Si ei trebuie sa aiba o sansa _cu finantare europeana

Moderators: camel, moderators

Si ei trebuie sa aiba o sansa _cu finantare europeana

Postby dora » Tue Aug 30, 2011 9:16 pm

Proiectul
Fundatia Romanian Angel Appeal, in parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Generala Protectia Copilului si Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania, implementeaza in perioada 1 octombrie 2010 – 31 septembrie 2013, proiectul strategic "Si ei trebuie sa aiba o sansa! – program de sprijin pentru integrarea sociala si profesionala a persoanelor cu tulburari de spectru autist".

Prin acest proiect ne propunem sa contribuim la imbunatatirea serviciilor de depistare precoce si referire in vederea inrolarii in terapii de recuperare a persoanelor cu TSA.

Si, pentru ca integrarea persoanelor cu TSA din Romania este o problema de implicare comuna, ne propunem, in egala masura, consolidarea parteneriatelor intre institutiile guvernamentale si cele nonguvernamentale, in vederea elaborarii unei Strategii Nationale privind asistenta persoanelor cu TSA.

Proiectul "Si ei trebuie sa aiba o sansa!" a aparut din dorinta de a sprijini persoanele cu TSA din Romania si familiile lor, in lupta cu autismul.

Fundatia Romanian Angel Appeal a initiat acest proiect, ca o continuare a campaniei „Impreuna Invingem Autismul”, desfasurata in perioada noiembrie 2008 – mai 2009, alaturi de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, campanie care a avut ca obiective informarea publicului larg cu privire la problematica autismului, cu accent pe sansele de recuperare a copiilor, daca diagnosticarea si interventia sunt realizate timpuriu, constientizarea asupra nevoilor copiilor cu autism din Romania si strangerea de fonduri pentru 20 de familii cu copii diagnosticati cu autism, pentru a-i ajuta sa inceapa sau sa continue terapia de recuperare
http://autism.raa.ro/proiect/proiectul


Ce facem si cand?

Instruim si certificam in aplicarea instrumentelor de screening si diagnosticare precoce a TSA, 1200 de medici de familie, pediatri si specialisti in psihiatria copilului. Formarea se realizeaza in sistem e-learning, incepand cu luna iulie 2011. Modulele de instruire raman active si functionale si dupa incheierea proiectului, asigurand astfel accesul mult mai multor medici la pregatirea si certificarea pentru depistarea timpurie a semnelor autismului.

Formam 580 de profesionisti (80 de supervizori si 500 de profesionisti in terapii de recuperare) in furnizarea de consiliere si recuperare individualizata. Sesiunile de training pentru supervizori au loc incepand cu luna iulie 2011 iar cele pentru specialisti, din luna septembrie a acestui an.

Infiintam si dotam corespunzator 40 de servicii de consiliere si asistenta a persoanelor cu TSA, la nivel national. Acordurile de parteneriat cu autoritatile publice locale care vor gazdui serviciile de consiliere se incheie intre lunile aprilie-septembrie 2011. Dotarea serviciilor are loc in perioada septembrie 2011 – ianuarie 2012. Incepand cu luna iulie 2011, pana in luna noiembrie a aceluiasi an, se elaboreaza sistemul de referire a cazurilor diagnosticate, catre serviciile de consiliere si asistenta.

Din luna ianuarie 2012 incep sa fie asigurate gratuit servicii de consiliere si asistenta pentru recuperare. Dorim ca, de la infiintarea si functionarea primului serviciu de recuperare si pana la finele proiectului, sa atingem un numar de 2000 de persoane cu TSA referite unui program de asistenta in vederea recuperarii.

Sensibilizam opinia publica cu privire la importanta integrarii sociale si profesionale a persoanelor afectate de TSA, printr-o campanie nationala de informare. Campania se desfasoara din luna octombrie 2011, pana in luna decembrie 2012. Ne-am propus ca mesajul nostru sa atinga 3.000.000 persoane din populatia generala.

Informam apartinatorii persoanelor cu TSA cu privire la infiintarea serviciilor de consiliere, printr-o campanie nationala care se desfasoara incepand cu luna aprilie 2012, pana in iulie 2013. Dorim ca informatia sa ajunga la cel putin 10.000 de apartinatori.

Co-interesam sectoarele nonguvernamental si guvernamental, in crearea unei Strategii Nationale privind asistenta persoanelor cu TSA. Dupa stabilirea grupului de lucru, se organizeaza 6 intalniri consultative (mai 2011 – septembrie 2012) cu factorii decizionali si societatea civila, in cadrul carora se elaboreaza Strategia Nationala privind asistenta pentru integrare a persoanelor cu TSA.

http://autism.raa.ro/proiect/ce_facem_si_cand


Stadiul implementarii proiectului - iunie 2011

08 iun 2011

Proiectul „Si ei trebuie sa aiba o sansa!” isi propune cresterea sanselor de integrare sociala si, ulterior, de acces pe piata muncii, a copiilor si tinerilor afectati de tulburari de spectru autist (TSA), prin diagnosticarea precoce si facilitarea accesului la servicii si programe de recuperare si asistenta specializata.
Proiectul are o durata de 3 ani, este implementat de Fundatia Romanian Angel Appeal in parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Generala Protectia Copilului si Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania si co-finantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2001 – 2013, “Investeste in oameni!”.

In acest moment:

1. Miercuri, 15 iunie, Fundatia Romanian Angel Appeal organizeaza, la Hotel Ibis Parlament, prima reuniune a grupului de lucru pentru elaborarea Strategiei Nationale privind integrarea sociala si profesionala a persoanelor cu tulburari de spectru autist.

Grupul de lucru este format din 30 de reprezentanti ai ministerelor, inspectoratelor scolare, directiilor judetene de asistenta sociala si ONG-urilor care lucreaza cu copii/persoane cu autism. Pana in luna septembrie a acestui an, vor avea loc 6 reuniuni ale grupului de lucru, in cadrul carora vor fi dezbatute aspecte legate de nevoile de dignosticare, recuperare, integrare sociala, scolara si profesionala a persoanelor cu autism.

Orgnizatorii si-au propus ca, la finalul proiectului, Romania sa aiba o Strategie Nationala asumata de catre toti factorii decizionali, privind integrarea persoanelor cu autism. Strategia este unul dintre indicatorii pe care Fundatia Romanian Angel Appeal si partenerii sai si i-au stabilit prin proiectul « Si ei trebuie sa aiba o sansa ! – program de sprijin pentru integrarea sociala si profesionala persoanelor cu tulburari de spectru autist ».

2. In cadrul aceluiasi proiect, incep sesiunile de formare pentru specialistii care vor fi implicati in terapii de recuperare a persoanelor cu TSA. Cursurile sunt gratuite si organizate de Fundatia Romanian Angel Appeal, in parteneriat cu Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Generala Protectia Copilului.

•80 de profesionisti (psihologi) vor fi formati in monitorizarea activitatii de recuperare a persoanelor cu TSA, in cadrul cursului “Interventii terapeutice in recuperarea persoanelor cu tulburare de spectru autist (monitorizrea eficientei activitatii)”. Vor avea loc doua sesiuni de instruire, a cate 3 zile consecutive (20 de ore), pentru grupe diferite de prticipnti ( 9 – 11 iulie la Bucuresti, 30 iulie – 1 august la Cluj).
•500 de profesionisti din serviciile publice si private adreste persoanelor cu TSA vor fi formati in cadrul cursului “Interventii terapeutice in recuperarea persoanelor cu tulburare de spectru autist. Fundmente (aplictii practice)”. Vor avea loc 6 sesiuni de instruire, a cate 6 zile consecutive, pentru grupe diferite de participanti, in perioada august 2011 – ianuarie 2012.


3. De asemenea, in cursul lunii iunie, Fundatia Romanian Angel Appeal finalizează două module de educatie medicala continua la distanta (e-learning), destinate medicilor de familie, pediatrilor si psihiatrilor, in vederea depistarii precoce a tulburarilor de spectru autist.
Dosarul urmeaza a fi depus, spre acreditre, la Colegiul Medicilor, iar modulele de formare vor putea fi accesate incepand din iulie 2011.
Prin proiectul “Si ei trebuie să aibă o sansă! – program de sprijin pentru integrare sociala si profesionala a persoanelor cu tulburari de spectru autist” se vizeaza formarea a cel putin 1200 de medici de familie si pediatri, insa modulele de curs vor fi active si dupa terminarea proiectului, lasand astfel deschis accesul medicilor la formarea continua pe zona depistarii precoce a TSA.



http://autism.raa.ro/comunicate/stadiul ... iunie-2011
dora
 
Posts: 3748
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Wed Nov 23, 2011 7:25 pm

Dezbatere: Copii cu autism în şcolile de masă
17 Noiembrie 2011

ALEXANDRA JELES


Mai mulţi copii cu autism au socializat prin jocuri şi activităţi interactive cu elevii din două şcoli din Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat săptămâna aceasta de către Fundaţia Romanian Angel Appeal şi partenerii săi.

Evenimentul organizat în şcolile nr. 19 - Tudor Arghezi şi nr. 5 - Corneliu M. Popescu din Capitală, a avut drept obiectiv înlăturarea miturilor legate de copiii cu autism şi demonstrarea faptului că, în ciuda diferenţelor, copiii tipici şi copiii cu autism pot fi prieteni şi pot evolua împreună. Primul pas în acest proces este deschiderea societăţii către acceptarea diversităţii şi, de asemenea, aplecarea către nevoile de afecţiune, înţelegere şi dezvoltare ale copiilor cu autism, cu răbdare şi perseverenţă.

În cadrul evenimentului, reprezentanţii Fundaţiei Romanian Angel Appeal le-au vorbit copiilor, prin joc, despre acceptarea diferenţelor şi despre prietenie, iar învăţătorii au primit noţiuni elementare privind tulburările din spectrul autist.

„Ne propunem, prin acţiunile noastre, să sensibilizăm cadrele didactice şi părinţii copiilor tipici. Pornim de la premisa că acceptarea diversităţii este primul pas în integrarea şcolară a copiilor cu autism. Există exemple numeroase de copii cu autism care finalizează cu succes un parcurs şcolar de 12 clase. Numărul grădiniţelor şi şcolilor care acceptă şi integrează copii cu TSA ar putea creşte constant dacă educatorii şi profesorii ar beneficia de informaţie şi pregătire pentru lucrul cu persoane speciale" a declarat Adelaide Katerine Tarpan, reprezentantul Fundaţiei Romanian Angel Appeal.

Evenimentul este prima acţiune desfăşurată în şcoli, în cadrul campaniei « Oferă-mi o şansă ! » ce îşi propune sensibilizarea publicului larg şi a cadrelor didactice cu privire la importanţa integrării şcolare şi sociale a persoanelor cu autism. Campania face parte dintr-un proiect mai amplu al Fundaţiei Romanian Angel Appeal, intitulat « Şi ei trebuie sa aibă o şansă ! » - program de sprijin pentru integrarea socială şi profesională a persoanelor cu tulburări de spectru autist (TSA).

Şansele de recuperare-integrare socială

Integrarea preşcolară şi scolară, în sistemul de masă, reprezintă un prim şi esenţial pas în integrarea socială a persoanelor cu autism. Acest lucru are la bază, primordial, deschiderea către diversitate şi acceptarea ei, de către persoanele tipice (părinţi şi bunici de copii tipici, cadre didactice) cele care pot face o diferenţă în viaţa copiilor şi persoanelor cu autism.

Studii recente legate de nivelul de informare a publicului cu privire la autism, realizate de Fundaţia Romanian Angel Appeal în luna octombrie 2011, în cadrul campaniei "Oferă-mi o şansă !", demonstrează că educatorii, învăţătorii şi profesorii din sistemul educaţional românesc sunt încă nepregătiţi pentru a lucra cu copii cu autism.

Conform acestor studii, 47% dintre respondenţi sunt de părere că, în acest moment, pregătirea profesorilor şi dotarea şcolilor nu e corespunzătoare necesităţii copiilor cu TSA. În acelaşi timp, 34% dintre respondenţi consideră că, deşi diagnosticaţi cu TSA, copiii aflaţi sub terapie recuperatorie ar trebui să înveţe în clase obişnuite din grădiniţe sau şcoli, asistaţi de un terapeut, însă alături de ceilalţi copii tipici.

Autismul în România şi la nivel internaţional

În România, date publicate recent arată că numărul cazurilor de autism depistate a crescut semnificativ în ultimii ani: de la 20-25 de cazuri diagnosticate anual în anii ‘80-‘90 la Clinica de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului din cadrul Spitalului Prof. Dr. „Alexandru Obregia", astăzi, la aceeaşi clinică, se evaluează 10-15 cazuri noi pe săptămână. În evidenţa instituţiilor guvernamentale figurează un numar total de 3.159 copii şi tineri diagnosticaţi cu TSA, specialiştii estimând însă 15.000 cazuri (cf. www.autism.ro ), majoritatea purtând alt diagnostic sau nefiind încă diagnosticate

Statisticile internaţionale relevă o creştere alarmantă, în ultimii 40 de ani, a incidenţei tulburărilor de spectru autist (TSA). Dacă în 1970 se înregistrau 2-3 cazuri/10.000 persoane (conform unui studiu realizat de Institutul pentru Studierea Autismului, din SUA, şi publicat pe www.autism.com), în 2007 incidenţa acestei afecţiuni era de 1 caz/110 persoane, conform datelor statistice comunicate de Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Maladiilor (CDC) din Atlanta, Statele Unite ale Americii, instituţia plasând autismul înaintea diabetului, cancerului sau sindromului Down, ca număr de cazuri.

Studiile şi experienţa, în special ale centrelor de specialitate internaţionale, atestă faptul că depistarea timpurie (la vârsta de 18 luni, până la cel târziu 36 de luni) şi referirea către servicii specializate de recuperare, deservite de specialişti, cresc cu 47% şansele de recuperare şi integrare socială şi pe piaţa muncii a persoanelor cu TSA (conform studiului publicat de Ivar Lovaas, UCLA, 1987).

Un program de terapie individualizată facilitează dezvoltarea socială şi a limbajului, scade incidenţa problemelor comportamentale (comportament ritualistic, agresivitate sau hiperactivitate) şi determină dezvoltarea unor aptitudini pentru o viaţă independentă.

Simptome

Autismul este o tulburare severă de dezvoltare, de natură neurobiologică, ce se manifestă fie la naştere, fie la vârsta de 18 luni - 2 ani a copilului. Diagnosticat în primii ani de viaţă, un copil cu autism poate fi ajutat. Mergi de urgenţă la medicul de familie sau pediatru, dacă copilul tău prezintă mai multe simptome dintre cele enumerate mai jos:

• Nu spune niciun cuvânt până la vârsta de 16 luni
• Nu arată cu degetul până la vârsta de 18 luni
• Nu combină 2 cuvinte până la vârsta de 2 ani
• Pare că nu aude şi nu răspunde la nume
• Îşi pierde limbajul sau abilităţile sociale
• Râde sau plânge inadecvat, fără să înţelegi de ce
• Poate dezvolta ataşament ciudat faţă de diferite obiecte
• Nu conştientizează pericolul real
• Are tulburări de somn
• Are contact vizual redus
• Îi lipseşte interesul faţă de jocul altor copii
• Aliniază jucăriile sau alte obiecte
• Are activităţi repetitive/stereotipe (deschiderea şi închiderea repetată a uşilor, învârtitul în jurul propriei axe, fluturarea şi privitul mâinilor etc.)
• Nu zâmbeşte
• Stă singur în pat şi plânge, fără să-şi cheme mama

http://www.romanialibera.ro/actualitate ... op_articol
dora
 
Posts: 3748
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby dora » Sun Dec 04, 2011 9:21 am

28 nov 2011

In luna octombrie 2011, Fundatia Romanian Angel Appeal a realizat un studiu la nivel national, referitor la gradul de informare al romanilor cu privire la autism dar si asupra atitudinii acestora fata de persoanele cu autism.
Studiul a fost realizat in cadrul campaniei "Ofera-mi o sansa !" - campanie de sensibilizare asupra importantei integrarii sociale a persoanelor cu autism, derulata ca parte a proiectului strategic “Si ei trebuie sa aiba o sansa!” – program de sprijin pentru integrarea sociala si profesionala a persoanelor cu tulburari de spectru autist.

Studiul a avut la baza :

•O cercetare cantitativa, realizata de firma Gallup, pe un esantion de 1063 de persoane, esantionul final ponderat fiind reprezentativ pentru populatia adulta cu varste intre 18 si 65 de ani a Romaniei, cu o eroare de ± 2.9 % la un nivel de incredere de 95%;
•O cercetare calitativa (3 focus grupuri efectuate pe parinti de copii cu varste de pana la 3 ani, parinti de copii cu varste cuprinse intre 3 si 10 ani si, respectiv, cadre didactice) realizata de firma D&D Research.
Rezultatele cercetarii cantitative arata ca romanii stiu de aceasta tulburare (87% dintre respondenti) dar nu cunosc prea multe despre ea. Pe de alta parte, conform rezultatelor cercetarii calitative, absenta informatiilor este « suplinita » de mituri - judecati de valoare, etichete care se pun persoanelor cu autism, pornind de la generalizarea unor cazuri particulare, fie cunoscute direct, fie despre care doar “s-a auzit”. De multe ori aceste judecati sunt influentate de confuzii sau asocieri eronate de comportamente. 80% dintre respondenti considera insa ca persoanele cu autism au talente deosebite si ca autismul se intalneste mai ales in randul copiilor.

Referitor la sansele de recuperare si integrare, 82% dintre respondenti mentioneaza ca diagnosticarea precoce si interventia terapeutica cresc sansele de recuperare a persoanelor cu autism. Aproape 50% dintre cei intervievati considera ca integrarea sociala a persoanelor cu autism este cea mai buna solutie in sprijinul terapiei de recuperare dar lipsa informatiilor despre afectiune ii face totusi sa aiba rezerve in interactiunea directa cu persoanele cu autism. O treime dintre cei intervievati cred ca persoanele cu autism trebuie sa invete in scolile normale, iar cei care au optat pentru varianta de raspuns vizand invatamantul special isi motiveaza afirmatia prin faptul ca, la momentul actual, scolile de masa si cadrele didactice nu sunt pregatite sa integreze copii cu autism.

In ce priveste serviciile adresate persoanelor cu tulburare de spectru autist, respondentii atribuie o mare raspundere Statului care, in opinia lor, ar trebui sa se implice mai mult si sa investeasca in diagnosticarea si terapia inceputa timpuriu, crearea de servicii si facilitati pentru copiii cu autism, programe de formare profesionala in domeniul autismului, constientizarea in randul parintilor.

Cercetarile sunt publicate la adresa http://www.autism.raa.ro/resurse/sondaje-studii

Proiectul "Si ei trebuie sa aiba o sansa!" isi propune cresterea sanselor de integrare sociala si pe piata muncii, a copiilor si tinerilor cu autism, prin diagnosticarea precoce si facilitarea accesului la servicii si programe de recuperare si asistenta specializata. Proiectul are o durata de 3 ani, este implementat de Fundatia Romanian Angel Appeal in parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - Directia Generala Protectia Copilului si Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania si co-finantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2001 - 2013, "Investeste in oameni!".

Contact:
Costinela Niculescu, Coordonator PR, Fundatia RAA
tel: 0745.25.95.85, e-mail: costinela.niculescu@raa.ro





Cateva dintre cifre si concluzii

Nivel de informare asupra autismului
Conform cercetarii cantitative, autismul este asociat in primul rand cu varsta copilariei, problematica adultilor cu autism fiind mai putin cunoscuta. 87% din persoanele intervievate au auzit de autism dar doar 12% dintre ele afirma ca stiu destul de multe lucruri despre afectiune. Rezultatele cercetarii calitative arata ca gradul de informare al parintilor dar si al profesorilor/educatorilor in ceea ce priveste autismul este unul scazut, dar in acelasi timp bogat in mituri, de tipul: copiii cu autism „sunt agresivi”, „au retard mintal”, „refuza” sa aiba un comportament normal, au simptome vizibile fizic precum, de exemplu „dimensiuni mai mari ale capului”.
Cu toate acestea, exista doua categorii de informatii care se regasesc la majoritatea respondentilor (aproximativ 80% din persoanele intervievate in cadrul cercetarii cantitative afirma ca aceste informatii sunt adevarate): persoanele cu autism au talente deosebite si autismul se regaseste mai frecvent in randul copiilor.

Atitudinea fata de integrarea scolara si sociala a copiilor cu autism

Aproape jumatate dintre respondenti considera ca, pentru deprinderea aptitudinilor sociale, cea mai buna metoda este integrarea in colectivitate. Referitor la procesul de integrare scolara a copiilor cu tulburari de spectru autist, 34% dintre intervievatii care au declarat ca au cel putin cunostinte minime despre autism sunt de parere ca ei trebuie sa invete in scoli si clase normale, asistati de un terapeut, 47% considera ca acesti copii ar trebui sa invete in scoli/gradinite speciale, 9%, in clase speciale din cadrul scolilor normale.
Lipsa de pregatire a profesorilor, lipsa unui curriculum special si dotarea necorespunzatoare a scolilor sunt principalele motive invocate de cei care considera ca persoanele cu autism nu trebuie sa fie integrate in invatamantul de masa - aceste motive sunt mentionate in proportia cea mai mare de catre respondentii aflati in intervalul de varsta 25-34 ani, conform studiului cantitativ

Conform studiului calitativ, cea mai mare parte a parintillor considera ca este necesar sa se testeze posibilitatea ca un copil autist sa fie integrat intr-o grupa/clasa normala. Doar in cazul unui esec al incercarii trebuie sa se hotarasca integrarea intr-un grup special.
In ceea ce priveste integrarea copilului autist in unitati de invatamant normale, opiniile sunt polarizate. De cele mai multe ori, desi declara ca este corecta incercarea de integrare, parintii disimuleaza ascunzand teama si nemultumirea legate de efectele asupra propriilor copii.

Cele mai puternice bariere pe care participantii considera ca le pot intampina familiile copiilor autisti in incercarea de a integra un astfel de copil in invatamantul de masa sunt:
- Reticenta din partea conducerii institutiei de invatamant/cadrelor didactice,
- Respingerea din partea copiilor normali si a familiilor acestora.

Cadrele didactice au reactii diverse in fata copiilor cu autism, care se intind de la compasiune pana la respingere.
Respingerea este o reactie ce vine atat din:
(1) teama de a gresi in relatia cu copilul dar si din
(2) teama ca acesta ii va monopoliza atentia, avand drept urmari neglijarea sau ignorarea nevoilor celorlalti copii.
Cele mai multe cadre didactice nu se simt suficient de pregatite pentru a face fata cazurilor de autism din punct de vedere al cunostintelor, al pregatirii psihologice si emotionale sau al resurselor de atentie.

Referitor la integrarea profesionala a persoanelor cu tulburari de spectru autist, aproape jumatate dintre cei intervievati in cadrul studiului cantitativ, sunt de parere ca cei care sufera de autism pot munci, iar 43% considera ca ei ar trebui sa aiba aceleasi drepturi la munca, precum celelalte persoane. Totusi doar 38% din persoanele intervievate considera ca persoanele care au tulburari din spectru autist pot munci oriunde, in timp ce 53% cred ca locul de munca cel mai potrivit este in cadrul unor centre specializate sau ONG.

Masuri pentru recuperarea si integrarea sociala a persoanelor cu autism

Referitor la masurile care, in opinia participantilor la studiul cantitativ, pot duce la cresterea sanselor de recuperare a copiilor cu autism, respondensii cu varste cuprinse intre 25-34 de ani sunt de parere ca acestea sunt:
- diagnosticarea si terapia inceputa timpuriu (82% dintre respondenti),
- crearea de servicii si facilitati pentru copiii cu autism (61% dintre respondenti),
- programe de formare profesionala in domeniul autismului, pentru medici (67% dintre respondenti),
- constientizarea riscurilor aparitiei autismului in randul parintilor (56% dintre respondenti).

Cea mai mare parte a participantilor la studiul calitativ considera ca recuperarea poate ajunge si la un procent de 60% daca interventiile sunt realizate la momentul potrivit iar tratamentul este constant si bine realizat.

Exista, in randul respondentilor, o lipsa de incredere in demersurile de recuperare a copiilor cu autism in Romania, principala bariera fiind considerata lipsa de implicare a statului.
Pe de alta parte, principalul punct de sprijin este considerat a fi societatea civila (ONG).

In opinia respondentilor, principalii factori care ar influenta, in mod direct sau indirect, sansele de recuperare a copiilor autisti sunt:
- Sustinerea din exterior a familiei si a copilului,
- Oportunitatile de integrare in societate,
- Caracteristicile sociopsihografice ale parintilor (ex. orasul de provenienta, prin oportunitati de interventie si contacte etc.),
- Investitiile in specialisti (instruire si remunerare); acestea pot fi realizate de stat sau ONG.

Asteptarile vizeaza implicarea puternica a statului in sustinerea familiilor cu copii cu autism prin:
- Centre de reabilitare: „statul ar trebui sa se implice mai mult prin a pune la dispozitie parintilor niste centre cu specialisti pentru ca ei sa ii invete sa reabiliteze copilul”,
- Centre de consiliere psihologica si training: „statul sa ofere niste locuri parintilor ca sa invete ce sa faca cu copilul”; „consiliere pentru parinti – si ca sa stie ce sa faca si ca sa reziste presiunii psihice”.


http://www.autism.raa.ro/studiu-asupra- ... 1322487880


http://www.autism.raa.ro/resurse/rapoarte-studii
dora
 
Posts: 3748
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to ARHIVA EVENIMENTE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests