Afectiuni asociate cu autismul si ADHD

Moderators: camel, jumbo, shakalu, dora, Milena, dominique, moderators

Afectiuni asociate cu autismul si ADHD

Postby Armina » Mon Dec 11, 2006 10:27 pm

M-am gindit ca nu ar fi rea ideea unui topic despre afectiuni asociate cu autismul sau adhd .Cred ca multor parinti ,mai ales celor aflati la inceput de drum ,le-ar fi util sa citeasca despre CAPD,apraxia,dyspraxia etc.
CAPD
Ce este CAPD sau APD?
Dr.Jack Katz care a studiat auditory processing pentru multi ani il numeste
"ceea ce facem cu ceea ce auzim".
CAPD este adesea prezent inca de la nastere dar poate fi cauzat si de o boala sau o trauma.Acesta apare cind exista o bresa in procesarea sunetului undeva de-a lungul central auditory system(partea din creier unde este procesat sunetul).CAPD nu este o problema de auz ori o problema cognitiva,poate aparea in ciuda faptului ca o persoana are auz normal si inteligenta normala.CAPD cauzeaza dificultati majore in intelegerea limbajului si de aceea are ca rezultat intirziere in dezvoltarea limbajului.
CAPD poate coexista cu autism ,ADHD,learning disability,pierderea auzului,sau poate fi confundat cu aceste conditii sau cu altele de aceea se recomanda o evaluare complexa in care medicul verifica intii sistemul auditiv extern pentru a exclude problemele de auz ca factor apoi alte teste sunt necesare pentru a stabili un diagnostic de CAPD.
Exista diferite tipuri de CAPD in functie de care regiune de-a lungul sistemului auditiv central este afectata.
Auditory decoding deficit este cel mai cunoscut tip de CAPD.Copilul cu un astfel de diagnostic are dificultati in a discrimina diferentele subtile din limbaj,astfel incit un t suna ca un d,cuvintul sau mesajul auzit devine neclar mai ales daca este zgomot in jur.Este usor de inteles de ce un copil cu un astfel de deficit nu va fi capabil sa invete sa vorbeasca la fel cum o fac ceilalti.Acest tip de deficit este localizat in emisfera stinga a creierului
arie in care limbajul este procesat.Daca acest tip de deficit este localizat in emisfera dreapta a creierului alte trasaturi vor fi evidente.Aceasta parte a creierului ajuta copilul sa preia cite un pic din fiecare informatie si sa faca deductii despre intreaga idee.Emisfera dreapta este de asemenea locul in care muzica este procesata.Copii care au astfel de deficit vor auzi mesajul dar nu vor intelege tonul si inflexiunile vocii.Umorul,sarcasmul si chiar minia vor fi interpretate gresit.
Alt tip de CAPD este numit auditory integration deficit.In acest caz exista o problema de conexiune intre cele doua emisfere ale creierului ceea ce poate cauza dificultati de asociere a diferitelor tipuri de informatii,iar copilul are dificultati in a urma instructiunile transmise verbal.
Un alt tip de deficit este numit auditory associative deficit in care copilul nu va fi capabil sa inteleaga semnificatia cuvintului si nu va putea sa-si
organizeze raspunsul mai ales atunci cind informatia primita este transmisa oral.
http://www.commtx.com/communitytimes/winter03.PDF
Despre autism si CAPD mai jos
http://www.tacanow.com/auditory%20_processing.htm
Despe ADHD si CAPD
http://www.additudemag.com/additude.asp ... &sub_no=21
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby simina2 » Tue Dec 12, 2006 1:34 pm

Ma bucur mult ca ai postat acest subiect.

Eu nu stiu engleza prea bine, dar daca ai putea sa ne traduci si ce tratamente se aplica pentru ca acesti copii (care sunt cu CAPD )sa poata sa inteleaga ceea ce li se spune/transmite mi-ai face un mare bine :D
simina2
 
Posts: 195
Joined: Sun Sep 25, 2005 10:57 pm
Location: Suceava

Postby emil_c » Sun Feb 04, 2007 1:37 pm

Tratamentele
Disfuncţia de Procesare Auditivă DPA (ADP) se poate trata din copilărie până prin adolescenţă —când căile auditive îşi încetează dezvoltarea—şi chiar şi mai târziu, cu toate că expertii sunt de părere că cu cât problema este diagnosticată şi tratată mai devreme cu atât e mai bine. Ca şi în cazul AD/HD, o combinatie de terapii cu profesionisti, facută la şcoală şi acasă este cea mai eficientă.

LUCRÂND CU UN PROFESIONIST. Terapia include o mare varietate de exerciţii care ţintesc deficite auditive specifice. Aceasta poate varia de la programe pe calculator cum ar fi Fast ForWord şi Earobics la exerciţii unu-la-unu cu un logoped. Iată câteva directive generale:

* Pentru a trata problema discriminării auditive, profesionistul antrenează creierul copilului pentru a diferenţia sunete —mai întâi într-un mediu cu liniştite, apoi în zgomot de fond din ce în ce mai mare.
* Pentru a îmbunătăţi memoria auditivă , audiologistul foloseşte rutine secvenţiale—făcându-l pe copil să repete o serie de numere şi indicaţii— pentru a antrena "muschii" de ascultare.
* Pentru a întâmpina problemele de procesare a limbajului, terapeutul va antrena şi va încuraja copilul să întrebe profesorul, adultul sau un semen să repete sau să reformuleze o instrucţiune sau un comentariu. Terapeutul şi copilul pot de asemenea să realizeze un sistem standard de luat notiţe care să ajute copilul să prindă informaţia care se predă la ore.

LA ŞCOALĂ. În clasă se poate adesea include:

* Imbunătăţirea acusticii—închiderea unei ferestre, sau a uşii, un covoraş—pot ajuta un copil cu DPA să-l "audă" pe profesor.
* Aşezarea copilului în faţa clasei , departede colegii care l-ar putea distrage, va spori de asemenea abilitatea copilului de a asculta.
* A cere de la profesor să stea cu faţa la copil, să vorbească rar, folosind propoziţii simple când dă indicaţii poate ajuta pe copilul cu DPA să reţină informaţia. Scrierea instrucţiunii pe tablă sau pe o bucată de hârtie poate întări ceea ce i s-a fost spus.

ACASĂ. Următoarele idei vor spori abilitatea copilului vostru să ascult când este acasă:
# NU încercaţi să purtaţi o discuţie semnificativă când copilul este într-o altă cameră, se uită la televizor sau ascultă muzică—sau când merge ceva aparat.
# Înainte de a începe o conversaţie, asiguraţi-vă că copilul vostru este gata să asculte (a terminat ceea ce făcea înainte). De asemenea, staţi în faţa lui şi asiguraţi-vă că se uită la dumneavoastră.
# Vorbiţi rar şi folosiţi propopziţii simple, scurte; cu pauze între idei.
# Încurajaţi-vă copilul să vă roage să repetaţi dacă nu înţelege ceva.



tradus de aici http://www.additudemag.com/additude.asp ... &sub_no=21
Andrei – n. 12.06.2000
Autism usor, atipic (sau nu)
emil_c
 
Posts: 142
Joined: Sun Jul 31, 2005 2:03 pm
Location: Oradea

Postby simina2 » Sun Feb 04, 2007 1:49 pm

Multumesc mult Emil_c :D

Astept de mult aceste explicatii :roll:

Am observat ca Andrei nu distinge literele D si T...efectiv le foloseste la nimereala...chiar daca eu repet tare si rar acel cuvant :idea:

Mi-am dat seama si eu ca Andrei nu distinge cuvintele daca vorbesc cu el cand este muzica sau alt zgomot de fond...era nedumerit...confuz...
Cand este liniste si el calm...este un copil deosebit de sensibil si executa cu drag comenzile...fericit parca ca-l intelegem...sa vedem si noi ca el stie tot... :D
Am vazut pe acele site-uri copii cu casti la urechi...si ma gandeam ca poate au descoperit vre-un aparat auditiv... sau sunt casti de joaca pe calculator?

Stiu ca nu exista asa ceva in Romania... fratele sotului este medic...am povestit si la alti medici...toti se uitau crucis la mine/noi...asa ca am renuntat...am facut doar o audiograma sumara...sunete emise pe diferite nivele si tonalitati...din diferite boxe..la un spital din Bucuresti...atat cat sa ne spuna ca totul pare bine...
simina2
 
Posts: 195
Joined: Sun Sep 25, 2005 10:57 pm
Location: Suceava

Postby emil_c » Sun Feb 04, 2007 1:54 pm

Exista casti - poate americancele iti dau detalii...


La Andrei al meu am observat invers - el aude si executa mia bine daca ii vorbesc cantand - :D

C'est la vie...
Andrei – n. 12.06.2000
Autism usor, atipic (sau nu)
emil_c
 
Posts: 142
Joined: Sun Jul 31, 2005 2:03 pm
Location: Oradea

Postby Armina » Tue Feb 06, 2007 9:05 pm

Simina,
Castile sunt pentru terapii ca si AIT sau metoda Tomatis despre care s-a scris deja pe forum si care se fac in clinici specializate.Apeleaza la aceste terapii nu numai copiii cu CAPD cit si cei cu autism sau alte afectiuni asociate.Pentru unii s-au dovedit un succes pt altii n-au avut nici un efect pt altii asa si asa.
Mai exista niste dispozitive electronice numite listening device care se folosesc de catre copiii cu CAPD in clasa pt a bloca sau diminua zgomotul de fond si a auzi mai bine vocea invatatoarei.Se recomanda folosirea lor cu prudenta numai de copii cu diagnostic cert de CAPD si la virste la care sunt capabili sa spuna daca le foloseste sau nu .
Programele pe calculator sunt ca un fel de jocuri care spre deosebire de jocurile clasice stimuleaza si auditiv nu numai vizual ,"antreneaza " capacitatea de a asculta .
Eu personal nu am incredere prea mare in nici una din aceste minuni tehnice pentru ca eu nu cred in miracole ci in lucrurile facute temeinic si in timp si anume in lucrul cu logopedul ,in intelegerea de catre familie si scoala a problemelor copilului si trararea lor ca atare.Intr-o statistica publicata de curind in care erau listate cele mai bune 25de meserii pe 2007 in USA meseriile de logoped,ocupational terapist ,audiologist si psiholog figurau la loc de cinste ceea ce demonstreaza ca oricit de multe minuni tehnice vor aparea nu vor putea inlocui niciodata acesti oameni minunati in care trebuie sa avem incredere si de asemenea nimic si nimeni nu va putea inlocui munca noastra a parintilor .
Daca tu simti ca problemele sunt in zona asta ,a perceptiei auditive,eu zic ca deja ai mijloacele la indemina de a-l ajuta pe Andrei,logopedie,aplicarea sfaturilor pe care le-a tradus Emil mai sus la scoala ,acasa ,in viata de zi cu zi.Tu ai demonstrat deja ca poti face atit de multe pt Andrei.
Armina
 
Posts: 62
Joined: Fri Jan 13, 2006 7:54 pm
Location: USA

Postby iapetrei » Sat Oct 27, 2007 6:21 pm

o prezentare interesanta in care se vorbeste spre sfarsit despre un caz adhd. o fetita cu probleme, care nu putea sa gandeasca fara sa se miste si care, datorita unui medic adevarat, a ajuns multimilionara ca dansatoare. cu medicatia data in prezent pt. adhd ar fi ramas pt. toata viata opersoana cu probleme.

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
iapetrei
 
Posts: 97
Joined: Sun Jul 04, 2004 4:31 pm
Location: iasi

Postby dora » Wed Apr 01, 2009 4:58 pm

http://www.sanatateatv.ro/emisiuni-medi ... preventie/


Autismul - afectiuni conexe si masuri de preventie

Conf. Dr. Iuliana Dobrescu, Șef Clinica de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului

În prezent în România s-a înregistrat o creştere a prevalenţei autismului. Copiii cu autism pot dezvolta în perioada copilăriei, pe lângă această boală, orice boală organică, urmând ca în adolescenţă să se instaleze riscul dezvoltării epilepsiei sau chiar a psihozelor.
Conf. Dr. Iuliana Dobrescu, Şef Clinică de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului, ne recomandă ca metode de prevenire a autismului la viitorii copii, diminuarea poluării şi consultul genetic antenatal a ambilor părinţi. Cauzele concrete a apariţiei bolii nu se ştiu exact, însă se suspectează ca primă fază, prezenţa unui genom vulnerabil la unul dintre părinţi.
Pentru cei care suferă de tulburarea spectrului autist, există centre speciale de ajutorare cum ar fi Fundaţia Copii în Dificultate.
dora
 
Posts: 3779
Joined: Fri Dec 05, 2003 7:37 am
Location: BUCURESTI


Return to AFECTIUNI ASOCIATE

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron