Ivar Lovaas. Interviuri. Articole presa.

Moderators: camel, moderators

Ivar Lovaas. Interviuri. Articole presa.

Postby jumbo » Thu Apr 28, 2005 11:50 am

(Sursa: www.autismconnect.org)

Ivar Lovaas vorbeste despre cariera sa, ce include lucrul cu copiii autisti, despre progresele din ultimii 40 de ani si despre contributia sa in domeniul autismului.

Eileen Hopkins, intervievatoarea, este Director de Dezvoltare si Asistenta Sociala la Societatea Autistica Nationala (NAS) din Marea Britanie si director la ‘autismconnect’ portal web pentru informatii privind autismul.
Data probabila al interviului: 2001.

IVAR LOVAAS: Ei bine, sunt Ivar si sunt profesor de psihologie la Universitatea California din Los Angeles (UCLA) si aici conduc o clinica pentru cu copii cu autism. Ne ocupam de acest lucru din 1962 si am fost foarte norocosi sa fim finantati pentru mult timp de Institutul National de Sanatate Mintala (NIMH) din Washington D.C., o agentie federala care ne sprijina. Am avut sansa sa fiu mai putin ocupat cu munca de profesor dar am avut ocazia sa fac cercetare si sa lucrez cu studenti straluciti. Astfel, am cooperat cu tineri dechisi la minte, foarte creativi. In plus, am avut mult sprijin din partea parintilor, care au acum 60 de ani si care au venit la noi deschisi, sprijinind enorm munca noastra. De fapt, din primele cercetari am descoperit ca acei parinti, lucrand cu copii lor, ajutau la dezvoltarea programelor de tratament mai mult decat o faceau profesionistii. In 1975 performanta unor foarte cunoscute institutii care lucrau timp de 2-3 ani cu copiii autisti era net inferioara in comparatie cu cea a parintilor pe care i-am ajutat sa lucreze singuri cu copii lor.

EILEEN HOPKINS: Era vorba de o investitie emotionala a parintilor ?

De fapt, ei nu credeau neaparat intr-o teorie a autismului, ei nu castigau bani daca sustineau o astfel de teorie. Parintii sunt deschisi la minte, intr-adevar.