Scoli din Bucuresti: obisnuite / step by step / waldorf

Moderators: camel, moderators

Scoli din Bucuresti: obisnuite / step by step / waldorf

Postby jumbo » Tue Mar 08, 2005 11:05 am

Unde inscriem bobocii de clasa intii

Ana-Maria Vieru
Luni, 07 Martie 2005, Evenimentul Zilei.


Inscrierea copiilor in clasa I pentru anul scolar 2004-2005 trebuie sa se faca pina pe 11 mai, dupa cum a solicitat Ministerul Educatiei. Masura are caracter de recomandare si este motivata de faptul ca scolile trebuie sa isi calculeze din timp necesarul de personal didactic. Pentru parinti, alegerea potrivita este o problema dificila deoarece ofertele scolilor, de stat si particulare, sint diferite. In Bucuresti exista 164 de scoli cu clasele I-VIII si 12 scoli particulare.
In Capitala, exista unele scoli de stat cu o foarte buna reputatie. Elementele care le fac cautate sint: semiinternatul, studiul unei limbi straine inca din clasele primare, posibilitatea de a initia copiii in utilizarea computerului, dar si faima cistigata de-a lungul anilor. Scoala Centrala este cea la care parintii stau la coada inca din luna ianuarie, astfel incit, in acest moment, locurile sint deja ocupate. Cele mai cautate scoli sint concentrate in centrul Capitalei, in sectoarele 1 si 2. Este vorba despre scolile: 1 ,17, 11, 5, 3, 45, 118 si liceele “Jean Monnet”, “Miguel de Cervantes”, “Nicolae Iorga” si “Alexandru Vlahuta” (in sectorul 1) si scolile 52, 49, 56 (in sectorul 2). In sectoarele 3, 4 si 5, cele mai solicitate scoli sint: 195, 88, 80, liceele “Decebal”, “Odobleja”, “Ion Barbu” si “Dimitrie Bolintineanu”. In sectorul 6, cele mai cautate unitati de invatamint cu clase primare sint: 172, 193, 142, 198, Scoala Normala, Liceul Teoretic “Marin Preda” si Liceul Teoretic “Ion Lovinescu”. “Aproape toate scolile, cu numai citeva exceptii, ofera copilului posibilitatea de a studia, optional, o limba straina, inca din clasa I, insa multi parinti nu aleg limba straina ca materie optionala”, dupa cum ne-au declarat inspectorii scolari.

Alternativele “ Step-by-Step” si “Waldorf”

Anumite scoli de stat ofera scolarizare in sisteme educationale alternative, aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii. Acestea sint “Step-by-Step” si “Waldorf”. Dupa cum arata datele inspectoratului scolar si ale Centrului National “Step-by-Step”, pina acum, urmatoarele scoli din Capitala au solicitat, pentru anul scolar 2005-2006, clase “step-by- step”: Scoala 23 (sectorul 2), scolile 55 si 70 (sectorul 3), scolile 36 si 113 (sectorul 4), scolile 172 si 193 (sectorul 6). “Nu am definitivat inca planurile de scolarizare, urmeaza sa mai primim cereri din partea unor unitati scolare care vor sa organizeze clase step-by-step”, ne-a declarat Adriana Dobritoiu, director de programe la Centrul National “Step-by-Step”.
In metoda “step-by-step”, fiecare clasa are doua invatatoare. Sala de clasa este impartita in mai multe “centre” (masute): centrul de matematica, de limba rom‰na, de stiinte etc., iar copiii se pot roti, in functie de preferinte. O alta forma de invatamint alternativ este “Waldorf”. Parintii care sint interesati de aceasta alternativa educationala trebuie sa mearga la scolile155 (din sectorul 6), 28 sau la Liceul “Waldorf”. Ambele alternative respecta programele scolare rom‰nesti si nu percep taxe de scolarizare.

Clase sportive si de arta

Cei care doresc sa-si inscrie copilul la o clasa cu program sportiv pot merge la Scoala 190 din sectorul 4 (unde exista o clasa de 25 de locuri) sau la Liceul “ Emil Racovita”, care va avea trei clase cu program sportiv, a cite 25 de locuri. Pentru anul scolar 2005-2006, in scolile de stat vor exista 94 de locuri la clasele I la liceele de muzica, dintre care 44 de locuri la Liceul “George Enescu” si 50 de locuri la Liceul “Dinu Lipatti”. De asemenea, pentru cei care doresc ca, in afara programului scolar copilul sa urmeze cursuri artistice, exista patru scoli de muzica si arte plastice: scolile nr. 1 (tel. 222.92.82) si nr. 3 (tel. 314.23.61) - in sectorul 1; scolile nr. 2 (tel. 252.57.03) si nr. 4 (tel. 211.72.05) - in sectorul 2 si scoala nr. 5 (tel. 321.27.55), in sectorul 3.

Tirg de oferte

Sub genericul “Scoala Bucuresteana”, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si Fundatia “Renasterea Romaniei prin Educatie” organizeaza un tirg de oferte scolare la Palatul Copiilor. Tirgul va putea fi vizitat in intervalul 15 - 22 martie, intre orele 10.00-17.00.
11 scoli particulare fac inscrieri
In Bucuresti exista 11 scoli particulare care au clase primare. In sectorul 1: Scoala Europeana (tel. 224.77.84), Scoala Europeana Bucuresti (222.58.83); Scoala “Genesis” (tel. 232.41.75); Scoala MEA (tel. 233.17.25); Scoala “Mens Sana in Corpore Sano” (tel. 232.96.57). In sectorul 2: Scoala “Anastasia Popescu - Mama Sica”, strada Popa Nan nr. 73 . In sectorul 3: Scoala Primara “Lauder - Reut” (tel. 320.15.75), Liceul International de Informatica (tel. 327.57.58) ; In sectorul 5: Scoala Rut (tel. 337.10.84), Scoala “ Alexandra Kids” (tel. 420.69.27). In sectorul 6: Scoala “Happy Planet Kids”, Strada Constantin Marinescu nr. 17B. Foarte aproape de Bucuresti, in comuna Baneasa, din judetul Ilfov, exista Scoala Internationala “Mark Twain” (tel. 490.80.70)

Parintii aleg scoala

Inspectorii scolari spun ca fostele circumscriptii scolare nu mai au caracter obligatoriu. Parintii au dreptul legal de a opta pentru orice unitate scolara doresc, dar, la scolile de stat, copiii vor fi primiti in limita numarului de locuri. Scolile generale sint obligate sa-i primeasca pe elevii care locuiesc in raza circumscriptiei scolare. “Legea permite parintilor sa ia decizia la ce scoala isi trimit copiii, pentru ca ei sint responsabili de educatia acestora”, ne-a declarat Viorel Siganescu, inspector scolar general adjunct al Capitalei.
Nascut: Ianuarie 1998.
Diagnostic: note autiste, hiperkinezie.
jumbo
 
Posts: 350
Joined: Wed Jan 07, 2004 1:19 pm
Location: Bucuresti

Scoli step by step - Bucuresti

Postby jumbo » Thu Mar 10, 2005 8:34 am

Scoala fara orar

Ana-Maria Vieru
Miercuri, 09 Martie 2005, Evenimentul Zilei


Varianta moderna a invatamintului public

Parintii care in aceste zile cauta o scoala cit mai buna pentru a-si inscrie copilul trebuie sa stie ca, pe linga invatamintul traditional, in unele scoli publice din Bucuresti exista alternativa “step-by-step”, aprobata de Ministerul Educatiei si Cercetarii. Clasele “step-by-step” au aceeasi programa scolara ca si cele obisnuite, dar metoda de predare este diferita. Invatatorii spun ca aceasta tehnica pedagogica il invata pe copil sa fie mai comunicativ, mai putin timid si il pregateste mai bine pentru viata.
Metoda “step-by-step” (“pas cu pas”) inseamna, in primul rind, mai putina strictete decit in invatamintul obisnuit si mai multa comunicare, atit intre copii, cit si intre acestia si invatatoare. Intr-o asemenea clasa, mobilierul si decorul sint diferite. Astfel, fiecare sala are un covoras pe care, in fiecare dimineata, elevii stau in cerc si comunica liber intre ei timp de o ora. “Copiii vorbesc despre ceea ce au facut acasa, despre cum si-au petrecut weekend-ul sau pe diferite alte teme. Discuta intre ei, iar atunci cind este necesar, invatatorul intervine pentru a dirija discutia”, ne-a declarat Cristina Amarazeanu, invatatoare la o clasa “step-by-step” de la Scoala 193.

O clasa, doua invatatoare

Invatatoarea este perceputa de copil nu atit ca o autoritate, cit ca o prietena. Fiecare clasa, de maximum 25 de elevi, are doua invatatoare. Aspectul unei clase in sistem “step-by-step” este diferit de cel traditional. Sirurile de banci sint inlocuite cu masute si scaunele, asezate in colturile clasei, in timp ce in centru exista un covoras. De asemenea exista un “colt al naturii”, unde se afla un decor din plante si un animal (pesti, broasca testoasa, o pasare etc.). Copiii stau la scoala pina la ora 18.00 si nu au teme pentru acasa. “Toate temele se fac la scoala, sub supravegherea invatatorului, iar caietele ramin si ele la scoala”, spune Cristina Amarazeanu.

Acasa nu se fac teme

Spre deosebire de sistemul traditional de invatamint, unde elevii au un program zilnic fix, cu ore si pauze, in alternativa “step-by-step”, orele se desfasoara simultan: matematica, limba rom‰na, constructii, studii sociale, stiinte, fiecare la o alta masuta. “Copilul se poate muta de la o masuta la alta, in functie de preferinte. Bineinteles ca invatatorul va avea grija ca, in final, fiecare elev sa invete suficient din toate disciplinele, dar este important sa i se creeze copilului impresia ca el este cel care alege”, ne-a declarat Cristina Amarazeanu.
De asemenea, metoda “step-by-step” inseamna predare “integrata”, ceea ce permite copiilor sa faca legatura intre cunostintele pe care le acumuleaza si sa inteleaga mai usor cum se aplica acestea in practica. “Ne alegem o tema, de exemplu “pasarile”. La toate centrele se invata despre pasari si se fac conexiuni intre disciplinele de studiu. De exemplu, daca vom invata despre pasari la stiintele naturii, la matematica vom invata sa socotim in cit timp parcurge o pasare o anumita distanta, iar la constructii vom invata sa construim un cuib pentru pasari si asa mai departe”, explica invatatoarea.

Fara sedinte cu parintii

Cadrele didactice care predau la aceste clase au urmat cursuri speciale “Step-by-step”. Cu parintii copiilor se tine legatura constant, prin “portofoliul elevului”, unde invatatorul noteaza modul in care elevul raspunde cerintelor scolii. “Cu parintii se discuta intotdeauna separat, nu exista o sedinta in care sa se discute despre performantele scolare ale tuturor copiilor. Predarea este centrata pe nevoile individuale ale fiecarui copil in parte”, explica invatatoarea. Relatia copiilor cu invatatorul este si ea speciala. Ei invata sa fie extrovertiti, sa nu le fie teama de invatator, sa il perceapa ca pe o persoana apropiata.

Sapte scoli aplica programul

Dupa cum arata datele inspectoratului scolar si ale Centrului National “Step-by-Step”, pina acum, sapte scoli din Capitala au solicitat, pentru anul de invatamint 2005-2006, clase “step-by- step”: Scoala 23 (din sectorul 2), scolile 55 si 70 (din sectorul 3), 36 si 113 (din sectorul 4), 172 si 193 (din sectorul 6). “Nu am definitivat inca planurile de scolarizare, urmeaza sa mai primim cereri din partea unor unitati scolare care vor sa organizeze clase step-by-step”, ne-a declarat Adriana Dobritoiu, director de programe la Centrul National “Step-by-Step”.
Nascut: Ianuarie 1998.
Diagnostic: note autiste, hiperkinezie.
jumbo
 
Posts: 350
Joined: Wed Jan 07, 2004 1:19 pm
Location: Bucuresti

Postby dora » Thu Mar 03, 2011 3:08 pm


Evaluarea elevilor în alternativa educaţională Step by Step




Evaluarea autentică, spre deosebire de cea la cerere, este o formă de evaluare care are loc continuu, în contextul unui mediu propice învăţării şi dezvoltării copilului. Ea reflectă experienţele adevărate şi demne de reţinut din procesul învăţării, care pot fi documentate prin observaţii, întîmplări consemnate, jurnale, caiete de observaţie, mostre de lucru propriu - zise, şedinţe, fişe ale elevilor, rezultatele în îndeplinirea unor sarcini şi alte metode . Evaluarea autentică e folositoare elevilor şi se desfăşoară în paralel cu procesul învăţării, fiind o condiţie primordială a dezvoltării elevului .
Aprecierea individuală a dezvoltării şi progreselor în învăţare realizate de fiecare copil e un element crucial pentru elaborarea şi implementarea unor programe în conformitate cu gradul de dezvoltare a elevilor , afirma Asociaţia Naţională pentru Educarea Copiilor Mici. Anumite metode alternative sunt mai potrivite pentru copiii mici decât testele scrise. Orientările recente privind evaluarea accentuează necesitatea de a descoperi ce ştiu şi pot face copiii, mai degrabă decât să se detecteze ce nu ştiu şi nu pot face . Dacă doresc cu adevărat să ştie de ce sunt capabili elevii lor, învăţătorii trebuie să observe cum îşi îndeplinesc ei sarcinile în situaţii obişnuite, unde au numeroase ocazii de a-şi demonstra cunoştinţele şi aptitudinile, mai degrabă decât să se bazeze numai pe teste scrise. Perspectivele asupra evaluării trebuie corelate cu gradul de dezvoltare a copilului, pentru a furniza o imagine mai cuprinzătoare asupra capacităţilor şi realizărilor sale ; rezultatele testelor nu sunt elocvente în acest sens.
Evaluarea este un mijloc de adunare a informaţiei, ulterior folosită pentru a aprecia progresul elevului şi pentru a elabora programa de învăţământ. Criteriile de evaluare trebuie să includă :

• validitatea ;
• mai multe modalităţi de evaluare a realizărilor, diferite de cele standard bazate pe alegeri multiple ;
• implicarea totală a copilului ;
• observaţii repetate ;
• un proces continuu în timp ;
• folosirea unei varietăţi de metode .

Conform modelului de Program Step by Step pentru învăţământul primar, evaluarea trebuie să se bazeze pe următoarele premise :

• Evaluarea trebuie să stimuleze acumularea de cunoştinţe, înţelegerea şi încrederea copilului în sine ;
• Trebuie să se axeze pe obiective importante şi să implice multiple surse de informaţii ;
• Evaluarea trebuie să sprijine şi să informeze asupra practicilor de instruire conforme gradului de dezvoltare a copilului ;
• Părinţii şi elevii sunt parteneri de bază în procesul de evaluare .

Scopul principal al evaluării este să urmărească progresul copilului şi să stabilească exact la ce nivel de dezvoltare se află fiecare elev în parte, astfel încât programa să vină în întâmpinarea nevoilor copiilor, priviţi individual şi să asigure succesul experienţelor tuturor. Identificarea copiilor cu nevoi speciale şi care ar putea necesita sprijin ori intervenţii suplimentare, reprezintă un alt obiectiv al evaluării. Evaluarea corectă trebuie să asigure o interdependenţă activă între ceea ce se predă şi ceea ce se învaţă în cursul procesului de instruire .


Cum se face evaluare în clasele SbS ?

Evaluarea este permanentă şi se desfăşoară în mai multe moduri .

Astfel :


1. Centrul de activitate
.

Se ştie că elevii lucrează pe centre de activităţi unde au de rezolvat sarcini specifice centrului respectiv. Învăţătoarea, împreună cu grupul de elevi, discută felul în care au rezolvat sarcina, căile diferite în care au lucrat şi corectitudinea soluţiilor .

2. Scaunul Autorului.
În clasele SbS un instrument de evaluare este " Scaunul Autorului" .
Pe scaunul autorului elevul prezintă colegilor tema efectuată de el sau a grupului de la centrul la care a lucrat .
Prezentarea este urmată de analiză şi comentariile colegilor şi învăţătoarei . Acest exerciţiu îi formează pe copii în direcţia înţelegerii raţionamentelor colegilor şi de a judeca rezultatul muncii colegilor lui pe care îl va compara cu munca lui .


3. Expunerea lucrărilor .

Lucrările elevilor sunt expuse în clasă, toţi copiii pot să examineze cum au lucrat şi să comenteze lucrările, să evalueze împreună munca lor şi s-o prezinte şi celor ce intră în clasă .

4. Portofoliul/mapa
Fiecare elev are un portofoliu în care sunt adunate lucrările . Fiecare lucrare are înscrisă data când a fost efectuată .
Tot ceea ce este prezent în portofoliu reprezintă munca elevului în procesualitatea sa şi reprezintă un document . Astfel acestea pot fi prezentate părinţilor, care au posibilitatea de a urmări evoluţia copiilor lor, ca şi altor persoane autorizate .

5. Corespondenţa scrisă pentru părinţi
Un mod de informare este cel prezentat mai sus.
Învăţătoarea transmite părinţilor sinteze care să cuprindă ce şi-a propus să predea, ce a învăţat copilul, în ce direcţii are succes şi uşurinţă în rezolvare şi care sunt aspectele în care necesită încă ajutor la care părinţii trebuie să contribuie . Aceste note scrise pot fi transmise săptămânal sau lunar .
Este bine să fie stabilit de către învăţătoare şi părinţi, încă de la începutul anului şcolar, ritmul în care vor fi transmise aceste note de evaluare .

6. Caietul de evaluare .
Este instrumentul de evaluare care înlocuieşte tradiţionalul catalog.
Caietele de evaluare SbS inventariază competenţele achiziţionate de elev şi la rubrica observaţii descrie, atunci când este cazul, specificul individual al nivelului de achiziţie, fără folosirea calificativelor .

Evaluarea corectă a elevilor are un rol esenţial în adoptarea unor decizii competente asupra educaţiei lor . Prin observarea copiilor în timp ce citesc, scriu, interacţionează cu alţii, ori sunt implicaţi în diferite activităţi, învăţătorul adună informaţii despre fiecare elev în parte, pe care le încadrează într-un curriculum ce ţine cont de gradul de dezvoltare a copilului. Întâmplările consemnate, listele de verificare, întrevederile învăţător - elev, autoevaluarea elevului sunt procedee şi tehnici aflate în sprijinul învăţătorilor, pentru a-şi evalua elevii mai precis şi pentru a fi mai eficienţi în comunicare .

Pentru a obţine o imagine verosimilă, clară şi reprezentativă a fiecărui copil, a progreselor şi capacităţilor sale, evaluarea trebuie să fie continuă, exhaustivă şi efectuată în cursul tuturor activităţilor de la clasă .


Modelul Step by Step pentru învăţământul primar promovează o viziune asupra evaluării care încorporează tehnici variate şi permite cadrelor didactice să prezinte progresul copiilor, de o manieră semnificativă, atât părinţilor cât şi altor persoane interesate .

http://www.didactic.ro/materiale-didact ... ep-by-step
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Thu Mar 03, 2011 3:11 pm

dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Fri Mar 04, 2011 5:37 pm

De materialeaba
pentru o zi am incercat sa fiu parinte!

In “step by step” am invatat ca fiecare lucru se invata pas cu pas asemanator terapiei Aba, exact ceea ce are nevoie ..,terapia Aba fiind tot un mod de a invata copilul noi abilitati pas cu pas.


15 septembrie 2007 … prima zi de scoala ! Prima zi de emotii si de bucurii , de freamat si de curiozitate pentru fiecare copil!

Emotie si freamat in sufletele mamelor care retraiesc , prin copilul lor , bucuria primului clinchet de clopotel , bucuria primului pas pe acest drum.

Emotie in sufletul me ca mama ,care a privit prin ochii timpului copilaria zbuciumata a copilului , deznadejdea si durerea traita dupa aflarea unui adevar care te revolta : autism!


In urma cu 4 ani ,acesta era diagnosticul primit pentru fiul meu , in urma unor investigatii medicale . Diagnosticul a fost practic o lovitura primita de la viata, pentru mine pentru sotul meu.pentru bunica si familia noastra., o lovitura care trece dincolo de cuvinte …


Solutia oferita pentru recuperare :terapia ABA , a schimbat cu totul firul vietii noastre.

Am invatat sa ascult tacerile fiului meu , am invatat sa descopar taine in zambetele si lacrimile sale , sa inteleg lovituri si strigate , sa plang si sa rad o data cu el….

Am invatat sa ascult reprosuri ale oamenilor care stiu sa judece fara sa inteleaga , atunci cand auzeau un strigat de frustrare venit de la un copil … am invatat sa tac si sa imi vad mai departe de drum .


Au urmat ani de terapie, ani de schimbari , de deziluzii si de impliniri … a urmat primul sunet , prima silaba , primul cuvant … prima lacrima la auzul primului “mama “ spus de copilul care altadata tacea si privea .. si atat!Dar anii au trecut si V a ajuns la varsta scolara .


Si iata-ma ajunsa , intr-un 15 septembrie fericit – veti intelege mai tarziu de ce spun “fericit”, de mana cu fiul meu ,impreuna si cu terapeutul lui, la poarta scolii. Plina de emotie , de teama si de intrebari al caror raspuns abia aveam curajul sa visez sa-l primesc vreodata ….. teama de respingere , de inca o lovitura a vietii care sa imi taie din nou elanul …am pasit in clasa si am asistat la deschiderea anului scolar .Imi aduc aminte emotiile traite cand fiul meu s-a prezentat in fata tutror parintilor si copiilor!

Trista ,pentru ca poate fiul meu nu traia o data cu ceilalti copii emotia primei zile de scoala , dar fericita ca fiul meu este integrat si acceptat in aceasta scoala,clasa si ca astfel mai are o sansa.!

Am vazut copii razand , intreband , alergand,plangand.. . Ma intrebam daca ei , atat de firavi si de zglobii, ar putea intelege un copil caruia abia ii auzi glasul cand raspunde plapand “ ma cheama…!”

Totodata ,m-am intrebat daca cele 2 invatatoare vor avea vreodata rabdare sa astepte raspunsul macar la intrebarea “ ce faci?” … daca vor putea intelege ca un tipat nu inseamna rasfat, ci poate frustrare , daca vor putea intelege ce presupune “acest cuvant : ABA”?!Daca vor putea accepta un terapeut in clasa, care sa-l ajute pe V sa socializeze, sa se integreze,sa vorbeasca,sa ceara ajutor daca are nevoie ?

Intrebari al caror raspuns il aflu cu fiecare z ice trece …

La scoala am gasit intelegerea si dorinta de care aveam atata nevoie pentru ca …datorita metodelor aplicate de invatatoare sa devina un alt copil intr-un mediu ce-ar fi putut fi ostil pentru el , in invatatoare am gasit prietenele si dascalii care sunt dispuse sa ajute si sa inteleaga, sa intrebe si sa aplice , in loc de a judeca si a striga dur: “ treci , , la colt, obraznicule!”

In copii am gasit prietenii care inteleg si se fac intelesi, am vazut pe fetele lor zambetul bucuriei cand copilul meu invata in fiecare zi ceva nou … am vazut in ochii lor maturitatea care le lipseste unor trecatori , dorinta de a ajuta un copil ca si el sa se ridice atunci cand cade , sa spuna “buna ziua!”, sa intrebe “unde ma asez?”

Teama de respingere a disparut, acum …este asteptat la ora 9.00 de toti copiii, este intampinat cu bucurie de toti, este ajutat sa scrie, sa citeasca , sa deseneze, sa cante si sa se joace.

Nimeni nu-l marginalizeaza, nimeni nu rade cand greseste , nimeni nu il da la o parte pentru ca nu intelge intotdeauna regulile jocurilor

Invatatoarele au reusit sa-I faca pe copii sa inteleaga ca toti sunt egali , ca fiecare avem probleme , dar ca , atat cat poate fiecare, trebuie sa-si ajute aproapele. Au invatat sa-l invete !!! sa nu se supere cand ….poate nu reactioneaza in mod adecvat.


Si ce poate fi mai fericit pentru o mama decat sa isi vada copilul alaturi de ceilalati copii , razand si jucandu-se ? Ce poate fi mai fericit decat sa il aud strigand “prinde-ma ,!”, “haideti la joaca!”, cand pana nu demult doar terapeutul era singurul lui prieten in acest mediu nou pentru el?

In “step by step” am invatat ca fiecare lucru se invata pas cu pas asemanator terapiei Aba, exact ceea ce are nevoie ..,terapia Aba fiind tot un mod de a invata copilul noi abilitati pas cu pas.


Copilul meu merge dimineata la scoala apoi ajuns acasa continua cu terapia aba intensiv,astfel incercam sa s ail ajutam sa invete si sa depaseasca dificultatile ce apar in anumite activitati la scoala.Pot spune ca in acest moment ,in al doilea semestru de scoala atat eu cat si terapeutii si mai ales invatatoarele remarcam foarte multe progrese care ,suntem siguri,ca nu ar fi aparut daca …nu ar fi fost integrat in aceasta scoala..

Inainte sa inceapa clasa I,…. nu se bucura de prezenta copiilor,nu se juca mai mult de cateva secunde cu un copil ,intr-o activitate nu statea mai mult de 2 minute ,evita persoanele necunoscute,dar mai bines a spun ce a ajuns sa faca datorita integrarii lui in aceasta clasa : a invatat sa scrie litere mici si mari de mana ,acum nu I se mai pare greu aceasta activitate , citeste din abecedar si lucreaza pe fise adaptate lui de catre invatatoare ,respecta regulile clasei si mai ales cele stabilite pentru el ,asculta si e mai putin impulsive in relatia cu invatatoarele ,la matematica acum cunoaste si numerele peste 20 ,in pauze se joaca jocuri cu diverse teme , reguli ,si e o placere sa vedem ca in orice activitate sta pe zice trece din ce in ce mai mult!





De asta am spus ca 15 sept a fost pentru noi un inceput fericit

http://materialeaba.wordpress.com/2008/ ... ntru-o-zi/
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Opinii!!!

Postby FeliciaD » Wed Jun 01, 2011 12:54 pm

Buna ziua, dragi parinti
Am nevoie de opinii din partea voastra...
Am selectat pentru baietelul meu o lista de scoli care au clase step by step sau waldorf si vroiam sa va intreb, daca unii dintre voi au sau au avut copilasii la aceste scoli, ce parere aveti despre sistem, despre invatatori, daca merita si eventual, daca copilasii vostri au studiat intr-una din aceste scoli, care este parerea voastra despre cum a fost integrat copilul in clasa.
Avand in vedere cartierul in care stam, cele mai apropiate scoli ar fi Scoala 172, scoala 193 si scoala 155.
Puteti sa ma ajutati?

Va multumesc,
Felicia
FeliciaD
 
Posts: 25
Joined: Thu Mar 19, 2009 5:54 pm

Postby dora » Thu Jun 02, 2011 12:31 pm

Doua invatatoare au facut miracole pentru copiii autisti

Monitorul de VranceaDevotamentul si dragostea pentru profesie a doua invatatoare de la clasa "Step by step", de la Scoala nr.3 din Focsani, au facut ca elevii bolnavi de autism sa se integreze in colectiv, ba chiar sa se reabiliteze.

Bobo, acum elev in clasa a IV-a, a venit in aceasta unitate de invatamant in urma cu patru ani, iar invatatoarele nu s-au sfiit nicio clipa sa-l ajute. Parintii sai aveau mari sperante ca Bobo va putea fi un copil normal, ca toti ceilalti, iar speranta a devenit realitate.

Bobo a fost primit in clasa I Step by step, in care aveau sa invete copii de elita. Misiunea invatatoarelor Doinita Radu si Fanica Hanu a fost o adevarata provocare, iar pentru a le-o usura, mama lui Bobo a decis sa ramana o vreme alaturi de copil, pentru a-l ajuta sa faca primii pasi in educatie. "La inceput a fost mai greu, pentru ca a trebuit sa se obisnuiasca cu colectivul, care avea un anumit nivel de lucru. Acum, copilul si-a revenit. Cineva, daca nu il cunoaste, nu isi da seama de problema lui. In afara de faptul ca scrie un pic mai urat decat ceilalti, in rest este un copil normal. El isi termina sarcinile chiar mai repede decat alti copii, fiind uneori chiar mai constiincios decat ceilalti. Noi am incercat sa socializam copilul, nu sa-l izolam. Am facut activitati in echipa sau in perechi.

Clasa pe care o avem este de elita, dar nu ne-am temut ca un astfel de copil ne-ar trage in jos. Alte colege se tem. Bobo era destul de agitat cand a venit la noi, mama si-a luat concediu o luna de zile si a stat in preajma noastra, venea la primul telefon, deoarece copilul iesea din clasa, nu accepta rigorile programului, nu manca singur. Am avut nevoie si de mama si de psihologul scolar de la *Centrul Micul Print*", a declarat Doinita Radu. Invatatoarele au fost pentru Bobo adevarati ingeri pazitori. Cu multa grija, rabdare si dragoste, ele au reusit sa faca ceva ce de multe ori nici macar specialistii nu izbutesc. Au reusit sa ii redea lui Bobo sansa la o viata normala. Efortul lor nu a fost deloc mic. Pentru a putea lucra, au primit si primesc in permanenta sfaturi de la specialistul in probleme de autism Alice Pruteanu. "Ne-am temut la inceput, pentru ca era o provocare. Stiam ca, in general, colegii nostri accepta usor sa primeasca in clasa un copil cu probleme speciale, tocmai pentru acele adeverinte, care sa totalizeze punctajul pentru gradatii de merit. Am mers la doamna Alice Pruteanu, ne-am consultat cu dumneaei cum sa procedam, sa cunoasca toti parintii adevarul, sa nu il aducem pur si simplu in clasa. Acum opt ani, nu erau prea multe lucruri cunoscute despre autism, dar sedintele au avut un impact pozitiv", a adaugat invatatoarea.

Drama transformata in succes

Mama lui Bobo aproape ca nu isi mai gaseste cuvintele sa le multumeasca celor doua cadre didactice. Micutul "Tarzan", asa cum ii place sa isi alinte copilul, este acum sanatos si se poate bucura de viata, la fel ca toti ceilalti copii de seama lui. "Doua profesioniste adevarate au reusit sa faca din micutul *Tarzan* un copil echilibrat, responsabil, bun si iubitor. Datorita rabdarii si profesiona-lismului de care dau dovada, Bobo a reusit sa citeasca, sa socoteasca. Acum, Bobo stie tabla inmultirii si a impartirii, gramatica la perfectie si incet, incet a atins nivelul normalului. Le multumesc din suflet pentru mana intinsa, pentru viata normala pe care i-au acordat-o copilului meu", a precizat Daniela Mandea, mama lui Bobo.

Speranta de vindecare

Bobo este cel de-al doilea copil care a venit la clasa invatatoarelor cu speranta ca se va face bine. Inaintea sa, in urma cu opt ani, a fost Dragos. Bolnav de autism, el a reusit sa se recupereze, gratie daruirii fara limite a cadrelor didactice, care au pus munca mai presus de orice, iar din dragoste pentru copii au reusit sa realizeze imposibilul. Dragos nu le-a uitat pe cele doua cadre didactice cu suflete de aur si le viziteaza ori de cate ori are prilejul. Denisa este unul din miile de copii bolnavi de autism, care va veni, din toamna, tocmai de la Ramnicu - Sarat, pentru a face primii pasi in educatie la Scoala nr.3 din Focsani. Va fi inca o provocare! "Secretul este dragostea si respectul fata de copii si de problemele fiecaruia. Copiii sunt total diferiti, dar trebuie sa te apropii cu aceeasi caldura de fiecare si de cel care nu intelege, dar mai ales de cel care are o problema mai mare. Noi am descoperit ca ne supli-nim, si toate colegele ne spun ca suntem formula fericita. Noi simtim din priviri ca cealalta trebuie sa preia situatia", a adaugat invatatoarea Fanica Radu.
http://www.ziare.com/focsani/stiri-life ... ti-2133436
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to GRADINITE,SCOLI, UNIVERSITATI

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron