprezentantul italian al asociatiei au hotarat anularea concursului. Intr-o discutie pe care am avut-o ulterior cu presedintele asociatiei, acesta mi-a marturisit ca nici nu stia cine participa la concurs si ca nu a avut nici o contributie in luarea deciziei privind admisul pentru postul de pedagog (contrar celor declarate de Piscuc Cristina), ca a constatat neregulile in desfasurare si a hotarat atunci anularea concursului.

"mustrarile repetate" - in realitate 2 la numar nu au nici o legatura cu relatia "mai mult decat perfecta" pe care am avut-o si o am cu parintii, intrucat acestea nu mi-au fost date de catre sau la initiativa parintilor. Mai mult, acestia m-au ales, prin vot, ca membru in Consiliul Director al Asociatiei Nationale a Copiilor cu Autism ANCA, fiind unicul membru reprezentant al specialistilor in acest consiliu.

Daca acest concurs a fost reprogramat din cauza numarului insuficient de candidati, de ce concursul pentru postul de director (de care depinde o intreaga institutie, nu doar 3 sau 5 copii) s-a desfasurat chiar daca s-a inscris o singura persoana - Piscuc Cristina, fara a se reprograma?

Din informatiile pe care le am, sursa de informare a jurnalistului nu a fost doar punctul meu de vedere, ci si al unor colegi si parinti cu care am, in continuare, relatii foarte bune si care m-ar fi dorit sincer in Casa Faenza, chemandu-ma chiar, sa particip la concurs.

Nu spun ca sunt cea mai buna in munca mea, nu incerc sa par perfecta sau o inocenta, spun doar ca tot ce am facut pana acum a fost din dorinta de a ajuta, de a da tot ce e mai bun, am incercat sa stiu cat mai mult, sa pot sa fac cat mai bine ceea ce fac. Am muncit mult si am realizat ceva pana acum. Cu siguranta, nu am multumit pe toata lumea. O mica parte dintre cei cu care am lucrat s-ar putea sa fie chiar dezamagiti, dar ei stiu ca atata timp cat au fost corecti nu au avut de pierdut. O parte din mine a reprezentat-o centrul "Sfanta Margareta", iar daca succesele acestui centru i-au deranjat pe unii, e problema lor. N-au decat sa munceasca, sa se implice cu adevarat si sa reuseasca sa faca ce au facut cei din Bucuresti. Tot o parte din sufletul meu a reprezentat-o Casa Faenza. A fost o mandrie pentru mine sa fac parte din prima echipa a primului centru doar pentru copii cu autism din tara de la acea vreme; impreuna cu alti cativa colegi si cu Dorina Balaban am reusit "sa punem pe roate" - vorba noastra, acest centru, si asta numai implicandu-ne 100 %. Am toata stima pentru cei care lucreaza acolo, pacat ca sunt reprezentati de o persoana care se pare ca nu e pregatita pentru o responsabilitate atat de mare. Dar deh, are tot timpul sa invete, e la inceput de drum...Tot respectul si pentru echipa Sf. Margareta - niste oameni uniti si implicati, care au demonstrat in repetate randuri, de-a lungul celor doi ani in care am lucrat impreuna, ca sunt cu adevarat o echipa, si in special pentru un parinte datorita caruia se face aba in Bucuresti si in in tara.


Anca Barbuti
Anca Barbuti
 
Posts: 2
Joined: Tue May 30, 2006 11:28 am
Location: Timisoara

serviciul la domiciliu

Postby babyball » Fri Sep 29, 2006 4:22 pm

Serviciul la domiciliu face parte din serviciile permanente ale Asociatiei Casa Faenza, beneficiind de el copiii autisti intre 14-18 ani, dar si copiii care au fost integrati partial sau definitiv in alte institutii, fie de invatamant, fie alte centre de recuperare.
babyball
 
Posts: 3
Joined: Wed Nov 19, 2003 9:58 pm
Location: Timisoara

Postby dora » Mon Sep 03, 2007 2:26 pm

Vreau si eu la scoala!


Asociatia Casa Faenza




Problema Proiect


Cel putin jumatete din copii cu autism nu beneficiaza de scolarizare. Copii cu autism jos functional sunt dificil de integrat datorita complexitatii problematicii, lipsei de formare a cadrelor didactice si structurilor educationale rigide. 1 din 4 elevi doreste sa fie coleg cu un copil autist.


Rezumat Proiect



Ca urmare a colaborarii dintre Casa Faenza si Scoala Ciumageanu, in cadrul proiectului pilot s-au infiintat 3 clase de copii autisti: cls a I, a III a si a IV a. Fiecare clasa are 4 copii si 2 profesori. Clasa are o structurare speciala a timpului, a spatiului si a programei. Adica daca clasa are un spatiu pentru fiecare activitate, fiecare activitate este reprezentata prin imagini "autistii gandesc in imagini", fiecare zi are aceeasi ordine atunci copii se simt in siguranta si sunt mai "putin autisti". Aceasta structura este un mijloc de a le sugera ca mediul din jur poate fi controlabil de catre ei, introducandu-se putine variabile noi. Acest proiect a urmarit sa arate ca si copii autisti pot invata foarte multe daca mijloacele de predare invatare sunt adaptate nevoilor lor de siguranta.

Date Beneficiari


Beneficiarii sunt 12 copii cu tulburare din spectrul autist, ca varstele cuprinse intre 7 si 12 ani si familiile acestora. Tulburarea autista este un sindrom cu cauze necunoscute inca, presupuse genetice care afecteaza ariile comunicarii, relationarii si prezenta stereotipiilor. Datorita acestor dificultati, copii autisti au nevoie de o anumita structura a spatiului si a activitatilor caracterizate prin predictibilitate si rutina. Aceasta structurare le da siguranta, iar ei pot relationa.

Obiective Proiect


Scopul general al proiectului: Cresterea gradului de integrare scolara a copiilor autisti. Obiective generale: o Cresterea gradului de informare comunitara despre nevoile si capacitatile de educatie ale copiilor autisti. o Formarea abilitatilor de educatie scolara pentru cadrele didactice care integreaza copii autisti o Crearea primelor clase integrate pentru copii autisti din Timisoara


Actiuni Proiect
1. Mediatizarea proiectului - a fost prezentat in cadrul Conferinta Nationala Interventie Timpurie, Conferinta judeteana de asistenta sociala, Emisiunea TVR Timisoara 'De la om la om, Radio Timisoara In rand cu lumea 2. Informarea si formarea cadrelor didactice: metode de predare invatare specifice copiilor cu autism dupa modelul teacch 3. Demararea demersurilor legate de deschiderea claselor integrate 4. Amenajarea si dotarea claselor 5. Inceperea activitatilor scolare pentru copii autisti 6. Asistarea integrarii copiilor autisti 7. Monitorizarea copiiloir integrati

Indicatori Proiect
1.Retea de specialisti pentru clasele de copii autsiti
Numarul de cursuri desfasurate cu cadrele didactice: 20
Numarul de cadre didactice: 8
2.Clase de copii autisti
numarul de copii integrati in clase: 12
numarul de clase: 3

3.informare mass-media numarul de prezentari mass-media: 4
Indicatori calitativi: Numarul elevilor ale caror rezultate scolare s-au imbunatatit: 10

Numarul parintilor care s-au declarat foarte multumiti de evolutia copiilor lor: 9


Originalitatea Proiectului
Aceste 3 clase sunt singurele clase pentru copii autisti din Romania. Ideea a fost preluata dupa model olandez in urma proiectului "Good Start!" derulat pe 3 ani de zile in care speciliastii Casei Faenza au fost supervizati privind metodologia si tehnicile de abilitare a copiilor cu autism. In invatamantul olandez, francez si belgian exista clase pentru copii autisti.


Perioada Proiect
Septembrie - decembrie 2006

Buget
-

Obstacole Intampinate
Adaptarea documentelor (programa, plan de lectie, manuale, inspectii - inspectorul este o persoana noua pentru copilul autist, in strainantate inspectiile se realizeaza prin video etc) din invatamnat la metodele de predare pentru copii autisti. Principalele stereotipii de gandire ale comunitatii sunt ca autistii traiesc intr-o lume a lor, diferita de a noastra; autistii nu au sentimente; nu pot invata.

Lectii Invatate
Metode de asigurare ca profesorii care fac parte din publicul tinta nu sunt suplinitori

http://www.galasocietatiicivile.ro/inde ... roject=112
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon Sep 03, 2007 2:31 pm

Casa Faenza a fost premiata la Gala Societatii Civile
Timisoara Online, 8 Iunie 2007



Asociatia timisoreana Casa Faenza a primit o mentiune, pentru proiectul "Vreau si eu la scoala!", in cadrul "Galei Societatii Civile", categoria "Servicii sociale pentru categorii defavorizate", eveniment organizat la finele lunii trecute, la Teatrul National din Bucuresti.




"Vreau si eu la scoala!" este un proiect pilot al Casei Faenza, in cadrul caruia s-au infiintat trei clase pentru copii autisti: clasa a I-a, a II-a si a V-a. Fiecare clasa cuprinde patru copii, care au 2 profesori - psihopedagogi. "Clasa are o structurare speciala a timpului, a spatiului si a programei. Aceasta structura este un mijloc de a le sugera copiilor ca mediul din jur poate fi controlabil de catre ei, introducandu-se putine variabile noi. Clasa are un spatiu pentru fiecare activitate, fiecare activitate este reprezentata prin imagini, deoarece "copiii autisti gandesc in imagini", fiecare zi are aceeasi ordine, ceea ce confera copilului autist o stare de siguranta si incredere de a se exprima", spune directorul Casei Faenza, Cristina Piscuc. Proiectul are importante beneficii: in primul rand diminuarea stereotipiilor motorii si verbale - copiii autisti se simt in siguranta in acest spatiu structurat si predictibil. Apoi, satisfactia parintilor este foarte mare: ei se declara multumiti de rezultatele copiilor lor, de faptul ca cei mici sunt in siguranta. Casa Faenza a avut ca partener, la acest proiect, Inspectoratul Scolar Timis, prin Scoala Dumitru Ciumageanu, care a oferit cadrul logistic si cadrele didactice necesare infiintarii acestor clase. Coordonatorul proiectului este Marinela Antal, psih. Asociatia Casa Faenza. La concursul de proiecte de la "Gala Societatii Civile" au participat 118 proiecte, a 92 de organizatii, din toata tara. Casa Faenza a fost la prima participare. Cea care le-a inmanat marele premiu a fost Mihaela Radulescu.

http://www.galasocietatiicivile.ro/inde ... detail=345
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Mon Jul 14, 2008 8:05 pm

Vreau si eu la scoala!
Publicat la data de 08.05.2008

Asociatia Casa Faenza din Timisoara a infiintat in anul 2006, prin intermediul proiectului 'Vreau si eu la scoala!', primele patru clase din Romania pentru copii autisti.
De serviciile oferite prin intermediul acestui proiect beneficiaza, in prezent, 25 copii cu tulburare din spectrul autist si familiile acestora.


Tulburarea autista este un sindrom ce are cauze necunoscute, presupus genetice, care afecteaza ariile comunicarii, relationarii si se manifesta prin prezenta stereotipiilor. Din cauza acestor dificultati, copiii autisti au nevoie de o anumita structura a spatiului si a activitatilor, caracterizate prin predictibilitate si rutina.

In prezent, exista cinci clase (2 clase I, si cate o clasa II, III si IV) cu cate 4 elevi fiecare, care urmeaza programa scolara pentru invatamant special.



Fiecare clasa are o structurare si organizare speciala a spatiului si a programei, un spatiu reprezentativ pentru fiecare activitate, aceasta fiind reprezentata prin imagini pentru ca 'autistii gandesc in imagini'. Sunt utilizati indicatorii vizuali: obiecte, pictograme, simboluri. Fiecare zi are aceiasi ordine a activitatilor, copiii simtindu-se astfel in siguranta, acesta fiind un mijloc de a le sugera ca mediul din jur poate fi controlabil de catre ei, introducandu-se putine variabile noi.

Principalul rezultat al proiectului consta in crearea acestei infrastructuri educationale pentru copiii autisti. Acest proiect a reusit sa arate ca si copiii autisti pot beneficia de educatie scolara, daca mijloacele de predare-invatare sunt adaptate nevoilor lor de siguranta.

Alaturi de organizatia Casa Faenza, in proiect s-au implicat Inspectoratul Scolar Timis si Scoala Dumitru Ciumageanu. Principalul rol al asociatiei este de a oferi cadrul metodologic si de expertiza, iar Inspectoratul Timis si Scoala Ciumageanu ofera cadrul logistic si cadrele didactice necesare functionarii acestor clase.

'Prin acordul intre cele doua institutii, proiectul va continua cel putin in formula actuala pana la nivelul clasei a X-a si, bineinteles, ne dorim si ne straduim sa il dezvoltam in functie de nevoile grupului tinta.
Un obiectiv pe termen scurt este si acreditarea training-urilor de formare pentru cadrele didactice care lucreaza in cadrul acestor clase. Dorim sa extindem numarul de beneficiari prin numarul de clase, nicidecum prin marirea numarului de elevi intr-o clasa, deoarece calitatea primeaza. Clase pentru copii autisti in forma aceasta de organizare nu mai exista in tara, dar sunt copii autisti integrati si in alte forme de organizare. Chiar si dintre ex-beneficiarii nostri sunt copii autisti integrati in clase de masa, de exemplu. Forma de integrare depinde enorm de mult de potentialul copilului si comportamentul acestuia. Potentialul copilului si decizia parintelui sunt factori de influenta majori. Ideea a fost preluata si de alte organizatii din tara (in Sibiu), inclusiv noi am adaptat acest proiect si am creat o noua retea de 5 gradinite de masa in care au fost integrati copii autisti.'. Cristina Piscuc, Director Asociatia Casa Faenza

Extra info:
Asociatia Casa Faenza este un Centru comunitar pilot, ce are scopul de a imbunatati conditiile de viata si adaptabilitate sociala a copiilor autisti, in vederea cresterii calitatii vietii acestor copii si a familiilor lor. Principala nevoie a beneficiarilor este de a se integra in mediul educational, in cel comunitar si chiar familial. Serviciile oferite cuprind terapii specializate in autism si abordeaza atat copilul cat si familia, abordarea fiind personalizata in functie de nevoile copilului.

Mai multe informatii despre Gala Societatii Civile puteti afla accesand a href="http://www.galasocietatiicivile.ro/" target=_blank> www.galasocietatiicivile.ro
http://www.121.ro/content/show_article. ... &page_nr=1
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby vali » Mon Aug 11, 2008 11:49 am

Asociaţia „Casa Faenza” din Timişoara este singurul centru din ţară care face evaluări pe perioada verii copiilor cu autism înregistraţi în România, evaluări intrate deja în tradiţie. Specialiştii apreciază că 12 copii la 10.000 de persoane sunt cu probleme de autism. În Timişoara, cifra copiilor diagnosticaţi este de 200, dar un lucru îngrijorător este faptul că această cifră tinde să crească. Timp de o lună, în iulie, specialiştii de la Faenza evaluează copiii din ţară, atât din mediul rural, cât şi urban. „Părinţii participă activ la evaluare cu propriile observaţii şi nevoi. Specificul abordării Casei Faenza este centrarea pe simptomele autismului, evaluarea şi recomandările sunt specifice tulburărilor din spectrul autist. Evaluarea este făcută de o echipă multidisciplinară, de medic, psiholog, psihopedagog, kinetoterapeut, asistent social, logoped. Anual, avem 24 de locuri pe ţară, programările fiind făcute cu cel puţin şase luni înainte, dar mai sunt cazuri când nu se prezintă familiile deja programate. Zilnic, evaluarea durează câte trei ore, iar serviciile sunt gratuite”, spune directorul centrului, Cristina Piscuc. Anul trecut, la centrul din Timişoara au fost evaluate 21 de familii, iar în acest an 17, din diferite zone ale ţării – Braşov, Sibiu, Drobeta Turnu-Severin, Craiova, Arad, Botoşani, Maramureş, Prahova, Neamţ, Caraş-Severin etc. La finalul evaluării, fiecare părinte primeşte un protocol de evaluare cu partea de observaţii, dar şi recomandările pe fiecare arie, inclusiv sugestii de activităţi. După ce se încheie evaluarea, se mai poate veni la o reevaluare, dar abia după minim şase luni.

Părinţii - mult mai informaţi decât în trecut
Deşi este o muncă grea, lucrul cu copiii, specialiştii de la Casa Faenza spun că preferă să lucreze cu copii mai mici, chiar şi de un an, când aceştia pot asimila mult mai bine. „Vin la centru copii cu vârsta cuprinsă între 2-4 ani, ceea ce este un semn de bucurie, deoarece populaţia este mult mai informată acum, părinţii sunt mult mai conştiincioşi”, mai spune Cristina Piscuc. „Nivelul de informaţii a crescut mult faţă de acum cinci ani. Înainte se ştia ce este autismul, dar acum părinţii sunt mai informaţi. Este în avantajul tuturor că plecăm de la alt nivel. Avem foarte mulţi copii din Severin, acolo sunt cei mai mulţi cu autism”, spune psiholog Marinela Antal. „Am întânit familii care au mai fost şi în alte locuri pentru evaluare, dar de când au auzit de centrul nostru, fac tot posibilul să ajungă aici. Unii dintre ei au spus că ar fi dispuşi să se mute la Timişoara, dar până acum nu am întâlnit astfel de cazuri. Vorbim mult cu părinţii, le spunem ce trebuie să facă, le dăm informaţii. În general, pleacă cu speranţă. Ştiu că există o problemă, dar nu ştiu cum să o rezolve. De multe ori, încep să plângă chiar în faţa noastră”, spune Ciprian Olteanu, pedagog de recuperare.
Liana DACILESCU

http://www.ziuadevest.ro/index.php?news=1214
Bogdan, august 2002, TPD, a facut ABA la "Cristi's Outreach Foundation" .
vali
 
Posts: 399
Joined: Mon Feb 20, 2006 10:51 am

Postby dora » Sat Dec 20, 2008 10:36 pm

Surprize de Crăciun pentru copiii autişti de la Casa Faenza

15 Dec 2008


Asociaţia „Casa Faenza” din Timişoara, împreună cu Continental Automotive Timişoara, a demarat, în această lună, proiectul „Crăciun în fiecare suflet!”.

Obiectivul este colectarea de fonduri pentru realizarea pachetelor cadou şi a bradului de Crăciun pentru copiii autişti, beneficiari ai centrului.

În perioada 2-12 decembrie, la sediul firmei au fost amplasate 10 puşculiţe-case, care au fost confecţionate cu ajutorul copiilor autişti. Directorul centrului, Cristina Mihăilescu Piscuc, spune că „fondurile colectate în urma donaţiilor personale ale angajaţilor vor fi folosite pentru efectuarea a 40 de pachete pentru copiii autişti, respectiv a achiziţionării bradului de Crăciun şi a decoraţiunilor.

În pachetele de la Moş Crăciun, fiecare copil va descoperi dulciuri, fructe, jucării şi obiecte de îmbrăcăminte sau încălţăminte”. Surprizele pentru copiii care sunt trataţi la centru nu se opresc aici.


Astăzi, angajaţii de la Continental le vor împodobi bradul de Crăciun. Joi, în 18 decembrie, la sediul Asociaţiei „Casa Faenza” specialiştii centrului le vor organiza copiiilor serbarea de Crăciun, la care vor lua parte şi angajaţii firmei care a sponsorizat proiectul „Crăciun în fiecare suflet!”. “Prin atitudinea oamenilor care ne-au fost alături în cadrul proiectului, conceptul de responsabilitate socială corporatistă este în aceste zile un fapt real şi nu doar un concept teoretic”, mai spune directorul asociaţiei.
Liana DACILESCU
http://www.ziuadevest.ro/index.php?news=3941
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Next

Return to JUD TIMIS

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron