hiperkinezie

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, moderators

hiperkinezie

Postby mari » Thu Jan 11, 2007 2:39 am

Va salut pe toti si va doresc in primul rind un an excelent alaturi de copiii vostri!

As dori sa stiu ce fel de diagnostic este acesta de hiperkinezie,fiindca informatiile pe care le gasesc pe net imi par cam mixate: cind se face diferentierea fata de hiperactivitate,considerindu-se o anumita lipsa de control al anumitor muschi din corp,cind se identifica cu hiperactivitatea.


Aici unde sint eu se evita diagnosticarea copiilor cu autism ca avind oficial si hiperactivitate,fiindca de cele mai multe ori copiii cu autism sint destul de activi,dar nu este de fapt acelasi lucru si medicii stiu ca a zice sigur ca e hiperactivitate implica a da medicamente pt ea,ceea ce este gresit in cazul autismului,asa zisa hipeactivitate fiind din alte cauze.Cel putin asa mi s-a zis mie.

Multumesc celor care ma pot lumina privind atit simptomele hiperkinetice,cit si privind eventualele terapii recomandate pt asta.


Pina acum,opinia mea era ca ce are copilul meu se clasifica ca Sensory Integration Disorder/dysfunction,ceea ce este totusi altceva.

http://www.kid-power.org/sid.html

http://www.sinetwork.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Sensory_In ... ysfunction

Hiperkinezia este altceva decit asta,nu?
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby anamari » Thu Jan 11, 2007 5:51 am

De obicei in Ro diagnosticul de hiperkinezie/sindrom hiperkinetik e echivalentul celui American de AD/HD-HI-adhd predominant hiperactiv.

Si da , adhd si deficitul de integrare senzoriala sunt doua conditii diferite.

dar, adhd este-si nu rareori una dintre problemele co-existente autismului.:http://server03.cpa-apc.org:8080/Publications/Archives/CJP/2003/september/tidmarsh.asp

am gasit date despre procentul de persoane diagnosticate cu ASD pentru care adhd e o conditie co-existenta:62% -de loc de neglijat.
http://www.medscape.com/viewarticle/460482_7

Cu toate ca adhd se trateaza medicamentos- tratamentul e destul de controversat pentru cei cu un diagnostic primar de adhd, ma gandesc ca atunci cand diagnosticul primar e de autism e nevoie de mai multa precautie...

pe de alta parte exista terapii comportamentale in tratamentul adhd . Milena postase la un moment dat cateva din "trucurile" pe care le foloseau cu Mara...
Alex 1993 -deficit atentional, intarziere de limbaj(recuperata)
anamari
 
Posts: 109
Joined: Mon Mar 27, 2006 5:14 am
Location: US

Postby Armina » Thu Jan 11, 2007 8:52 pm

Mari
Am gasit un articol despre asemanari si deosebiri intre ADHD si SID
http://www.additudemag.com/additude.asp ... &mid=26986
Asa cum se spune si in articol multe afectiuni neurologice se intrepatrund ,
si sunt copii care se incadreaza cu greu in criteriile de diagnostic ale unei singure afectiuni neurologice.In cazul nostru diagnosticul de SID formulat de un ocupational terapist(singurul in masura sa diagnosticheze) a fost real si terapia si-a facut efectele la capitolul probleme senzoriale dar nu a fost un miracol pt toate .
Cit despre ADHD ,fiul meu avea 4ani si 3 luni cind a fost evaluat de scoala
si diagnosticul de ADHD a fost trecut ca si comorbiditate cu mentiunea "viitoare evaluari sunt necesare ".Motivul pentru care nu a indraznit nimeni sa formuleze un diagnostic clar este nu numai virsta cit si criteriile de diagnostic .Pt ca un medic sa formuleze un diagnostic de AHDH trebuie sa aiba aiba o imagine despre comportamentul atit acasa cit si in scoala asa ca la noi ultima componenta lipsea.Pina la urma nici nu e rau ca nu se grabesc ,decit ADHD si medicatie la 2 ani mai bine acest sa mai vedem si sa adresam celelalte probleme mai intii.A primit in schimb tot felul de acomodari pt ADHD care in mod sigur i-au facut viata mai usoara la scoala.
Despre legatura dintre ADHD si autism eu nu stiu prea multe insa eu zic ca la virsta pe care o are fiul tau se poate stabili daca are sau nu autism si cred ca asta este primul pas dupa care urmeaza a vedea care sunt posibilele comborbiditati ADHD,SID ,CAPD.
Daca imi spui mai multe despre evaluarile pe care le-ati facut pina acum ,cum l-a incadrat scoala etc putem discuta mai mult pt ca eu tocmai am trecut prin etapele astea.
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby mari » Sat Jan 13, 2007 9:52 am

anamari wrote:De obicei in Ro diagnosticul de hiperkinezie/sindrom hiperkinetik e echivalentul celui American de AD/HD-HI-adhd predominant hiperactiv.

Si da , adhd si deficitul de integrare senzoriala sunt doua conditii diferite.

dar, adhd este-si nu rareori una dintre problemele co-existente autismului.:http://server03.cpa-apc.org:8080/Publications/Archives/CJP/2003/september/tidmarsh.asp

am gasit date despre procentul de persoane diagnosticate cu ASD pentru care adhd e o conditie co-existenta:62% -de loc de neglijat.
http://www.medscape.com/viewarticle/460482_7

Cu toate ca adhd se trateaza medicamentos- tratamentul e destul de controversat pentru cei cu un diagnostic primar de adhd, ma gandesc ca atunci cand diagnosticul primar e de autism e nevoie de mai multa precautie...

pe de alta parte exista terapii comportamentale in tratamentul adhd . Milena postase la un moment dat cateva din "trucurile" pe care le foloseau cu Mara...


multumesc
in mtl sint mai multe "curente" de gindire privind autismul,iar primul link este legat de dr.tidmarsh,dr. care diagnosticheaza pt spitalul afiliat la mcgill. ma bucur ca copilul meu nu a fost diagnosticat acolo,fiindca au un stil care confuzeaza rau de tot parintii,inclusiv informatia din link este tare ambigua,mai intii ca dr.fombonne (alta personalitate rasunatoare de aici) a zis cindva si bineinteles in mod gresit,ca 70% din copiii cu autism au retard intelectual,apoi ca dupa anii 2000 s-ar fi constatat ca undeva intre 25 si 65% ar avea acest retard?!! samd; mie mi-ar fi si rusine sa citez pe cineva,chiar si colegul meu,care isi modifica statisticile la fiecare 5 ani fara a recunoaste ca a gresit
ei sint cei care se autointituleaza autoritate in autism,si care nu fac absolut nimic in afara de a diagnostica ,la fel de bine sau de rau ca si celelalte spitale sau dr din lume

din punctul meu de vedere,deja a diagnostica este f simplu si exista si in state si in canada centre unde se poate face chiar si inainte de un an
ok
ce putem face insa DUPA diagnostic?
ce fel de follow-up fac acesti doctori?

eu,familia si specialistii care lucreaza cu baiatul meu avem mult mai multa incredere in dr.neuro-psihiatru cu care ne-am intilnit chiar azi (din nou) si si-a reiterat parerea ca in cazul nostru,neavind deficit de atentie,nici hiperactivitate,nici anxietate (motive pt care se pot da medicamente),el nu poate prescrie nimic in afara tratamentului bio-medical (omega 3,vit b6 si b12,dmg,melatonina sau tryfonia etc)
acum este mult mai "calm" (sa zicem),in sensul in care,o data cu virsta sau cu schimbarile din creier,nevoile senzoriale i s-au modificat

la un alt spital ,insa,o dr.pediatra,cind copilul avea numai 3 ani jumate,a cautat o dupa-amiaza intreaga sa ma convinga ca are hiperactivitate si sa-i dau risperdal,mi-a pus reteta in mina si nr ei de tel sa o sun in 3 zile sa ii spun cum a reactionat.bineinteles ca nu am facut-o; insa daca copilul nu ar fi fost diagnosticat si in alta parte de catre o persoana atit de profesionista si de open-minded,sau daca eu ca parinte,la capatul puterilor as fi luat de buna recomandarea doctoritei,i-as fi dat probabil risperdal la 3 ani,ceea ce probabil ca ar fi fost o crima

nu scriu aceste rinduri decit in speranta ca parintii carora li s-a prescris cu atita usurinta medicatie unui copil de 2,3 ani sa se mai gindeasca macar o data inainte de a le procura si administra
hiperactivitatea asociata autismul are alte cauze decit cea care nu are legatura cu autismul si nu faci decit sa sedezi un copil degeaba,taindu-i legatura cu lumea,legatura pe care oricum nu o avea prea buna...

Probabil ca gresesc sa generalizez,insa cred ca procentul de SID la copiii cu autism este mult mai mare in realitate decit cel cu ADHD,dar la virste fragede si in ochii celor care nu prea au experienta,este cam acelasi lucru.Si doar e mai bine sa dai sperante desarte parintilor dindu-le medicamente care vor "trata" autismul,decit sa zici ca specialisti in SID sint pasari rare nu numai in Ro,dar mai peste tot...
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby mari » Sat Jan 13, 2007 10:32 am

Armina wrote:Mari
Am gasit un articol despre asemanari si deosebiri intre ADHD si SID
http://www.additudemag.com/additude.asp ... &mid=26986
Asa cum se spune si in articol multe afectiuni neurologice se intrepatrund ,
si sunt copii care se incadreaza cu greu in criteriile de diagnostic ale unei singure afectiuni neurologice.In cazul nostru diagnosticul de SID formulat de un ocupational terapist(singurul in masura sa diagnosticheze) a fost real si terapia si-a facut efectele la capitolul probleme senzoriale dar nu a fost un miracol pt toate .
Cit despre ADHD ,fiul meu avea 4ani si 3 luni cind a fost evaluat de scoala
si diagnosticul de ADHD a fost trecut ca si comorbiditate cu mentiunea "viitoare evaluari sunt necesare ".Motivul pentru care nu a indraznit nimeni sa formuleze un diagnostic clar este nu numai virsta cit si criteriile de diagnostic .Pt ca un medic sa formuleze un diagnostic de AHDH trebuie sa aiba aiba o imagine despre comportamentul atit acasa cit si in scoala asa ca la noi ultima componenta lipsea.Pina la urma nici nu e rau ca nu se grabesc ,decit ADHD si medicatie la 2 ani mai bine acest sa mai vedem si sa adresam celelalte probleme mai intii.A primit in schimb tot felul de acomodari pt ADHD care in mod sigur i-au facut viata mai usoara la scoala.
Despre legatura dintre ADHD si autism eu nu stiu prea multe insa eu zic ca la virsta pe care o are fiul tau se poate stabili daca are sau nu autism si cred ca asta este primul pas dupa care urmeaza a vedea care sunt posibilele comborbiditati ADHD,SID ,CAPD.
Daca imi spui mai multe despre evaluarile pe care le-ati facut pina acum ,cum l-a incadrat scoala etc putem discuta mai mult pt ca eu tocmai am trecut prin etapele astea.



exceptional articolul!
"more research is being conducted to clarify the specific physiology, symptoms, and effective treatment of SPD, says Dr. Miller, who suggests that SPD's eventual inclusion in the American Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders is probable—if not just over the horizon.''

baiatul meu a fost diagnosticat inainte de 3 ani cu autism
a urmat un raport stufos de la occupational therapist (ergotherapeut)in care s-au descris citeva dintre particularitatile lui senzoriale,care dpmdv si atunci si acum se incadreaza perfect la SID/SPD,in nici un caz nu este hiperactivitate,iar tot ceea ce se descrie in literatura legata de autism,inclusiv articolul prezentat de tine privind SPD se aplica la el( isi pune degetele in urechi,probabil aude "prea bine",de fapt cred ca asta are legatura mai mult cu CAPD,e dezastru la spalatul pe cap,taiatul unghilor,pinge la tuns si de abia la 3 ani jumate a inceput sa accepte spalatul pe dinti,deh acum ii face placere).Intr-un cuvint,pentru tot ceea ce are legatura cu simturile,este nevoie de de-sentitizare prealabila,care este un lung proces...nu pot sa cred ca astea toate sint caracteristice ADHD,mai putin in situatia rara cind le are pe amindoua.

anul trecut am introdus dieta senzoriala atit acasa in viata de zi cu zi cit si in orele de ABA,cu un f mare succes.Singura problema este observarea extrem de fina si la timp a modificarilor nevoilor senzoriale,pentru a actiona prompt si la timp cu tipul de dieta pe care toti din jur trebuie sa o aplice.Din pacate,asta nu reusim sa facem la scoala...impresia mea era ca in Ro,pina la D-zeu te maninca sfintii,aici,guvernul este plin de bune intentii,bani se pare ca sint,dar cel putin comisia scolara la care sintem,ia 26 000 $ pe an pt el si nu misca absolut nici un deget! este revoltator!


sinteti foarte norocosi sa gasiti un occupational therapist care sa aibe acreditare pt SID! din cite stiu,in tot estul canadei nu exista nici unul,cel putin in qc am sunat personal la ordin si au ramas blocati ca nu stiau despre ce e vorba
mai mult,occupational therapista de la centrul de readaptare mi-a spus dispretuitor ca degeaba fac valuri,ca si daca as gasi pe cineva care sa faca asta,nu mi-ar folosi la nimic si nicaieri,ca nu stie nimeni cu ce se maninca! tare mult as vrea sa gasesc pe cineva s-o faca si sa-i dau diagnosticul sa-l manince ea

in ce priveste scoala...nici nu pot sa detaliez acum cita nepasare si nesimtire si asta toate sub umbrela ca inca primeste servicii de la centrul de readaptare,asa ca cu banii lui,ajutam pe alti copii,mai napastuiti,ai caror parinti nu se deranjeaza sa-i diagnosticheze!

miercuri vom avea "big case conference",peste 20de persoane,de la school board(care are peste 30 de scoli si citeva mii de copii cu nevoi speciale),de la scoala,care e o scoala mainstream,el merge intr-o clasa normala,cu shadow, de la centrul de readaptare,de la clsc (social worker) etc. sint curioasa ce pot oferi ei mai bun pt first grade,ca pt kindergarten a fost dezastru,a schimbat 4 shadow in 3 luni si mai trebuie sa o si imparta cu alt copil! nu tu speech,nu tu o.t. sau psiholog,nici un fel de materiale...noroc ca merge doar 3 ore jumate pe zi,ca sa isi faca cele 20 de ore de ABA dupa-amiaza si speech plus O.T. in privat

spune-mi te rog despre sistemul scolar,daca nu aici ,poti sa o faci pe privat
multumesc!
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby Armina » Sat Jan 13, 2007 12:34 pm

Mi-e greu sa am o parere despre sistemul scolar pt ca suntem de abia la inceput,fiul meu a inceput in septembrie ceea ce se chiama aici prescool care este un fel de echivalentul grupei mijlocii din Ro,urmeaza apoi Kindergarden(grupa mare)si scoala la 6 ani.Toate astea atit prescool cit si kindergarden sunt in cadrul scolilor de cartier.Sistemul de educatie speciala functioneaza cam asa:parintele depune o cerere la scoala de cartier in care solicita sa fie evaluat de scoala pt problemele pe care le are,scoala fixeaza o data pt evaluare de regula pe perioada vacantei de vara .Evaluarea s-a facut de catre o comisie (psiholog,logoped ,OT,profesor de ed spec etc)care stabileste diagnosticul si scoala la care va merge care in cazul nostru a fost diferia de scoala de cartie dar ni s-a asigurat transp cu autobuzul.Comisia impreuna cu parintele intocmeste acel I.E.P.(plan de educatie individualizat) care contine srviciile pe care le primeste copilul ,acomodarile,si se stabilesc obiective pe termen lung(un an)si scurt (trimestru).Problema cea mai mare sunt serviciile de unu la unu ,logopedie,ot ,care nu se acorda nici aici cu generozitate,se invoca lipsa fondurilor .Fiul meu la diagnosticul de learning disability si ADHD a primit doar o jumatate de ora de logopedie si 45 min de OT pe saptamina si are in permanenta in clasa o profesoara de ed speciala care are grija de el si de ceilalti patru copii din clasa care sunt in spec ed.Are un coleg de grupa diagnosticat cu autism inalt functional care a primit 2 ore pe sapt de logopedie si 2 ore de OT si parca o ora cu psiholog.ABA fac doar copii care sunt in grupele speciale .Deci asa cum spuneam serviciile nu sunt grozave doar ca eu fac comparatie cu Ro unde nu as fi primit nimic si ceea ce imi place este atitudinea lor sunt mereu politicosi si dispusi sa te asculte chiar si atunci cind nu au chef au f multa rabdare si se straduiesc sa isi faca meseria insa daca vrei mai mult trebuie sa faci tu ca parinte in privat.La capitolul sprijin din partea statului pt a face servicii in afara scolii situatia e mai rea decit in Canada.Eu nu primesc nimic din partea statului desi sunt rezident legal.Se acorda un fel de ajutor de vreo 600$ pe luna ca si sprijin pt persoana cu handicap doar daca indeplinesti conditiile de handicap prev de lege si daca esti cetatean,in rest totul e pe umerii parintilor si daca ai rabdare si nervi sunt diverse programe locale nonguvernamentale etc.Din fericire pt noi situatia fiului meu nu a fost asa de grava am facut pe banii nostrii vreo 6 luni de logopedie si zece luni de OT la o clinica privata unde am intilnit oameni de un profesionalism desavirsit ,si aici dif intre stat si privat este f mare numai ca una costa enorm pt un singur salariu de emigrant in timp ce cealalta e gratis.
Despre SID nu se pomeneste nici aici nimic in scoala pt ca nu e in DSM IV.Toate problemele senzoriale au fost trecute ca fiind o parte a diagnosticului de LD iar OT in scoala inseamna a invata sa inchei nasturi fermoare si sa folosesti corect creionul,in nici o scoala publica din statul unde locuim noi nu se face integrare senzoriala insa am auzit ca sunt state unde se face ,aici exista dif foarte mari intre servicii de la un stat la altul.
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby mari » Tue Jan 16, 2007 9:27 am

multumesc,armina
am reusit sa gasesc multe informatii despre iep si nu numai aici

http://www.autism-pdd.net/forum/forum_topics.asp?FID=2

http://www.wrightslaw.com/info/iep.success.bateman.htm

sper sa fie de folos si altora
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby Armina » Tue Jan 16, 2007 4:12 pm

Mari
Ti-am scris un mesaj lung pe PM despre IEP-ul lui Dan dar la mine nu apare ca s-a transmis,mai bine il postam aici ca oricum nu e secret de stat si chiar daca acum nu intereseaza pe nimeni in afara de tine nu se stie niciodata cui ii va fi de folos.
Mai are cineva probleme cu PM -ul sau doar am apasat eu o tasta gresita?
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby dora » Tue Jan 16, 2007 4:19 pm

Atentie, pe acest forum Pm- ul nu functioneaza intotdeauna!!!

am raportat forurilor superioare problema in repetate randuri...
Rugamintea este de a confirma imediat primirea, chiar printr-un singur cuvant...
Prezumtia de neprimire a pm-ului sa ne fie in minte intotdeauna...

Ma intreb si acum ce s-ar fi intamplat daca niste pm-uri ar fi ajuns la timp...
_________________
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI

Postby Armina » Tue Jan 16, 2007 6:51 pm

Multumesc Dora,prompta ca intotdeauna.Nu-i chiar asa mare bai ca nu merge PM-ul ca doar avem forumul ,e bine de stiut insa pe viitor.
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby mari » Thu Jan 18, 2007 5:52 am

Armina wrote:Mari
Ti-am scris un mesaj lung pe PM despre IEP-ul lui Dan dar la mine nu apare ca s-a transmis,mai bine il postam aici ca oricum nu e secret de stat si chiar daca acum nu intereseaza pe nimeni in afara de tine nu se stie niciodata cui ii va fi de folos.
Mai are cineva probleme cu PM -ul sau doar am apasat eu o tasta gresita?



nu :(
imi pare foarte rau,insa nu l-am primit
pacat ca ai pierdut atit timp sa scrii si a ramas ...in eter
iti multumesc oricum


am avut azi celebra intilnire. si cu informatii detaliate,si fara ele,tot aia a fost,deoarece directoarea decisese ca iep-ul sa fie facut de catre profesoara,care desi este in ultimul an inainte de pensie,se pare ca a trebuit sa faca asta pentru prima data in viata ei,asa ca a scris si ea ce a dus-o capul....
tot aceasta competenta profesoara a incercat timp de 45 de minute sa ma convinga sa dau copilul la o scoala speciala,pe care eu si sotul meu o vizitasem,insa la care sint primiti copii cu o mare diversitate de special needs..doar o mica proportie avind autism si unde impresia noastra a fost ca desi foarte buni pe ansamblu,nu prea erau atit de specialisti privind autismul per se
am vizitat si o alta scoala,unde se primesc numai copii cu autism si care face si ceva integrare in scoala mainstream,spre deosebire de prima care nu crede in asa ceva.pentru noi era mediul ideal ,insa fiind o scoala privata,sistemul de selectie e cam...sa zicem elegant pe ochi si pe sprinceana
in concluzie,iep bun sau nu,treaba se face cu oameni si daca ei, dupa ce ca nu prea au idee despre ce este vorba, nici nu vor sa stie,progresul e aproape inexistent.
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby anamari » Thu Jan 18, 2007 7:16 am

Mari,

cam asa cum zicea si Armina - programele difera de la stat la stat si chiar mai mult de la district la district. E chestie de bani in primul rand...

Dar de ce nu v-ar primi la scoala particulara? Ma gandesc ca pe baza de venit va puteti califica pentru ajutor financiar. Anumite costuri sunt deductibile cand completati tax returns...adica merita inceracat, desi...

alta idee: nu stiu cum functioneaza organizatiile , fundatiile pentru cei cu autism...dar stiu ca daca as avrea probleme majore cu Alex , CHADD mi-ar recomanda un avocat specializat pt. legea celor cu dizabilitati....

imi pare sincer rau ca nu pot ajuta cu mai mult ...la noi diagnosticul e de AD/HD-I....
Alex 1993 -deficit atentional, intarziere de limbaj(recuperata)
anamari
 
Posts: 109
Joined: Mon Mar 27, 2006 5:14 am
Location: US

Postby Armina » Thu Jan 18, 2007 8:33 pm

Mari,
Imi pare rau sa aud ca nu aveti vesti bune m-as fi bucurat sa aud ca totul a mers bine.Intr-adevar nu se poate scrie intr-un IEP tot ceea ce ar tebui facut pt ca este si greu mai ales ca la virste mici copiii evolueaza dar dif intre un IEP bun si unul rau este ca nu poate fi scris de oricine ci numai de oameni care sunt de meserie,este implicata o echipa si parintele este si trebuie sa fie partener.Nu stiu cum functioneaza sistemul in Canada dar aici stiu sigur ca copiii cu autism nu merg la scoli speciale ,ei sunt integrati in scoli normale chiar daca nu primesc atitea servicii cit ar fi necesar.La scoala fiului meu este alaturi de clasa lui o clasa speciala in care sunt copii cu diverse deficiente Din discutiile parintilor am inteles ca nu sunt multumiti de servicii si fiecare face mai mult acasa dar merg in scoala normala si participa cu ajutorul insotitorului la diverse activitati cu copii din clasa fiului meu.Statul in care locuim noi (Illinois ) se spune ca este pelocul 49 la capitolul servicii pt special needs deci in coada cozii cum s-ar spune ,nu stiu in acest moment care sunt statele care ofera servicii bune dar se poate afla.
Nu stiu ce sfat sa-ti dau,scoala obisnuita ,scoala speciala sau privata sistemul este totusi diferit decit aici dar ceea ce stiu este ca un copil cu nevoi speciale are nevoie in primul rind de servicii bune,de oameni competenti care sa-l ajute si apoi de integrare .Sper sa luati decizia cea mai buna si asa cum spunea Anamari poate n-ar fi rau sa apelati la ajutor din partea unei organizatii ,si mie mi-a fost de folos la inceput cind nu prea intelegeam cum functioneaza sistemul.
In alta ordine de idei am gasit intimplator un link care poate te ajuta sa gasesti un OT specializat in SI in zona ta
http://www.otworks.com/otfinder.cfm
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby mari » Sun Jan 28, 2007 7:42 am

Armina wrote:Mari,
Imi pare rau sa aud ca nu aveti vesti bune m-as fi bucurat sa aud ca totul a mers bine.Intr-adevar nu se poate scrie intr-un IEP tot ceea ce ar tebui facut pt ca este si greu mai ales ca la virste mici copiii evolueaza dar dif intre un IEP bun si unul rau este ca nu poate fi scris de oricine ci numai de oameni care sunt de meserie,este implicata o echipa si parintele este si trebuie sa fie partener.Nu stiu cum functioneaza sistemul in Canada dar aici stiu sigur ca copiii cu autism nu merg la scoli speciale ,ei sunt integrati in scoli normale chiar daca nu primesc atitea servicii cit ar fi necesar.La scoala fiului meu este alaturi de clasa lui o clasa speciala in care sunt copii cu diverse deficiente Din discutiile parintilor am inteles ca nu sunt multumiti de servicii si fiecare face mai mult acasa dar merg in scoala normala si participa cu ajutorul insotitorului la diverse activitati cu copii din clasa fiului meu.Statul in care locuim noi (Illinois ) se spune ca este pelocul 49 la capitolul servicii pt special needs deci in coada cozii cum s-ar spune ,nu stiu in acest moment care sunt statele care ofera servicii bune dar se poate afla.
Nu stiu ce sfat sa-ti dau,scoala obisnuita ,scoala speciala sau privata sistemul este totusi diferit decit aici dar ceea ce stiu este ca un copil cu nevoi speciale are nevoie in primul rind de servicii bune,de oameni competenti care sa-l ajute si apoi de integrare .Sper sa luati decizia cea mai buna si asa cum spunea Anamari poate n-ar fi rau sa apelati la ajutor din partea unei organizatii ,si mie mi-a fost de folos la inceput cind nu prea intelegeam cum functioneaza sistemul.
In alta ordine de idei am gasit intimplator un link care poate te ajuta sa gasesti un OT specializat in SI in zona ta
http://www.otworks.com/otfinder.cfm



multumesc mult pt link,stiam de citiva ani de sandra everitt,dar numarul pe care-l aveam nu era bun si acum vad ca acesta este!
excelent,o voi contacta

scoala privata nu este scumpa deloc,costa numai 4 500cad pe an plus ceva terapii in plus daca e cazul,dar pina acum am cheltuit mai mult de atit in fiecare an; restul pina la 50 000 cit zic ei ca face e subventionat de stat o parte si de o fundatie cealalta parte
faza e ca nu au decit 60 de locuri si lista de asteptare de probabil 500!
asa ca alegerea copiilor nu este in functie de copii,ci de....parinti,cu cit au mai multe relatii,mai multe sanse


scoala privata ne-specializata....sper sa ma insel,insa sint bani aruncati pe fereastra,aici exista mai ales la primar intr-o anumita parte a orasului scoli publice destul de bune,iar scoala privata este pentru cei care vor ca copiii lor sa invete mult mai mult decit in cea publica

la noi,cu intirzierea de dezvoltare si vorbire,nici nu este cazul.....desi,who knows

si noi credem in integrare,insa fara personal specializat,nu o sa invete niciodata nimic la scoala publica
de aceea ne gindim serios sa gasim statele alea cu servicii bune ( cred ca massachusets,indiana parca,california! si o sa incerc sa vad restul listei)


in canada,servicii specializate fara limita de virsta de ofera numai in calgary,insa nu stiu nimic despre calitatea lor si nici despre cum functioneaza sitemul scolar

faza e ca daca tot e sa ne mutam,mai bine o facem undeva mai la cadura,ca de ger sintem satui! (si anul asta nu a venit decit acum,in ianuarie)
mari
 
Posts: 22
Joined: Mon Jan 12, 2004 10:40 pm

Postby Armina » Mon Jan 29, 2007 8:46 pm

Ma bucur ca ti-a folosit link-ul.Ai dreptate in legatura cu mutatul,e bine sa te orientezi de la inceput,aici daca nimeresti un stat cu servicii bune ai sanse sa nu mai scoti bani din buzunar si sa ii oferi ceea ce are nevoie prin scoala publica.Cred ca cele mai bune informatii despre calitatea serviciilor in diverse state le obtii tot de pe forumuri pentru ca parintii sunt mai sinceri si ei stiu mai bine cit de bine le este copiilor lor .Eu citesc mult pe un forum despre SID administrat de o mamica a unui copil cu autism si SID si chiar imi amintesc ca o mamica spunea ca in statul in care locuieste ea se face integrare senzoriala in scoala iar alta spunea ca scoala ii deconteaza costul serviciilor facute in privat.Cel mai bine este sa intrebi http://health.groups.yahoo.com/group/se ... =262088975
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA


Return to AFECTIUNI ASOCIATE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron