Generalizarea emotiilor

Moderators: camel, moderators

Generalizarea emotiilor

Postby Rizla » Tue Oct 25, 2005 2:42 am

Buna ziua,

Nu sunt parinte. Am lucrat cu un copil minunat ABA, iar acum, cand terapia ABA s-a incheiat, pot spune, cred ca si parinti la fel, ca si psihologii care l-au evaluat, ca diagnosticul stabilit, acum nu mai are nici o justificare.
Am gasit pe internet fotografii insotite de intrebari legate de emotii. Poate va ajuta cumva. Adresa este:
http://www.bandapilot.org.uk/pages/seal ... ocards.pdf
Rizla
 
Posts: 13
Joined: Tue Oct 25, 2005 2:15 am

Postby guest » Tue Oct 25, 2005 9:29 am

Multumim foarte mult, ne sunt de mare ajutor!
guest
 
Posts: 14
Joined: Thu Oct 09, 2003 1:08 pm

Postby shakalu » Tue Oct 25, 2005 2:57 pm

:)... multumim Rizla

in secunda asta baiatul ala cu care ai lucrat tu tocmai s-a intors dupa ce s-a dus singur singurel sa ia paine de la un magazin care este la cateva sute de metri :) ... nu l-a calcat masina si se pare ca s-a si imprietenit cu vanzatoarea, pentru ca ,s-a intors procopsit si cu o ciocolata!:)))
shakalu
 
Posts: 589
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby Rizla » Tue Oct 25, 2005 3:55 pm

Buna shakalu si...multumesc foarte mult...... am sa am o zi buna astazi
Rizla
 
Posts: 13
Joined: Tue Oct 25, 2005 2:15 am

Postby Milena » Wed Oct 26, 2005 9:33 am

Buna, Rizla, shakalu,

Va rog foarte mult sa-mi spuneti si mie cati ani are copilul care si-a castigat binemeritata independenta :) ? E vorba de Raducu?

Fiindca sunt putin ingrijorata pentru Mara din punctul asta de vedere... ne-am mutat de curand (aprox. 1 luna) intr-un alt apartament si, in consecinta, nu ne mai facem cumparaturile obisnuite din aceleasi magazine, am schimbat locurile de plimbare etc., iar Marut nu reuseste sa generalizeze ce parea ca invatase atat de bine in fostul cartier. Orientarea spatiala a fost intotdeauna o problema pentru ea, iar in momentul de fata pare coplesita de situatie. Cand iesim din casa, incepe sa vorbeasca intruna sau doar sa emita sunete "cantate", ignorand reperele pe care i le indic, parca nici nu vrea sa le vada... :( . Nu mai e atenta la semafoare, treceri pentru pietoni, borduri, se impiedica mai des ca de obicei, ii este iar frica de scari, iar in ultimele 4 nopti a revenit unul din cosmarele care o chinuiau...

In rest, in casa, e aproape OK, e destul de sigura pe ea si colaboreaza bine.
Mara - aprilie 2000; diagnostic: autism infantil; alte observatii: prematur gradul III
Milena
 
Posts: 346
Joined: Mon Sep 29, 2003 1:38 pm
Location: Cluj-Napoca

Postby shakalu » Wed Oct 26, 2005 11:29 am

da milena , este vorba de radu :) ... provocarea a fost cu atat mai mare cu cat magazinul asta de paine este pozitionat pe o strada destul de ingusta si foarte intens circulata de masini iar trotuarele fiind foarte inguste , daca o masina este parcata un pic pe trotuar , esti obligat sa o iei pe carosabil ...

... in ceea ce o priveste pe mara ... nu stiu sa-ti spun altfel ... ceea ce voi ati considerat generalizare s-a facut practic pe o arie restransa si in consecinta atunci cand ati schimbat mediul si toti stimulii s-au schimbat mara a avut probleme sa interactioneze ... sugestia mea este sa iesi la plimbari cu ea 1-2 ore pe zi in cele mai indepartate cartiere de locul unde locuiti ca sa poti face generalizare . Cel putin noi asa am facut . Eu cred ca totusi mara , dupa ce se va acomoda un pic va reintra in normal si isi va reveni . Este insa o experienta la care sa luati aminte si sa incerci sa o rezolvi chiar daca pe termen scurt ea va parea rezolvata. Da-i totusi cateva saptamani de acomodare .
shakalu
 
Posts: 589
Joined: Tue Sep 23, 2003 11:45 am

Postby Rizla » Fri Oct 28, 2005 5:16 pm

Rizla
 
Posts: 13
Joined: Tue Oct 25, 2005 2:15 am

Postby dora » Tue Feb 12, 2008 9:48 am

dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby zenobia » Mon Oct 05, 2009 6:13 pm

sunt putin off topic, am o intrebare care nu priveste generalizarea emotiilor, ci controlarea si verbalizarea lor, dar sper sa gasesc un sfat la voi.

Asadar, a citit cineva sau are cunostinta de carti care sa abordeze aceasta problema? Fetita mea e deja mare, are aproape 9 ani jumatate, si pe masura ce ne apropiem de adolescenta provocarile sunt mai mari.

Mi-am dat seama brusc ca nu am luat pana acum deloc in considerare aspectul emotional din punctul ei de vedere...o buna exprimare si regularizare a emotiilor proprii cred ca ne-ar ajuta mult sa reducem frustrarea generala.
zenobia
 
Posts: 188
Joined: Fri Feb 04, 2005 1:04 am
Location: Bucuresti

Postby Zugoor » Tue Oct 06, 2009 7:32 am

Incearca sa afli mai multe despre Social Stories.Sunt povesti create de voi,eventual facute carticele ,exact pe problemele ei,povesti f clare in care ii aratati cum a reusit personajul sa isi controleze emotia ,sau cum a reusit sa iasa din cutare situatie.Imagineaza-ti niste benzi desenate,in care deasupra personajului apare o bula in care sunt scrise gandurile lui.Sau....poze cu ea in respectiva situatie,si bula desenata deasupra.
Daca mai au si altii idei,sunt si eu interesata.
Zugoor
 
Posts: 209
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby zenobia » Tue Oct 06, 2009 8:11 am

hm, mi-e teama ca povestile sociale sunt cam sus pt nivelul ei, nu stiu daca ar pricepe. Nu citeste, vorbeste foarte putin. Dar o sa iau totusi in considerare si asa ceva, poate o subestimez eu.
zenobia
 
Posts: 188
Joined: Fri Feb 04, 2005 1:04 am
Location: Bucuresti

Postby Zugoor » Tue Oct 06, 2009 8:34 am

Daca sta si asculta povesti,e posibil sa prinda.Poti face povesti in care personajul principal sa fie cineva sau ceva ce ei ii place.Hai sa-ti dau un exemplu:
1.Ea se cearta cu X(in bula de deasupra apare ceva de genul Nu ma lasa sa ma joc)
2.Ea loveste pe acea persoana(in bula de deasupra celuilalt apare De ce m-a lovit?Ma doare)
3.Ea in imagine(pot sa ma linistesc,o sa imi dea si mie jucaria.X nu intelege de ce l-am lovit)
Sau orice altceva.Cartea THE SOCIAL SKILLS PICTURE BOOK e o sursa f buna de idei.Voi puteti face imaginile voastre cu ceilalti copii din familie.

O alta idee pe care noi tocmai o incercamcu f bune rezultate,insa deocamdata pe joaca doar,e Video Modelling.Sunt filmulete pe care sa le faceti cu ceilalti copii sau chiar voi,in care sa scoateti in evidenta problema voastra.X imi ia jucaria,eu o cer frumos,X mi-o da,continuam joaca.Filme scurte si cu impact.Dupa ce vede filmul se face roll play.
Noi incercam acum metoda pt joaca independenta si mi se pare incredibil.Acumvomface filme si pe cerere si vorbire spontana.Te poti uita putin pe you tube ca am vazut niste idei.
Cartea se numeste Video Modelling,e scrisa de un grec cu nume greu de amintit acu,si daca esti interesata spune.
Zugoor
 
Posts: 209
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby Zugoor » Tue Oct 06, 2009 8:41 am

Zugoor
 
Posts: 209
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi

Postby zenobia » Tue Oct 06, 2009 9:38 am

multumesc pt link, o sa-l studiez. E foarte interesant.

Culmea, video modelling mi se invarte si mie prin cap de vreo cateva saptamani :) Am vazut pe Different Roads to learning cateva casete si chiar vroiam sa-mi comand. Voi v-ati facut propriile filmulete, sau cum?

Dar social stories nu stiu daca acopera toata problema emotiilor. M-ar interesa, de exemplu, tehnici de autocontrol, de stress management, sa zicem. La noi nu merge sa o pun sa respire adanc, etc, ca nu stie cum.

Tot scotocind aseara pe net, am dat peste o carte care propune un fel de termometru vizual, cu o scara de la 1 la 5, care sa-i faca clara copilului escaladarea emotiei. Cartea se numeste Incredible 5 Point Scale si are si o carte insotitoare, When My Worries Get Too Big.
zenobia
 
Posts: 188
Joined: Fri Feb 04, 2005 1:04 am
Location: Bucuresti

Postby Zugoor » Tue Oct 06, 2009 10:34 am

Asta cu respiratul adanc si noi am invatat-o.A trebuit sa o spargem in doua,abia dupa ce a invatat inspirul(am exagerat miscarea,am lungit-o,am folosit si zgomot,si miscarea mainilor putin,a trebuit sa inspiram cu gura deschisa,ec),am trecut si la expir,si le-am legat apoi.

Da,noi am facut propriile filme,cu noi personaje principale,iar pt joaca cu jucariile lui,fara ca noi sa intram in cadru.Dupa ce ii punem filmul,fuge direct la jucarii si face cu ele ce a vazut in film :) Eu sunt f multumita de programul asta.Pana acum am lucrat doar pe jocuri,de acum vom lucra si pe altele.
Daca te uiti pe linkul ala,si ei sugereaza ceva de genul,pt copii la care nu stii sigur daca a prins povestea sociala.
Nu am auzit de cartea de care spui.Ma uit si eu sa vad.
Zugoor
 
Posts: 209
Joined: Mon May 01, 2006 9:29 pm
Location: iasi


Return to ASPECTE TEORETICE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron