Shadow la gradi...impresii

Moderators: camel, moderators

Shadow la gradi...impresii

Postby cata_mp » Wed Sep 19, 2007 9:05 pm

Multumesc pentru urare si eu urez tuturor sa mult succes!Noi am avut noroc;ne place la gradinita iar educatoarea nu are treaba cu noi.In prima zi a fost dezorientat si nervos dar azi a fost super,cica acasa vorbeste mult.Mie mi se pare ca incearca sa comunice din ce in ce mai mult cu copiii si cere ce vrea mai insistent.A ce sa fac pentru ca nu o asculta pe educatoare deloc parca nici nu aude!
cata_mp
 
Posts: 37
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:39 pm
Location: Constanta

despre gradi

Postby caty » Thu Sep 20, 2007 10:01 am

cred ca e vorba de o slaba generalizare a sd istului...nou context..ar prinde bine sa lucrati acasa ceea ce stie si are deja in generalizare cu noi persoane(o ruda,prieteni..) si cu multa recompensa ca raspunde si se uita..asa este.. e un lucru pe care l-am observat si eu si cred ca asta ar ajuta ..iar la gradi recompenseaza mult cand se uita si raspunde,sa ai mereu recompensa cea mai puternica pentru acest target...nu stiu e doar o parere,cum as face eu..la gradi..scoala.. tot asa cu mult p si fa sa fie atent la ceilalti copii,educatoare si recompensa chiar si atunci cand ai ajutat tu si a raspuns..
succes si rabdare!!!
caty
 
Posts: 44
Joined: Thu Apr 20, 2006 6:37 pm
Location: bucuresti

Postby cata_mp » Thu Sep 20, 2007 7:37 pm

Cred ca l-ar ajuta si ne-ar ajuta sa lucreze in generalizare acasa si cu persoane straine(care nu stau asa mult cu el)dar parinti nu vor sa stie nimeni de "boala" lui.Asa ca nu ramane decat ca educatoarea sa mai aiba rabdare cu noi.Eu ii incurajez orice incercare de a vorbi direct cu ceilalti si nu prin intermediul meu.De asemena cand raspunde la ceva ce ii cere sau zice cineva il felicit.Cum sa il fac sa nu mai vorbeasca atunci cand doamna citeste o poveste(15 min)repeta dupa ea?sau sa vorbeasca tare cand vrea ceva (de la mine)?
:oops:
Uneori simt ca anumite situatii ma depasec! :o El are 4 ani (dar cu un an mai putin practic) dar nu au gasit o gradinita usor iar la asta e la grupa mare asa ca ne e dificil sa tinem pasul chiar si cu minimul de cerinte!Sper ca asta e situati la inceput ca azi m-a ingrozit cate a putut sa faca!Il cred si pe el ca nici mie nu imi vine sa fiu altfel!E plictisitor pentru toti!!!
cata_mp
 
Posts: 37
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:39 pm
Location: Constanta

Postby caty » Thu Sep 20, 2007 9:51 pm

cred ca ar ajuta daca ati face acasa un program similar cu ce se face la gradi adica un circle time in care sa stea pe scaun cuminte si primeste recompensa ,porniti de la timpul in care el chiar poate sa stea cuminte si dupa ce aveti succes cresteti treptat timpul, ideea e sa aveti un dosar in care sa notati atat comportamentul din timpul povestii cat si timpul la care s-a ajuns sa stie toata echipa, si spuneti o poveste, cat mai teatral ,si mai puneti cate o intrebare dar scopul e sa taca ,sa fie atent,sa raspunda doar cand e intrebat,daca faceti cu tokeni ar fi mai usor ca ii dati ca e ok si ii luati daca pana la urmatorul token nu a stat cuminte ,,,da vor fi diferente si vor apare multe lucruri noi dar tot ce cred ca trebuie sa faceti e sa o luati incet ,mai ales ca e un nou context ,sa va stabiliti ce e mai important si pe ce trebuie sa lucrati ...iar acasa ar prinde bine sa aiba o ora dedicata lucrurilor ce se fac la gradi ,sa aflati ce va face si sa il expuneti cat mai mult.
un alt sfat ,daca ii place ceva f.mult ,dupa ce termina gradi si a fost cuminte sau ce ati stabilit voi ,intrati la magazin si isi cumpara ,ar fi un premiu f,tare si cred ca i-ar placea si l-ar motiva.cand sunteti la gradi sa ai niste asi in maneca si sa-i oferi si chiar atunci cand il promptezi.sa incepeti sa il invatati si sa-i aduceti aminte ce castiga daca e ...

oricum bafta,pe curand
caty
 
Posts: 44
Joined: Thu Apr 20, 2006 6:37 pm
Location: bucuresti

Postby caty » Thu Sep 20, 2007 9:57 pm

a...un alt sfat pentru inceput ,o saptamana ,doua la gradi incearca sa-i faceti tranzitia cat mai usoara sa nu il solicitati la maximum atat ptr limbaj,cat si social si cognitiv si comportamental,cred ca ar fi bine treptat sa ridicati asteptarile,pretentiile,important e sa ii faceti o acomodare cu noul cadru,copii,spatiu cat mai buna si apoi sa va orientati catre celelalte,prea multe cerinte dintr-o data fara sa fii putin sensibil la noua lui etapa sa nu cumva sa il frustreze sau nemultumeasca ,asta depinde si de copil
caty
 
Posts: 44
Joined: Thu Apr 20, 2006 6:37 pm
Location: bucuresti

Postby cata_mp » Sat Sep 22, 2007 12:20 am

Multumesc mult!O sa pvestesc asta la toti (colega+parinti)sa "muncim"si sa ne facem viata mai usoara si lui si noua.Azi a primit diferite premii si a cooperat mai bine dar depinde de zi.Maine si poimaine se relaxeaza!De luni incepe iar tragedia!Lui ii place!Oricum fata de in prima zi in care nimic nu mergea...azi a fost de un milion mai bine!O sa marim(ca timp) sitting-ul, auzisem ceva de genul ca se poate sa fie numai unul dar mai lung in loc de 2 cu pauza intre ele. :?
cata_mp
 
Posts: 37
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:39 pm
Location: Constanta

Postby dora » Sun Oct 07, 2007 2:22 pm

Cine mai are copil cu shadow la gradi?
Cine a mai fost sau este shadow?
Impresii, trucuri de imblanzit educatoarele?
dora
 
Posts: 3780
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby simo » Sun Oct 07, 2007 3:40 pm

Si noi mergem la gradi cu shadow. Am incercat o zi sa o lasam pe Tina singura 2 ore si jumatate in grupa cu ceilalti copii si a fost super. S-a descurcat excelent, dar este la grupa mica, desi are 4 ani si jumatate. Varsta mentala este pe la 2 ani si jumatate si este exact ce ii trebuie. Am avut noroc de un pedagog cu experienta care a reusit sa o ajute pe educatoare sa o inteleaga si de o educatoare tanara si cu mare deschidere. Mai saptamana viitoare mergem cu shadow si apoi va merge singura. Se descurca excelent, incearca sa cante cu copiii, isi asteapta randul si e foarte bucuroasa ca merge la gradi.Au mai fost mici incidente, in sensul ca s-a batut cu un copil pentru jucarii, dar au facut-o si alti copii fara probleme.
Faptul ca mergem la grupa mica unde cerintele nu sunt asa ridicate cred ca e mai ok, pentru ca incearca sa imite lucrurile simple care le fac copiii de o varsta mentala apropiata ei.
simo
 
Posts: 23
Joined: Tue Nov 07, 2006 2:52 pm
Location: Timisoara

gradi

Postby bi » Tue Oct 09, 2007 9:02 am

Lucruri pe care trebuie sa le stiti la gradinita:
• Pe cat posibil nu folositi prompt verbal pentru ca nu poate fi scazut in intensitate. Folositi pe cat posibil imitatia si atingerea , folositi asta si in timpul rutinei sale de sosire si plecare.
• Este ideal daca puteti lua jocuri de acasa pe care copilul le cunoaste, sigur si ceilalti copii vor fi interesati sa se joace.
• Daca stud se joaca, interactioneaza adecvat cu alti copii retrageti-va putin, dar fiti siguri ca puteti interveni daca el are nevoie de prompt. Recompensati-l pe student dar si pe copilul cu care se joaca. Asigurati-va ca stud isi indeplineste cu succes sarcina si inainte sa sa plictiseasca mutati-l la alta activitate. O recompensa pentru ca s-a jucat adecvat cu copii poate fi si una solitara atata timp cat il motiveaza suficient. Spre expempu daca s-a jucat adecvat cu un copil timp de 4 minute se poate uita la o carte 2 minute, apoi se poate juca din nou cu un copil 4 minute si tot asa.
• Este de preferat ca educatoarea sa-i dea studentului atat comenzile cat si recompensele, pentru ca vrem ca umbra sa se retraga in asa fel in cat el sa fie capabil sa urmeze instructii de la educatoarea sa.
• Daca ii este greu sa se concentreze pentru o perioada lunga de timp, discutati cu educatoarea lui si tineti-l pe el in clasa pentru o perioada scurta de timp, fie la inceputul, fie la sfarsitul activitaii, cand ii vine randul si apoi sa iesiti cateva minute. Vedeti cam cat poate el sa stea cuminte pe scaun si folositi asta ca un etalon. Daca sta cuminte tot acest timp-etalon cresteti acest interval cu 20 se secunde. Continuati sa cresteti timpul acesta gradual. Cat timp nu sunteti cu el in clasa faceti programe de generalizare fie intr-o clasa vecina fie pe hol.
• Daca elevul sta cuminte la anumite activitati pe care le desfasoara independent incercati ca va retrageti dar este bine sa stati in fata lui pentru a face prompt prin imitatie daca este nevoie. Daca este posibil stati langa educatoare pentru a fi atent si la dumneavoastra si la educatoare.
bi
 
Posts: 161
Joined: Tue Nov 01, 2005 12:04 pm

Postby cata_mp » Thu Dec 13, 2007 9:10 pm

C. a facut progrese uimitoare!Merita munca de acolo!La inceput a fost un calvar!Acum socializeaza binisor si incearca (uneori reuseste destul de bine) sa faca si el ce fac ceilalti copii.Am avut o serbare cu parintii de sfarsit de toamna si a fost f bine!M-a uimit!
cata_mp
 
Posts: 37
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:39 pm
Location: Constanta

shadow gradi

Postby caty » Thu Dec 13, 2007 11:07 pm

ma bucur sa aud asemenea vesti!numai bine si 2008 sa va aduca numai impliniri iar munca voastra sa se regaseasca cat mai repede in tot ce il ajutati si invatati !
numai bine
caty
 
Posts: 44
Joined: Thu Apr 20, 2006 6:37 pm
Location: bucuresti


Return to ABA APLICATA

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron